AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 Hei. Er 25 år, hatt kviser så lenge jeg kan huske. Høsten 12 startet jeg på isotretinoin, funket utmerket. Hadde den beste sommeren jeg kan huske. Ble gravid, kvisene kom tilbake. Nå er jenta 6 mnd, og kvisene er her værre enn noen gang. Kan ikke ta ny kur iso fordi jeg ammer, og jeg har uansett lyst på flere barn om ikke lenge til. Selvfølelsen er på bunn. Bruker masse penger på hudpleie, ingenting funker. Det ble plutselig værre i desember, før det har jeg bare vært litt frustrert. Nå er jeg på randen til og klikke. Skal jeg virkelig være plaget av kviser hele livet? Bruker hudpleie fra emerginc og decleor. Vært hos hudpleier før, men virket som hun var mest opptatt av og selge, og produktene jeg kjøpte av henne funket ikke overhodet. Finner heller ikke sminke som dekker. Føler meg som en heks. Har dere noen tips? Prøver og tenke kosthold, og drikke mye vann, men når det måtte iso til sist gang tviler jeg på at dette hjelper. Hilsen fortviltAnonymous poster hash: 89afd...4d3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 Prøv å kutt ut alt av tulleprodukter og bruk kun rent vann. Ikke spis fettrik mat, mye salt. Drikk rikelig med vann og spis variert og sunt Anonymous poster hash: 14e4e...a3a 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 Prøv å kutt ut alt av tulleprodukter og bruk kun rent vann. Ikke spis fettrik mat, mye salt. Drikk rikelig med vann og spis variert og sunt Anonymous poster hash: 14e4e...a3a Er nødt og ha krem hvertfall, for blir så tørr etter jeg har vasket ansiktet. Spiser sunt i utgangspunktet. Kan nok drikke mer vann!Anonymous poster hash: 89afd...4d3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 Er nødt og ha krem hvertfall, for blir så tørr etter jeg har vasket ansiktet. Spiser sunt i utgangspunktet. Kan nok drikke mer vann!Anonymous poster hash: 89afd...4d3 Prøv i så fall jojoba-olje. Anonymous poster hash: 14e4e...a3a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Prøv i så fall jojoba-olje. Anonymous poster hash: 14e4e...a3a Det har jeg faktisk! Kan teste ut og kun bruke vann og olje. Anonymous poster hash: 89afd...4d3
jente1983 Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 Jeg skjønner deg utrolig godt! Har vært plaget med kviser spesielt på haken de to siste årene. Resultert i mange arr. Prøvd alt mulig av renser og kremer bla. Epiduo på resept. Hjalp litt, men kom tilbake. Tenkte at nå skal jeg gå grundig til verks for å finne ut hva dette er. Og etter MYE lesing på nett fant jeg ut at jeg ville kutte ut melk, samt drikke gurkemeie. Dette har gjort UNDERVERKER!!!!
jente1983 Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Jeg blander da en ts gurkemeie i vann og drikker det før leggetid. Kjøper krydderet i vanlig matbutikk.ville så absolutt lest litt om dette krydderet og prøvd det ut!!! Det vil også være med på å normalisere hormonbalansen din som mest sannsynlig er i ulage, og rense leveren din. Jeg opplevde veldig utbrudd på ryggen to uker, men nå er ALT vekk etter renselsen.
Jolene Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Det enste som hjalp for meg var å kutte ut hudpleie til et minimum: Hver dag: Vaske ansikt med olivensåpe Smøre fuktighetskrem under øynene Mer sjeldent og etter behov: Ansiktsmaske/ansiktspeel Fuktighetskrem 1
jente1983 Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 Hold deg unna olje. Selv jojobaolje vil være med på å tette portene dine enda mer akkurat nå. En sa med kaldpresset olivenolje vil også være bra for deg samt omega 3. 1
jente1983 Skrevet 8. januar 2015 #10 Skrevet 8. januar 2015 Jeg bruker også kun neutral rens, tonic og krem. Dette får du på Meny.
Professor Orm Skrevet 8. januar 2015 #11 Skrevet 8. januar 2015 Beklager å måtte si det, men Decléor er det dummeste du kan finne på å bruke, det irriterer huden din og øker talgproduksjonen. Kjenner lite til emerginC, men tittet på ingrediensene til et par tilfeldige produkter, og det ser ikke bra ut det heller. Bruk pengene på produkter som har dokumentert gode ingredienser i stedet. Paula vet hvilke: http://www.paulaschoice.com/beautypedia-skin-care-reviews/best-products/ Når det gjelder kosthold kan det hjelpe å kutte karbohydrater og unngå sukker, og ellers spise sunt. Håper du finner ut av det, kviser er skikkelig kjipe greier. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #12 Skrevet 8. januar 2015 Oi, jeg skjønner hvordan du har det... Jeg har selv vært gjennom to iso-kurer, og i sommer var jeg redd jeg måtte be om en kur nummer tre. Jeg har prøvd alt mulig av hudpleie, både dyrt og billig, og om noe fungerte, gikk det bare noen uker før det sluttet å virke. Jeg hadde ikke råd til iso, så da fastlegen min foreslo at hun kunne gi meg resept på epiduo krem, og dalacin liniment (som jeg skulle bytte litt på å bruke, tre mnd av gangen med hver), tenkte jeg at "jaja, hvorfor ikke?" Så kastet jeg all hudpleien, og sminken, og vasket huden kun med alepposåpe morgen og kveld, og smurte aloe vera på huden etterpå. Dette hjalp heldigvis veldig godt Jeg vet det er til liten trøst nå, men tenk at vi er mange her ute med samme problemene *sukk* Anonymous poster hash: bcbe3...0a9
Ferny Skrevet 8. januar 2015 #13 Skrevet 8. januar 2015 Zona krem fungerte på meg. De ble visst tatt for ulovlig markedsføring knyttet til påstander om at den virket mot eksem, men det er jo ikke problemet ditt heller så. Den selges og markedsføres lovlig nå i hvert fall. Den er virkelig gull altså. Kunne bare vaske med vanlig såpe når jeg begynte med den. Og evt. legge basiron akkurat på kvisene, og så få fuktighet fra Zona. Tror man må kjøpe den i sånne helsekostbutikker kanskje, er ikke sikker. Mamma som hadde hørt den skulle være så bra, så det var hun som kjøpte den. Anbefalte den til en god venninne også, hun la også sin elsk på den kremen. Kanskje den kan virke på deg og.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #14 Skrevet 8. januar 2015 Kviser er noe dritt og veldig vanskelig å bli kvitt. Viktig å ikke bruke alt mulig kremer, serum, masker, oljer osv da dette kan gjøre ting verre. Viktig å ikke irriterer huden. Det som funket for meg (etter å ha å ha prøvd alt mulig av kvisekremer osv) var å kutte ut sukker, melk og hvetemel. Etter å ha endret kostholdet totalt, så fikk jeg endelig se endringer i huden. Drikk mye vann og ta omega3. Nå bruker jeg minimalt med hudpleie. Bruker rense krem og dagkrem fra Dermalogica. Har sluttet med alt mulig av kremer, serum, masker, skrubb, annpuller, antibiotika og gud vet hva mer. Gjorde bare huden min verre. Ellers kan jeg anbefale nattlysolje da dette har gjort underverker for min hud. Fås kjøpt i kapsler på Iherb. Å smøre huden innenfra hjelper. Anonymous poster hash: e0ef6...1bf
jente1983 Skrevet 8. januar 2015 #15 Skrevet 8. januar 2015 http://nicolejardim.com/hormone-balance-your-liver-function/
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #16 Skrevet 8. januar 2015 TS her. Tusen takk for mange gode svar! Skal lese gjennom en gang til og Google litt. Mange gode tips her Anonymous poster hash: 89afd...4d3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #17 Skrevet 8. januar 2015 Jeg skjønner deg utrolig godt! Har vært plaget med kviser spesielt på haken de to siste årene. Resultert i mange arr. Prøvd alt mulig av renser og kremer bla. Epiduo på resept. Hjalp litt, men kom tilbake. Tenkte at nå skal jeg gå grundig til verks for å finne ut hva dette er. Og etter MYE lesing på nett fant jeg ut at jeg ville kutte ut melk, samt drikke gurkemeie. Dette har gjort UNDERVERKER!!!! Hvordan dekker du kalsiumbehovet? Kan jeg drikke soyamelk? Og hva med ost og melkeprodukter? Droppa du det også? TsAnonymous poster hash: 89afd...4d3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #18 Skrevet 8. januar 2015 Har slitt med det samme! Det som funket for meg var faktisk å drikke ølgjær hver dag, samt ta panto-3 tabletter! Jeg begynte i utgangspunktet med dette fordi jeg sparte til lengre hår og dette skal få håret til å vokse fortere (noe som det gjør også!) En uke og to etter jeg begynte med disse tingene (var vel i august) så klarnet huden veldig opp! Har nesten ikke hatt en kvise når jeg har brukt dette! Kun når et par småkviser når jeg skal ha mensen Jeg VET det er dette som hjelper meg, fordi jeg var på en tur med jobben en uke uten inntakk av dette, og jeg fikk masse kviser igjen.. Brukte akkurat samme hudproduktene og sminken som jeg ellers gjør, så er overbevist på at et stort inntak av b-vitaminer gjør godt for både hud, hår og negler! :D Anonymous poster hash: 404cd...ff9 1
lemon-aid Skrevet 9. januar 2015 #19 Skrevet 9. januar 2015 Hei kjære deg. Jeg tror ikke fettrik mat har så mye å si for kviseutbrudd, men jeg tror på et kosthold med moderate mengder sukker og stivelse kan ha god effekt på huden. Ikke stress med at du skal kutte ut mange matvarer, men prøv å eliminer det du tror kan gi deg utbrudd. Sukker kan som sagt ha dårlig effekt på deg, hvis du er utsatt for akne. Det fremmer betennelsesreaksjoner i kroppen din, så jeg ville kuttet det. Kviser kan komme av flere grunner, f.eks noen kan være arvelig disponert, eller de kan komme pga. hormoner,noe som kanskje er tilfelle her? Overbehandling kan gjøre vondt verre, så jeg ville gått til innkjøp av en mild rensemelk, og en vannbasert dagkrem. Ikke noe mer. Unngå peeling og overrens. En beroligende leiremaske kan være verdt å prøve for deg :-) Jeg ville tatt meg en tur til hudlegen, og droppet hudpleiersalongen. Jeg ville spurt etter resept på A-vitaminsyre i krem, etter du er ferdig med å amme, det ska ha god effekt på akne. Ser at du har gått på Isotretinoinkur. Kan varmt anbefale serien til Beaute Pacifique, da den har mange effektive ingredienser mot denne type hud. Mange laserklinikker og hudlegekontorer selger denne, og jeg føler jeg kan gå god for den :-) Hvor ille er det? Er det byller/cyster?
lemon-aid Skrevet 9. januar 2015 #20 Skrevet 9. januar 2015 Jeg ser at du bruker Decleor, så jeg ville kanskje revurdert denne serien, da den inneholder mange eteriske oljer, som kan gi reaksjoner, og gjøre problemet verre. Jeg sier ikke at den nødvendigvis er dårlig mot akne, men den er i utgangspunktet ikke laget for dette. Kan jeg spørre hva produktene heter, navn? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå