Gå til innhold

Dere med tredemølle!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som går/løper på tredemølle, hva gjør dere? Har gått litt lei av 4x4 og geriljaintervaller.. Har hørt at det er det som er mest effektivt for fettforbrenning?

Anonymous poster hash: 6eac6...f5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jag har hört att intervaller är bäst för fettförbränning, ja.

Gjest Runforit
Skrevet

Tja, jeg løper aldri intervaller ala 4x4. Jeg løper 6 km i snitt hver dag med en jevn fart på 10-11 km/t. Er ikke mye fett på kroppen min.

Jogging/løping generelt brenner godt med kalorier. Nå jogger ikke jeg for fettprosentens skylde men fordi jeg koser meg med å jogge. Vil heller finne en løpeform jeg trives med og gjøre det ofte fordi en koser seg med det enn å kun løpe for å brenne fett og kjede seg.

Til syvende og sist så har jeg til gode å se joggere som jogger ofte og kontinuerlig med mye fett på kroppen.

Uansett så er det kostholdet som avgjør fettprosenten. Du kan løpe til du bli blå, men spiser du mer enn du forbrenner så går ikke fettprosenten ned.

Skrevet

Jeg har sikkert sort belte i å gå på tredemøllen, da jeg har gått på den i årevis, 2-7 ganger i uken. På styrkedager går jeg i fra 20-30 minutter. Andre dager skipper jeg det, for å trene feks kampsport. Varierer altså en del.

Som regel er farten 6.0 - 6.3km/t, og en stigning (incline) på 11-12. Dette gjør jeg i 63 minutter som regel (Har alltid 'nedvarming' på ca 3 minutter også).

Har også Gerilja Kardio av og til. Det blir da 8 intervaller på 20 sekund (max hastighet som er 20km/t, og kanskje stigning på 1.5-2.5), og 10 sekund pause mellom hvert intervall. Det tar nøyaktig 4 minutter. Skal ha 4 minutter jogging før intervallene, og 4 minutter etterpå. Noe som gir den nette sum va 12 minutter! (Jeg foretrekker å gå på tredemøllen i 1 time fremfor de 12 minuttene der...!).

Tror ikke det er noe fasit svar på hva som er best jeg, da vi alle er forskjellige. Men variasjon er nok absolutt en fordel. Jeg har i alle fall fått ned fett % ved å gå så mye jeg har gjort, i kombinasjon med tung styrke trening og et godt kosthold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...