AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 Jeg holder på å legge om stilen. Har så langt grodd litt fast i 90-tallet og kjørt en litt for hippie-rocka stil. Jeg har nylig farget håret fra svart til mellomblondt, latt det gro ut i stedet for å ha rufsete kort hår,så nå er alt like langt og rekker til bh-stroppen, lagt vekk flagrende skjorter, batikk og alt av kun-sorte-klær (hadde omtrent bare det i skapet!) og funnet ut at jeg liker mer slimfit skjorter. Jeg er høy, slank og liker nå å se nokså "polert" ut uten at det blir for mye. Jeg er 36 år og bruker str 38. Tror, men er ikke sikker, at preppystilen er noe for meg, men jeg har ikke råd til altfor dyre merker. Kan godt ha et og annet dyrt klesplagg så lenge det er klassisk og det kan vare i mange år, men nekter å kjøpe alt innen design, det blir bare tull for meg og altfor dyrt. Men EN veske, et par skjorter og evt et skjerf e.l er helt ok. Hvordan får jeg denne stilen,hva slags basic klær bør jeg ha for å oppnå den? Slik jeg ser det tror jeg at jeg bør ha slimfit jeans og skjorter(småruter, striper og ensfargede), klassiske cardigans, blazer, trenchcoat eller ullkåpe og høye støvletter? Håper noen kan hjelpe meg videre her, det er jommen ikke lett å skulle legge om stilen totalt men jeg er på god vei har forresten lurt litt på om jeg er litt for gammel for denne stilen, den virker på sett og vis litt "ung"...eller..? Anonymous poster hash: e0662...c03
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 (endret) TS her. For å vise hva jeg faller pladask for, så legger jeg inn noen bilder. Kanskje ikke stilen er preppy men mer ride-aktig? jeg vet søren ikke.... -Bilder med kopirett fjernet- - Magnifique, mod. Ok, da har dere en pekepinn på hva jeg liker. Anonymous poster hash: e0662...c03 Endret 10. januar 2015 av Magnifique
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 (endret) og dette: -Bilder med kopirett fjernet- - Magnifique, mod. Elsker forøvrig stilen til Kate Middleton. Anonymous poster hash: e0662...c03 Endret 10. januar 2015 av Magnifique
Gjest Haaploes Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 Synes det både høres og ser ut som om du har god kontroll, jeg. Husk undertøy som sitter godt og føles bra. Ellers trenger ikke klærne å koste all verden for å se sånn ut. Hvordan de bæres og kombineres er minst like viktig.
Gjest Tigress Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Om du kjøper inn dei plagga du skreiv inn her, så er du godt i gang.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 Synes det både høres og ser ut som om du har god kontroll, jeg. Husk undertøy som sitter godt og føles bra. Ellers trenger ikke klærne å koste all verden for å se sånn ut. Hvordan de bæres og kombineres er minst like viktig. Ja, undertøy, ja, det var et godt tips Takk! Har du tips til hvor man får slike klær uten at de koster skjorta liksom? Om du kjøper inn dei plagga du skreiv inn her, så er du godt i gang. Ja, håper det....er så lei av mitt tildigere svarte, triste jeg.... Anonymous poster hash: e0662...c03
Marcia Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Jeg likte også denne stilen, men de skoene som ble brukt til antrekket med den blå kåpa synes jeg ble snålt. Rett og slett fordi hvis det er kjølig nok ute til å bruke både skjorte, genser (eller vest?) og en varm kåpe, hadde jeg frosset føttene av meg med så åpne sko. Hva kan man bruke i stedet? 1
Gjest Margit Spat Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 (endret) Er enig i at de plaggene du selv har nevnt er en veldig god begynnelse. Jeg ville satset på å legge mest penger i et par gode, figursydde blazere med fint snitt. De vil du ha i årevis. Et klassisk silketørkle kan du også legge noen kroner i, for det vil alltid være aktuelt. Jeg ville dessuten ønsket meg perleøredobber. Det aller billigste stedet å begynne for å skaffe noen av basisplaggene er trolig Kapp Ahl (!!) hvis du vil gå i vanlige butikker. Deres Hampton Republic-serie har i alle fall hatt noen helt ok skjorter og cardigans tidligere. Godt undertøy: Change har godt undertøy til en ok pris. Klassiske undertøybutikker kan også anbefales, men der koster det mer. Sko: klassiske, svarte støvletter med en liten hæl blir aldri feil, og kan brukes både til bukser og skjørt. Endret 8. januar 2015 av Margit Spat
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 https://www.google.no/search?q=preppy+style+women&espv=2&biw=1242&bih=606&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=bGuuVPnrD4HiO-2ngMgK&ved=0CAYQ_AUoAQ Anonymous poster hash: a38b9...4b8
Gjest Haaploes Skrevet 8. januar 2015 #10 Skrevet 8. januar 2015 Ja, undertøy, ja, det var et godt tips Takk! Har du tips til hvor man får slike klær uten at de koster skjorta liksom? Anonymous poster hash: e0662...c03 Nå vet jeg ikke hva klesbudsjettet ditt ligger å, men kjedebutikkene har gjerne basic-kolleksjoner som er ålreite. I tillegg vil jeg tipse om Mexx som har fine dresser/drakter. Når det kommer til yttertøy ville jeg investert litt penger i en god ullkåpe og en klassisk, litt tynnere jakke som kan brukes om våren og høsten :-)
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #11 Skrevet 8. januar 2015 Preppy er jo en veldig klassisk stil, og synes den ser mer voksen enn ung ut. God stil til en kvinne på 36 Anonymous poster hash: 46db4...01b 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #12 Skrevet 8. januar 2015 Jeg tenkte på Hampton republic(?) fra Kappahl. Også har enkelte H&M en egen klassisk/preppy avdeling. Anonymous poster hash: 6fe62...3ed 2
Gjest Tigress Skrevet 8. januar 2015 #13 Skrevet 8. januar 2015 Filippa K og Deguy er i eit bra mellomsjikt prismessig, det same gjeld Ricco Vero.
goldenchanel Skrevet 8. januar 2015 #14 Skrevet 8. januar 2015 Kikk innom salget på nettbutikken til HM, der finner du endel klassiske klesplagg http://www.hm.com/no/product/37199?article=37199-A#shopOrigin=SA http://www.hm.com/no/product/30435?article=30435-C#shopOrigin=SA http://www.hm.com/no/product/12030?article=12030-K#shopOrigin=SA http://www.hm.com/no/product/29803?article=29803-C#shopOrigin=SA http://www.hm.com/no/product/37571?article=37571-A#shopOrigin=SA Jeg ville invistert i en god kåpe, blazer og støvletter. Jeans, bukser, skjorte og vhals gensere kan du få kjøpt alle steder
Gjest Meglerfrøken Skrevet 8. januar 2015 #15 Skrevet 8. januar 2015 Ja, undertøy, ja, det var et godt tips Takk! Har du tips til hvor man får slike klær uten at de koster skjorta liksom? Ja, håper det....er så lei av mitt tildigere svarte, triste jeg.... Anonymous poster hash: e0662...c03 Hei! På .... herregud.. Kapphal? Den kjedebutikken som er i de fleste byer? Uansett. De har en avdeling hvor de selger mye klær i slik preppy stil som du nevner, og disse koster ikke skjorta. Sist jeg var innom der, fant jeg iallefall mye pent! Og H&M har en formell avdeling, hvor man kan finne fine skjorter og blazere. Og Benetton/Sisley fører mye fint som kanskje kan være interessant:) Og jeg sier meg helt enig.. Kate har en flott stil!
Gjest Brillefin Skrevet 8. januar 2015 #16 Skrevet 8. januar 2015 Holder også på å legge om stilen til den type som du ønsker Har sett, og kjøpt en del fra både HM, Kappahl og Lindex, samt noe på Gina Tricot og Vero Moda
goldenchanel Skrevet 8. januar 2015 #17 Skrevet 8. januar 2015 En annen ting som er viktig om du skal ha en slik stil er at du alltid kjører diskret smnke og tar vare på håret ditt, man skal generelt se striglet ut 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #18 Skrevet 8. januar 2015 Jeg likte også denne stilen, men de skoene som ble brukt til antrekket med den blå kåpa synes jeg ble snålt. Rett og slett fordi hvis det er kjølig nok ute til å bruke både skjorte, genser (eller vest?) og en varm kåpe, hadde jeg frosset føttene av meg med så åpne sko. Hva kan man bruke i stedet? Enig i at stylingen blir helt feil med de skoene og noe som ser ut som en ullkåpe. Hva med ankelstøvletter tro? Jeg vet jommen ikke, kanskej noen andre har tips..? Er enig i at de plaggene du selv har nevnt er en veldig god begynnelse. Jeg ville satset på å legge mest penger i et par gode, figursydde blazere med fint snitt. De vil du ha i årevis. Et klassisk silketørkle kan du også legge noen kroner i, for det vil alltid være aktuelt. Jeg ville dessuten ønsket meg perleøredobber. Det aller billigste stedet å begynne for å skaffe noen av basisplaggene er trolig Kapp Ahl (!!) hvis du vil gå i vanlige butikker. Deres Hampton Republic-serie har i alle fall hatt noen helt ok skjorter og cardigans tidligere. Godt undertøy: Change har godt undertøy til en ok pris. Klassiske undertøybutikker kan også anbefales, men der koster det mer. Sko: klassiske, svarte støvletter med en liten hæl blir aldri feil, og kan brukes både til bukser og skjørt. Takk for så mange fine tips! helt sant at Kappahl har noen fine plagg i den Hampton-serien sin, det har jeg registrert, og de er jo rimelige også. Har et par Ralph Lauren (blå stripete og rosa stripete) og Gant (lyseblå og en hvit) skjorter, så hvis jeg supplerer med Hampton-skjorter, så har jeg vel en nokså god basic garderobe innen skjorter iallefall...? Så det er ikke slik at denne stilen krever merkeklær altså? har av en eller annen grunn fått det for meg.... Nå vet jeg ikke hva klesbudsjettet ditt ligger å, men kjedebutikkene har gjerne basic-kolleksjoner som er ålreite. I tillegg vil jeg tipse om Mexx som har fine dresser/drakter. Når det kommer til yttertøy ville jeg investert litt penger i en god ullkåpe og en klassisk, litt tynnere jakke som kan brukes om våren og høsten :-) Mexx har mye fint, helt enig. Jeg har en klassisk marineblå ullkåpe(vinter) og så har jeg en slik tweedjakke (vår og høst) som på det øverste bildet som jeg mente var litt sånn "rideskole"-stil Holder det tro? har forrresten også en seilerjakke i mørkblå til våren.... Jeg tenkte på Hampton republic(?) fra Kappahl. Også har enkelte H&M en egen klassisk/preppy avdeling.Anonymous poster hash: 6fe62...3ed Har HM en preppy avdeling? det visste jeg ikke. Det må sjekkes. Heter den noe spes? Filippa K og Deguy er i eit bra mellomsjikt prismessig, det same gjeld Ricco Vero. Må sjekkes ut, har bare hørt om disse merkene....ikke prøvd. En annen ting som er viktig om du skal ha en slik stil er at du alltid kjører diskret smnke og tar vare på håret ditt, man skal generelt se striglet ut Ja, skjønner. Jeg er god på det med sminke, har jobbet i parfymeri tidligere og lagt sminke på kunder. Håret tror jeg jeg har nokså god kontroll på også. Striglet ja...uff, et ord jeg hatet da jeg hadde min forrige stil. Utrolig hvordan man forandrer seg haha! TS Anonymous poster hash: e0662...c03
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #19 Skrevet 8. januar 2015 VIC har vel en del klær i den stilen? Litt dyrere enn H&M men ikke alt for dyrt.. Av lave sko tenker jeg ankelstøvletter, og kanskje noen sånne som likner litt på herresko, i skinn..? Anonymous poster hash: 15154...b14
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #20 Skrevet 8. januar 2015 VIC er en fin butikk, godt tips Blir det feil med skjerf i halsen?? TS Anonymous poster hash: e0662...c03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå