Gå til innhold

Skifter stil til preppy...tror jeg..Hva er basic?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...og har noen tips til hva slags belte til jeans? Skinn tenker jeg, men hva slags? (sorry maset mitt....)

ts

Anonymous poster hash: e0662...c03
AnonymBruker
Skrevet

Hermes belte hadde vel passet ? Men de er litt dyre da

Anonymous poster hash: 07589...d7a
AnonymBruker
Skrevet

Hermes belte hadde vel passet ? Men de er litt dyre da

Anonymous poster hash: 07589...d7a

....for dyrt...men takk for tips ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å dra ut å prøve klær du synes er fine, og så kjøpe dem om du liker dem på??

Denne "treffe stilen" teoretiseringen blir veldig kunstig for meg... Virker veldig uselvstedig og utrygg til å være såpass voksen...

Anonymous poster hash: 71d13...127

• Liker 5
Gjest Lille-pus
Skrevet

...og har noen tips til hva slags belte til jeans? Skinn tenker jeg, men hva slags? (sorry maset mitt....)

ts

Anonymous poster hash: [acronymen=Full hash: e06624a4a53e7330226f29246f477c03] e0662...c03

Et belte du liker, et belte som reflekterer din personlige touch.

- om du ber om konkrete forslag så vil et flettet Belstaff belte være diskrete nok, men samtidig gi deg kvalitet for pengene uten å flash'e logo.

Skrevet (endret)

Søkt gjerne på preppy på pinterest, der er det masse forslag på klær! :)

Når det kommer til belte så er jeg en sucker for Hermés, jeg har 3 spenner og 2 beltestropper. Men disse har nå fått en sinnsyk pris og koster nå 6000kr stykk, og de fleste av oss vil heller bruke de 6000 på noe annet.

Før jeg kjøpte belte ville jeg bestemt meg for om jeg skulle ha sort tilbehør eller brunt (eventuelt begge deler), jeg syns brunt er penest, og gjerne varer i ekte skinn.

http://www.mulberry.com/shop/accessories/womens-belts/braided-belt-toast-natural-leatherjeg syns dette belte fra mulberry er lekkert!

http://www.zalando.no/lauren-ralph-lauren-city-tote-shopping-bag-l4251h046-o11.htmldenne vesken kan brukes til alt :)

Endret av goldenchanel
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å dra ut å prøve klær du synes er fine, og så kjøpe dem om du liker dem på??

Denne "treffe stilen" teoretiseringen blir veldig kunstig for meg... Virker veldig uselvstedig og utrygg til å være såpass voksen...

Anonymous poster hash: 71d13...127

Så du har en formening om at jeg kun sitter på nett og styrer? hehe, så feil kan man ta. Selvsagt er jeg ute og prøver klær og finner ut hva jeg liker! Senest i går, etter flere tips i denne tråden var jeg ute og prøvde noe. Endte opp med en knallfin blazer fra Mexx og en skjorte fra Hampton Republic. I dag skal jeg ut og jakte etter et flettet belte, nok en gang etter gode tips herfra. Jeg ante virkelig ikke hva slags belte som kunne være fint til jeans, for jeg har aldri brukt det, så litt inspirasjon er helt topp, det!

Når det er sagt, så får det så være at du mener at dette blir for mye "teori", det blåser jeg faktisk i, for jeg har vært hippie/rocka/grunch så godt som hele mitt voksen-liv, og det kan være dette høres rart ut, men det ER faktisk en stor overgang å legge om stilen så drastisk. Dermed trenger jeg litt "hjelp". Hvis du syns det er problematisk, kan du jo heller spare energien og svare noen andre som heller har glede av svarene dine ;)

ts

• Liker 4
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Siden du henter tips så skal du få ett av meg, TS.

Et blyantskjørt hører absolutt med i en klassisk/preppy garderobe, og det er få som i praksis er like dyktige til å designe smashing blyantskjørt som britisk mote's førstedame, Vivienne Westwood.

Jeg har selv flere av blyantskjørtene hennes og med sitt høye liv og perfekte figursydde form i stoff med stretch så holder de fasongen hele dagen uten å skrukke.

De pleier komme både i ren, klassisk utførelse og i litt mer 'friske' mønster, - sydd over samme mal.

Her er en lenke til høstens og vinterens farve, stoffet er vidundelig og veier nesten ingenting.

Vel verd hver eneste krone, og faktisk fremdeles tilgjengelig i høstens/vinterens farve marineblått i hennes egen nettbutikk (alle andre steder er det helt tomt, alt utsolgt).

Lenke

-Bilde med kopirett fjernet-

- Magnifique, mod.

Endret av Magnifique
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Siden du henter tips så skal du få ett av meg, TS.

Et blyantskjørt hører absolutt med i en klassisk/preppy garderobe, og det er få som i praksis er like dyktige til å designe smashing blyantskjørt som britisk mote's førstedame, Vivienne Westwood.

Jeg har selv flere av blyantskjørtene hennes og med sitt høye liv og perfekte figursydde form i stoff med stretch så holder de fasongen hele dagen uten å skrukke.

De pleier komme både i ren, klassisk utførelse og i litt mer 'friske' mønster, - sydd over samme mal.

Her er en lenke til høstens og vinterens farve, stoffet er vidundelig og veier nesten ingenting.

Vel verd hver eneste krone, og faktisk fremdeles tilgjengelig i høstens/vinterens farve marineblått i hennes egen nettbutikk (alle andre steder er det helt tomt, alt utsolgt).

Lenke

-Bilde med kopirett fjernet-

- Magnifique, mod.

Veldig ukledelig lengde på de fleste.

Anonymous poster hash: 1d073...e43

Endret av Magnifique
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tipset Lillepus! :) Har vært innom tanken på å finne meg et blyantskjørt, har helst lyst på pinstriped, tror jeg...men dette du viser her var fint, også med den toppen :) Tommel opp!

TS

Gjest Lille-pus
Skrevet

Det da litt av en påstand om 'de fleste' synes jeg.

Om du tenker på at det er en lengde som er ukledelig for deg selv så er det en sak, men derifra til å ta med 'de fleste' i samme slengen virker veldig lettvindt synes jeg.

Men, du vet helt sikkert aller best hva som kler 'de fleste', og dermed også TS.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det da litt av en påstand om 'de fleste' synes jeg.

Om du tenker på at det er en lengde som er ukledelig for deg selv så er det en sak, men derifra til å ta med 'de fleste' i samme slengen virker veldig lettvindt synes jeg.

Men, du vet helt sikkert aller best hva som kler 'de fleste', og dermed også TS.

Jeg skjønner ikke hvorfor du er så spydig.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du er så spydig.

Når du kaster ut ubegrunnede påstander som fakta så må du regne med at de spørsmålssettes.

- hvordan ble det med grunnen til at 'de fleste' ikke kler den lengden?

• Liker 1
Skrevet

H&M har en del nye plagg i preppy-stil, blant annet fine bluser, cardigans, blazer etc. Du finner en del fine ting hos B.Young hvis du vil ha mer basis-plagg du kan kombinere med litt dyrere plagg.

Gjest Tigress
Skrevet

Legg det opp då vel!

AnonymBruker
Skrevet

Når du kaster ut ubegrunnede påstander som fakta så må du regne med at de spørsmålssettes.

- hvordan ble det med grunnen til at 'de fleste' ikke kler den lengden?

Fortsatt ikke grunn til spydigheter.

• Liker 1
Skrevet

Synes det er en veldig fin lengde! Blir kanskje litt mye hvis man er veldig petite, har man derimot litt lengde på beina er det flott.

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte også å be deg søke etter "Preppy style" på pinterest.com, slik jeg så noen andre har foreslått.

Og så trodde jeg "preppy" lå milevis unna min stil, men jeg har faktisk handlet noen Hampton Republic-klær...ante ikke at det var det som var "preppy". Så jeg må konkludere med at det går an å hente litt fra stiler man trodde man ikke likte.

På pinterest.com ser det ut som om ihvertfall korte foldeskjørt (store folder), samt bluser som stikker fram under en genser er en gjenganger!

Anonymous poster hash: 71bde...094
Gjest Tigress
Skrevet

Strictly speaking så trur eg at eit blyantskjørt ikkje høyrer heime i preppy stil, altså. Hugs på at stilen kjem frå amerikanske prep schools som er for studentar under college-alder, og dei brukar jo ikkje blyantskjørt. Når eg søkjer på preppy stil så får eg heller ikkje opp nokon med blyantskjørt, skjørta er rettare eller helst vide, og minner meir om skuleuniformsskjørt enn blyantskjørt. Og den lengden er vel heller ikkje heilt prep school, om ein held seg strengt til omgrepet. I klassisk stil, som i alle fall eg vil seie er meir vaksen, er likevel blyantskjørtet heilt rett og noko ein bør ha i garderoben.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Fortsatt ikke grunn til spydigheter.

Spar deg, lengden og snittet kler de aller, aller fleste.

- det er like spydig å påstå at de fleste ikke kan kle den lengden.

Vi kan diskutere det nærmere på PM.

Endret av Lille-pus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...