AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 Hei Jeg har litt ujevn hud og har lyst å prøve å jevne ut med primer. Jeg bruker idag kun en enkel krem til ansiktet til tørr hud (locobase). Likevel liker jeg ikke foundation, synes det blir for mye hvis jeg skal ha ansiktskrem, deretter primer, deretter foundation. Er primer ment å legge FØR foundation, eller kan det være nok til å jevne ansiktshuden? er ganske ny i sminkeverdenen, men har lyst å prøve, små skritt. Skal også gå for innkjøp av primer til øye også. Anonymous poster hash: b9cc7...bd0
Memena Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 Primer er hovedsakelig ment for å legge før foundation, eller BB-krem eller lignende. Det står på noen at den også jevner ut ansiktshuden, men jeg personlig synes ikke den gjør så stor forskjell før jeg får på en foundation eller ent BB/CC-krem. Det skal bare være et tynt tynt lag av den, så det føles i grunnen ikke som man har på et "lag ekstra", den bare gjør huden mye glattere, nesten som silke å ta på. Locobase er en veldig fet krem, men hvis du føler den er god for huden din og at du trenger en såpass fet krem, så er det jo helt fint. Jeg synes bare det er vanskelig å legge foundation pent dersom underlaget er alt for fet krem. Det finnes en god del kremer på markedet for tørr hud, men som likevel ikke ligger veldig tykt på huden. Du kan jo prøve deg frem om du synes at du ser en mer jevn hud med bare primer og dagkrem uten foundation. Det eneste jeg ser det med er faktisk Clarins sin Instant Smooth perfecting Touch, om jeg bruker den på de fine linjene rundt øynene så fyller den linjene såpass fint at jeg kunne brukt den uten foundation også, har gjort det når huden er brun og jeg ikke orker foundation eller annen sminke på huden (er litt som deg at jeg ikke er veldig glad i å bruke foundation, men har begynt å vende meg til det, før holdt jeg meg heller solbrun hele året) Jeg har også primere fra Smashbox og lancome, men synes den til Clarins er best til mitt bruk. Det er en ganske liten krukke med en spatel så det er veeldig lite som skal til. Link til produktet her, men det er nok billigere om du bruker å bestille fra utlandet:http://www.kicks.no/clarins/makeup/base/primer-c95/instant-smooth-perfecting-touch-p11217
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå