Gå til innhold

Blir helt fra meg pga min kontrollerende og hissige far

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor jeg skal begynne, men det har seg slik at jeg er en voksen dame (over 30 år og gift og har barn) og min far er svært kontrollere og streng. Han kjører ofte forbi boligen vår for å se om vi har besøk, hvis han vet at vi skal ut på besøk kjører han forbi der vi er i ren nysgjerrighet. Han blir svært fort ekstremt sint og lager en stor scene ut av ingenting, skal alltid ha rett og bruker ting jeg har sagt i fortrolighet mot meg, slik at han kan få viljen hvis det er noe.

Av en eller annen grunn mener han at han (og min mor) har mer rett til å treffe sitt barnebarn enn det svigers har.

Vi ble også invitert til Sydentur med svigers, da jeg fortalte det prøvde han å vende meg mot de og ville ikke at vi skulle reise med (begynte å prøve å få meg mot de med å si de vil være bedre enn alle andre osv)

Hvis jeg skal planlegge noe med begge sider av familien må jeg passe på å gjøre det på den måten at min far blir fornøyd. Jeg er så redd for at han skal eksplodere foran svigerfamilien, så derfor ordner jeg ting slik at han skal bli fornøyd.

Ofte ligger jeg søvnløs på nettene og gruer meg og tenker på han.

Hvordan skal jeg takle en situasjon hvor han kanskje eksploderer og bruker mine "hemmeligheter" mot meg, foran andre mennesker?

(nytter ikke snakke med min mor om dette, han har overtak på henne)

Anonymous poster hash: d398b...65f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, stakkars deg.. Men du bør ikke la deg manipulere av slike folk. Det er skremmende hvordan enkelte oppfører seg. Ta enten en oppvask med din far, eller kutt han ut av livet ditt og fortell hvorfor. Tror du tjener på det i lengden, slik at dine barn ikke opplever det samme når de blir større.

Har du et greit forhold til dine svigerforeldrene kan du jo snakke med de om det, og få hjelp av din kjære. Ikke finn på å bli tråkket ned av mennesker som er slik...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...