Gå til innhold

Han sa nei

Fremhevede innlegg

Gjest Salvesen
Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er så viktig å gifte seg? Det virker på meg som at mange kvinner mener det er viktigere at mannen "går med på" å gifte seg enn at man faktisk har det godt sammen i forholdet uten å være gift. Helt uforståelig.

Anonymous poster hash: d8339...8e3

If marriage didn't exist, would you invent it? Would you go: "Baby, this shit we got together, it's so good we gotta get the government in on this shit. We can't just share this commitment 'tweens us. We need judges and lawyers involved in this shit, baby. It's hot!"

- Doug Stanhope -

Videoannonse
Annonse
Skrevet

If marriage didn't exist, would you invent it? Would you go: "Baby, this shit we got together, it's so good we gotta get the government in on this shit. We can't just share this commitment 'tweens us. We need judges and lawyers involved in this shit, baby. It's hot!"

- Doug Stanhope -

Det der måtte komme fra en mann, ja...

Anonymous poster hash: 8f652...773

Gjest Salvesen
Skrevet (endret)

Det der måtte komme fra en mann, ja...

Anonymous poster hash: 8f652...773

Tilgi meg. Undertegnede glemte rent at en manns synspunkter er fullstendig irrelevante når det kommer til ekteskapet.

Endret av Salvesen
Skrevet

Til TS!

Jeg ble sammen med min kjære for ca 14 år siden. Han fridde 3. mnd. etter vi ble sammen. Men ung som jeg var hadde jeg de ekstreme planene for bryllupet. Jeg elsker bryllup, og har liksom drømt om å ha et stort eventyr bryllup. Det bryllupet ble aldri noe av siden vi ikke hadde penger til det storslåtte bryllupet. Årene gikk, og forholdet hadde sine oppturer og nedturer. Det endte med at forlovelsen ble brutt. Men etter mye ustabilt forhold, har vi alltid kommet sammen igjen. Han gav klart utrykk for at giftermål og bryllup bare var tull å bruke så masse penger på. Jeg følte meg veldig såret over dette, så jeg kan forstå veldig godt at dette er vont for deg. Jeg hadde vel egentlig ikke slått meg til ro med det, for meg er/ og har et giftermål alltid vært viktig. Følelsene mine var veldig ustabile, jeg har ikke vært utro, men blitt betatt av andre. Dette likte selvfølgelig ikke typen min. For å gjøre en lang historie kort, fridde typen til meg i høst. Og bryllup blir det til sommeren. Etter frieriet har jeg blitt stabil, og trenger ikke "den typen" oppmerksomhet fra andre. Så mitt råd til deg er å prate med han hvordan du føler det, og om han engang vil fri til deg.

Skrevet

Tilgi meg. Undertegnede glemte rent at en manns synspunkter er fullstendig irrelevante når det kommer til ekteskapet.

Men dette er da strengt tatt ikke en tråd som handler om man er for eller i mot ekteskap. I følge TS så har mannen sagt at han vil gifte seg men han har brukt hvertfall de siste drøye 3 årene på å bli klar og ser enda ikke ut til å være det. Synes du ikke da at hun har rett på en avklaring fra han om det i det hele tatt er aktuelt eller ikke? Man kan synes hva man vil om ekteskap men de som ikke ser vitsen i det bør da likevel respektere de som faktisk ønsker å gifte seg uavhengig av hva slags grunner de har til det. Og om det nå er slik at mannen det er snakk om ikke ønsker å gifte seg så bør han ha baller nok til å si fra slik at TS kan ta et standpunkt til om dette er noe hun kan leve videre med eller ikke...
Gjest Salvesen
Skrevet

Men dette er da strengt tatt ikke en tråd som handler om man er for eller i mot ekteskap. I følge TS så har mannen sagt at han vil gifte seg men han har brukt hvertfall de siste drøye 3 årene på å bli klar og ser enda ikke ut til å være det. Synes du ikke da at hun har rett på en avklaring fra han om det i det hele tatt er aktuelt eller ikke? Man kan synes hva man vil om ekteskap men de som ikke ser vitsen i det bør da likevel respektere de som faktisk ønsker å gifte seg uavhengig av hva slags grunner de har til det. Og om det nå er slik at mannen det er snakk om ikke ønsker å gifte seg så bør han ha baller nok til å si fra slik at TS kan ta et standpunkt til om dette er noe hun kan leve videre med eller ikke...

Forsøk å lese innlegget jeg siterte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...