AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Har bodd sammen med min samboer siden juni, fra tidligere hadde han to hunder. Dette er hannes hunder, som jo han har hovedansvaret for. Jeg er fra tidligere ikke vant med hunder i det hele tatt, og har hele tiden vært på grensen til redd/engstelig for hunder. Har til tross for dette fått godt forhold til hundene, og går gjerne tur meHd disse / gir mat osv. Har i det siste vært flere episoder der jeg ikke har visst helt hva jeg skal gjøre med hundene, og har derfor feks vekket samboer (hunden hadde hatt diare tidligere på dagen, og hadde egentlig lagt seg for natta (nettopp gått tur og gjort fra seg), og satt å bjeffet/sutret i buret sitt). Vekket da samboer for å spørre om vi burde gå ut med hunden, eller vente (ganske "utspekulert hund" som tidligere har latt som han måtte på do for så å ikke gjøre noe når han først kommer ut). Samboer ble da skikkkelig sint, kjefta og var direkte ufin mot meg. Hvordan skal jeg gå frem for å snakke med sambo om at han må respektere/ha forståelse for at jeg ikke har så god kjennskap til hunder, at det er hannes hunder og at det er han som har hovedansvaret, at jeg kan hjelpe til når jeg føler meg trygg og komfortabel med dette selv, uten at han skal ta dette personlig (mot seg selv eller mot hunda). På forhånd takk for svar Anonymous poster hash: 5b486...cc2
masekopp Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 Bare si som du skrev her. At du ikke kan så mye om hunder, at de er hans og at han må forstå at du trenger veiledning av og til. Jeg har hatt hund i noen år nå, men hender jo jeg må ringe etter hjelp likevel. Man kan aldri bli utlært hva hund angår - men selvfølgelig - er jo normalt å konfererer med eier i det minste. Her deler vi på hunden, men vi vekker jo hverandre hvis hunden blir dårlig og vi er usikre selv på hvordan vi går frem videre.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 Er samboeren din ufin i andre sammenhenger også? Høres ikke helt bra ut!Anonymous poster hash: 313ee...915
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå