Gå til innhold

Oslo Taekwondo Klubb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her inne som har vært på/kjenner til Oslo Taekwondo Klubb? Jeg har så lyst til å starte med Taekwondo, og ser at de har nybegynnerkurs nå, men jeg kjenner ingen som går der og er fryktelig sjenert. Er det noen her som kan fortelle litt om hvordan det foregår?

Anonymous poster hash: d028b...71a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen her inne som har vært på/kjenner til Oslo Taekwondo Klubb? Jeg har så lyst til å starte med Taekwondo, og ser at de har nybegynnerkurs nå, men jeg kjenner ingen som går der og er fryktelig sjenert. Er det noen her som kan fortelle litt om hvordan det foregår? Anonymous poster hash: d028b...71a

Jeg har bare gått på Mudo på lambertseter og torshov så vet ikke hvordan det er på akkurat denne klubben, men sånn generelt sett så er jo alle nye på et nybegynnerkurs. Det er først og fremst litt teori om taekwon-do og teknikktrening.

Treningene begynner med oppvarming,deretter mye teknikk trening bla å lære riktig blokkeringer,slag og spark. Er ikke mye futt og fart i begynnelsen, mer det at man går frem og tilbake og øver på ting, feks spark med venstre,gå et skritt med høyre,spark med venstre,gå et skritt med høyre osv.

Etterhvert blir det mer to og to trening med det blir det nok om noen uker tenker jeg avhengig av hvor ofte det er trening, på mudo var det man-fre så da kommer man kjappere inn i ting. Etterhvert blir det graderinger og da må man gjøre "poomse"(tror jeg det het) der man gjør slag/spark/blokkering i et mønster.(at man later som om man sloss mot noen på en måte)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...