Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 28. juni 2002 #1 Skrevet 28. juni 2002 Hei! Siden jeg nå har gått opp 1,5 kg på tre mnd, skal jeg endelig få trene igjen. Ikke noen form for hard trening, men jeg skal få lov til å ta meg en sykkeltur på 3 mil. Jeg vil ikke besvime, siden dette er min første form for trening på noen mnd, og jeg lurer på hva jeg kan spise som kroppen holder på en stund - om du skjønner hva jeg mener? Vil så gjerne gjøre slik at jeg ikke går ned av den treningen - men jeg vet jo ikke hva jeg kan spise! Det må helst være noe sunt, slik at jeg ikke får altfor dårlig samvittighet. Er det noen som har noen råd? Og, en ting til.. Nå som jeg ikke har trent på en stund, kan det være farlig å sykle for mye? Jeg har jo mistet kondisen, så kanskje 3 mil blir for mye? På forhånd takk!
Thomas Skrevet 28. juni 2002 #2 Skrevet 28. juni 2002 Viktig med karbohydrater i forbindelse med kardio-trening. Gode kilder er havregrøt m. banan, pasta eller ris. Har forstått av dine tidligere innlegg at du har spiseforstyrrelser (anorexi?) og tør derfor ikke gi deg nærmere råd. Du bør nok prate om dette med legen eller kostholdsveilederen din.
Gjest Pamella - ikke innlogget Skrevet 28. juni 2002 #3 Skrevet 28. juni 2002 Du bør nok være forsiktig med å sykle så langt! 3 mil er fryktelig slitsomt når man ikke har trent på en stund... skjønner heller ikke at legen din gir deg lov til å sykle så langt... Men som sagt over: karbohydrater er bra! Det du spiser i dag egner seg desverre ikke veldig bra med trening.. men legen din kan sikkert gi deg noen gode råd!!
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 28. juni 2002 #4 Skrevet 28. juni 2002 Ja, jeg har snakket med legen nå, og har funnet ut at jeg bare får sykle 1,5 mil. Før syklet jeg 4,5 mil uten problemer, men nå er jo forbrenningen, kondisen og alt ødelagt. Jeg burde kanskje ringe legen min å spørre om hva jeg kan spise, men det er så vanskelig å snakke med han. Takk for rådet jeg fikk da!
fruenge Skrevet 28. juni 2002 #5 Skrevet 28. juni 2002 Ice_White Lange karbohydrater som feks pasta er bra for utholdenhet. Hvis du ikke spiser mer enn det du har oppgitt før at du gjør når du skal trene kjære deg vil du miste muskelene dine. Ikke at de kanske er så stor hos deg (håper du forstår hva jeg mener og tar det ille opp) men du har jo noen du og lille venn som holder kroppen din oppe. Mister du dette så kan du jo ikke trene. Har du forresten lest noe mer om anoreksi på lenkene jeg har sendt til deg før i mine innlegg?
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 28. juni 2002 #6 Skrevet 28. juni 2002 Ja, jeg har lest de - men jeg føler ikke at jeg passer inn i den beskrivelsen. Mitt problem er egentlig mat, det å ikke spise var jo bare for å skjule andre problemer. Jeg er klar over at jeg må spise mer siden jeg skal trene i dag, - hvis jeg går ned så mye som et gram ved denne treningen, er jeg nektet på 5 mnd - og det vil jeg absolutt IKKE! Så nå skal det spises, selv om jeg får dårlig samvittighet.
Gjest Anonymous Skrevet 28. juni 2002 #7 Skrevet 28. juni 2002 Hva mener du med at ditt problem er egentlig mat?
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 28. juni 2002 #8 Skrevet 28. juni 2002 Ups.. Jeg skrev feil, jeg mente at det IKKE var det.
Mathias Skrevet 28. juni 2002 #9 Skrevet 28. juni 2002 Veldig veldig ofte utvikler en spisev. pga andre bakenforliggende ting.... 1,5 mil er da jaggu ikke for kort da...? spis godt før og etter, underveis må du ma med deg drikke( sportsdrikk med isotoper og karbo) samt kanskje en banan eller to. Du forbrenner av denne turen, det er helt sikkert, så husk å spise før og etter; spesielt etter! ok?! I tilegg til mat burde du drikke en liter væske... klarer du det? hvis ikke: Drikk så mye som du kan.. eller kutt litt ned på turen? En kort tur på MAX en mil er da bedre enn ingen ? Og en mil er jo en hard begynnelse fra ingen mil......Kanskj begynne med 05, så 1-1,5 osv??? Bare tenker jeg... Og så må du jo få vite hvormange turer du kan ta i sommer, hvor ofte du kan trene... Ellers er det jo flott at det går framover! Lykke til, ,men ta det med ro da, skynd deg lansomt... :D God sommer!
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 28. juni 2002 #10 Skrevet 28. juni 2002 Jeg skal dra sånn i 17.00 tiden, og hittil har jeg spist: Et eple 2 yoghurter (selvfølge, det er jo så NAM! :blunke: ) To brødskiver med agurk på Kvier meg egentlig for å spise mer..Dette er jo mer enn jeg spiser på to dager! Men men, hva ofrer man ikke for treningens skyld? Hvis jeg holder vekten, skal jeg få trene to ganger i mnd (gladnyhet)! Får se hva jeg orker egentlig... 1, 5 mil er ikke så langt, men jeg tror ikke jeg orker å sykle 2 mil, vil heller høre på legen denne gangen.
Gjest Anonymous Skrevet 28. juni 2002 #11 Skrevet 28. juni 2002 Lykke til Ice_White og kos deg med turen. Du, det var veldig fornuftig det Lasse skrev, spesielt det å spise etter at du har trent, en banan er flott hvis du klarer.
Mathias Skrevet 1. juli 2002 #12 Skrevet 1. juli 2002 Jeg skal dra sånn i 17.00 tiden, og hittil har jeg spist: Et eple 2 yoghurter (selvfølge, det er jo så NAM! :blunke: ) To brødskiver med agurk på ...........vil heller høre på legen denne gangen. SUPERT IW!!!! Hva spiste du etterpå da? Det er det viktigste nesten, da ,å du erstatte det du har brukt... Husk også at agurk er 70 % (eller noe) vann... Klarer du noe pålegg med innhold i? Hva med banan eller eple på? HVordan gikk turen? Flott at du spiser mer! Har du prøvd å blande noe i yohurten? Hmmm ang det: Alle jeg veit om som har vegring ender med å kun spise dette... Det er jo da lurt å begynne der du sluttet... Å spsie mer opp fra denne mener jeg... Putte noe i den, så spise det du putter i den + litt brød + litt frukt osv... Håper du klarer av de andre tingen også! Synes du er flink jeg!!! Hilsen Lasse (innom så fort en tur :D )
Gjest Virvel Skrevet 3. juli 2002 #13 Skrevet 3. juli 2002 Jeg har ikke verdens største kunnskaper på dette området, men selv pleier jeg å spise havregrøt etter at jeg har trent. Kan ikke se for meg at det skulle være noe å få dårlig samvittighet av der
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå