AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 Hei! Jeg bor i leilighet, og har folk både over og under meg. På badet har alle leilighetene en ventil i taket (ser omtrent slik ut: http://www.carlberner.net/index-filer/cbt_ventil.jpg ) Det jeg lurer på er om lyden av stemmer høres gjennom ventilen på andres rom/bad, dersom jeg snakker på badet? Er så redd for at noen har hørt meg snakke (de over meg f.eks), og hørt hva jeg har sagt.. Noen som har opplevd noe sånt, eller vet om dette er noe som stemmer? Anonymous poster hash: 7d9f7...2d1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 Det varierer. I leiligheten der jeg bor nå er det lytt på badet, men det tror jeg skyldes rørene. Jeg hører bare stemmer hvis de snakker høyt. Frå den andre ventilen som henger sammen med den på badet kommer det lite lyd.På ungdomsskolen derimot kunne vi høre alt de sa i den andre garderoben gjennom ventilasjonen. Anonymous poster hash: 12ef7...871
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 Det varierer. I leiligheten der jeg bor nå er det lytt på badet, men det tror jeg skyldes rørene. Jeg hører bare stemmer hvis de snakker høyt. Frå den andre ventilen som henger sammen med den på badet kommer det lite lyd.På ungdomsskolen derimot kunne vi høre alt de sa i den andre garderoben gjennom ventilasjonen. Anonymous poster hash: 12ef7...871 Okei, det er vel veldig varierende.. Syns det er så irriterende at jeg ikke kan vite om noen har hørt meg, haha! Takk for svar Hører du kun stemmer, eller hører du litt av hva de sier også? Anonymous poster hash: 7d9f7...2d1
super-s Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 Har du hørt noen av naboene dine da? Hvis ikke er du sikkert trygg :-)
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Fører du lange og taushetsbelagte samtaler på badet? Selv i helt nye hus følger lyden både ventilasjonsrør og vannrørene, noe som er særs irriterende for folk som vil sove mens andre står og syner i dusjen, eller på badet. Tror de under hører mer enn de over... Har kunnet høre både samtaler, krangling, grining, sex og alt som foregår over, det samme har de som bodde to etasjer under. Anonymous poster hash: fce96...3b7
Timza Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 Hei! Jeg bor i leilighet, og har folk både over og under meg. På badet har alle leilighetene en ventil i taket (ser omtrent slik ut: http://www.carlberner.net/index-filer/cbt_ventil.jpg ) Det jeg lurer på er om lyden av stemmer høres gjennom ventilen på andres rom/bad, dersom jeg snakker på badet? Er så redd for at noen har hørt meg snakke (de over meg f.eks), og hørt hva jeg har sagt.. Noen som har opplevd noe sånt, eller vet om dette er noe som stemmer? Anonymous poster hash: 7d9f7...2d1 Har du noengang selv hørt andre snakke? Nei. Da er nok sjansen liten for at noen hører deg.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Fører du lange og taushetsbelagte samtaler på badet? Selv i helt nye hus følger lyden både ventilasjonsrør og vannrørene, noe som er særs irriterende for folk som vil sove mens andre står og syner i dusjen, eller på badet. Tror de under hører mer enn de over... Har kunnet høre både samtaler, krangling, grining, sex og alt som foregår over, det samme har de som bodde to etasjer under.Anonymous poster hash: fce96...3b7 Nei, men jeg har snakket mange ganger i telefonen rett utenfor badet, og har pleid å ha døren inn dit åpen. En som var på besøk her sa at de under/ved siden av sikkert kunne høre hva jeg sa, siden jeg ikke lukket døren inn til badet. Kunne du kun høre stemmer, eller hørte du hva dem sa? Har du hørt noen av naboene dine da? Hvis ikke er du sikkert trygg :-) Nei, har tenkt på det og! Jeg har ikke bodd her så lenge, og har lurt på om kanskje ingen snakker på badet, og at det er derfor jeg aldri har hørt noen. Men ja, får håpe det! Anonymous poster hash: 7d9f7...2d1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Har du noengang selv hørt andre snakke? Nei. Da er nok sjansen liten for at noen hører deg. Har kun hørt dem ved siden av synge og snakke, men kan ikke høre hva de sier, bare tonefall. Jeg har en litt høy/skarp stemme fra naturen av, men jaja, jeg får bare prøve å lukke døren til badet og å passe litt på hva jeg sier. Og som du skriver er vel sjansen liten for at noen hører meg! Anonymous poster hash: 7d9f7...2d1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 Hei! Jeg bor i leilighet, og har folk både over og under meg. På badet har alle leilighetene en ventil i taket (ser omtrent slik ut: http://www.carlberner.net/index-filer/cbt_ventil.jpg ) Det jeg lurer på er om lyden av stemmer høres gjennom ventilen på andres rom/bad, dersom jeg snakker på badet? Er så redd for at noen har hørt meg snakke (de over meg f.eks), og hørt hva jeg har sagt.. Noen som har opplevd noe sånt, eller vet om dette er noe som stemmer? Anonymous poster hash: 7d9f7...2d1 Hvordan er leilighetene ventilert? Ok, de har ventiler i taket, men dersom løsningen (som er sannsynlig) er mekanisk avtrekk gjennom felleskanal så er det for det første liten sjanse for at det er lytt pga avstand og viftestøy (dersom kanalen førte med seg så mye lyd at en fra bad A til bad B kan høre faktiske ord ville dere også hørt kraftig viftestøy) og for det andre: i det usannsynlige tilfelle at lyd bærer vil ikke naboen vite hvilket bad de hører lyd fra (i så fall kan det like godt være henne ved siden av som han under) Jeg har i et gammelt bad hørt rørlyder. Feks at folk går på do, tapper, og at det er stemmer i rommet. Men om en hører hva naboen faktisk sier så er huset dårlig bygd. Om huset er fra etter 2010 og en hører hva naboen sier ( ikke roper) så klager en selvsagt til utbygger og forlanger at de oppgraderer huset til minste lovlig standard. Det er krav til lydisolering, og de gjelder selvsagt også for rørgjennomføringer.Anonymous poster hash: ad1b6...15c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #10 Skrevet 8. januar 2015 Hørte både prat når de ropte til hverandre og spesielt krangling og vill krig, les alt som ble sagt. Vanlig lav tale hørte vi ikke. Den som bodde to etg. Under hørte og alt.Anonymous poster hash: fce96...3b7
fresia Skrevet 8. januar 2015 #11 Skrevet 8. januar 2015 da jeg bodde i en gammel bygård kunne jeg av og til høre stemmer eller musikk fra etasjen over mens jeg var på toalettet. tror de også hadde toalett eller bad over oss. hørte en gang at noen sang med full innlevelse...
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #12 Skrevet 9. januar 2015 Kanskje de har hørt deg, men tror du de har hørt etter ? Folk flest har nok med sitt, og hva du sier blir som en "lyd" i bakgrunnen de ikke får med seg. Tror hovedproblemet ditt er at det du har sagt i telefonen er så pass viktig for deg, at det opptar deg så mye at du får en forestilling om at det vil fange andre menneskers interesse like mye som din. Det er neppe riktig. Lukk døren til badet her etter hvis det bekymrer deg, og lev videre.... Anonymous poster hash: 5d4a8...4db
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #13 Skrevet 9. januar 2015 Kunne høre naboene gjennom vifta over stekeovnen når jeg bodde i blokk før. Stort sett bare mumling. Anonymous poster hash: 5d7c0...89c
Gjest celine Skrevet 9. januar 2015 #14 Skrevet 9. januar 2015 Der jeg bodde før, kunne jeg høre naboene på badet - både når de snakket og gjorde andre ting.. Hadde jeg hørt etter, hadde jeg sikkert hørt hva de snakket om også, men det var totalt uinteressant for meg. Kunne ikke ha brydd meg mindre, faktisk Det jeg derimot ikke kunne høre, var hvilken leilighet lydene egentlig kom fra. Så jeg ville ikke ha vært særlig bekymret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå