AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 Hei! Forrige semester var jeg student, men ser av min livssituasjon akkurat nå at jeg ikke vil klare å ta eksamen til sommeren. Jeg kommer til å begynne med studiene igjen ifra neste august. Forrige semester mottok jeg ikke støtte fra lånekassen, men det gjør jeg nå. Kommer selvfølgelig til å melde ifra til lånekassen. Men. Jeg bor ikke hjemme lenger, og trenger penger til husleien. Min behandler og jeg har derfor bestemt at jeg skal søke om AAP, så jeg slipper lånekassen. Mitt spørsmål er følgende: Vil min utleier på noen måte få vite at jeg nå vil motta AAP? Jeg har også en liten deltidsjobb der jeg jobber 1 gang i uken(6 timer). Her har jeg jobbet de siste tre årene, uten å ha vært i Nav-systemet tidligere. Jeg ønsker i utgangspunktet å beholde denne lille ekstrajobben. Jeg lurer derfor på om arbeidsgiver vil kunne få greie på at jeg mottar støtte fra NAV på noen måte? Takk for svar! Anonymous poster hash: 0399b...509
Helen Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 Nei, de får ikke greie på det hvis du ikke forteller det selv. NAV har taushetsplikt.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 Nei, ingen andre får vite om det. Noen utleiere krever jo inntektsslipper eller at du er i fast jobb, men dersom de ikke har bedt om det (kun at du betaler leien) så er det ikke noe de har noe med. Anonymous poster hash: 41fb9...ad3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 utleiere har ikke rett til å kreve å se inntektsslipper Anonymous poster hash: 484b1...3be
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 utleiere har ikke rett til å kreve å se inntektsslipperAnonymous poster hash: 484b1...3be Det stemmer, men ønsker ikke en potensiell leietaker å vise dette på forespørsel, så er det bare å ikke leie ut til den. Anonymous poster hash: 220c6...16e 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 utleiere har ikke rett til å kreve å se inntektsslipper Anonymous poster hash: 484b1...3be Du kan ikke kreve noe som helst, men utleier velger jo selv hvem de leier ut til. Jeg velger en som har en stabil jobb, legger frem lønnsslipper og har en anbefaling fra HR-ansatt over en som ikke har det, hver gang. Man kan ikke "kreve" noe, men det spiller egentlig ingen rolle. Når TS uansett har et sted å bo som fungerer fint spiller det liten rolle. Anonymous poster hash: 41fb9...ad3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå