AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Hei :-) Har begynt å bli flink på å rense ansiktet mitt daglig og ta ansiktsmaske én gang i uken, og skrub 2-3 ganger. Etter jeg begynte med dette (2 uker siden) opplever jeg å få mer uren hud, er dette fordi alt "gørret" kommer ut og frem fra undersiden? Anonymous poster hash: d7aac...33d
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Det kan være mye forskjellig, litt mer info hadde vært nyttig Hvilken rens bruker du? Bruker du fuktighetskrem etterpå? Hvilken ansiktsmaske? Hvilken skrubb? Begynte du med alt dette samtidig? Anonymous poster hash: 9ae30...ea4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Det kan være mye forskjellig, litt mer info hadde vært nyttig Hvilken rens bruker du? Bruker du fuktighetskrem etterpå? Hvilken ansiktsmaske? Hvilken skrubb? Begynte du med alt dette samtidig? Anonymous poster hash: 9ae30...ea4 Bruker rens og fuktighetskrem fra sheseido. Bruker en ansiktsmaske fra lush, den heter noe med cupcake og er spesielt for tenåringshud (noe jeg er). Alt dette begynte jeg med i jula. Skrubben begynte jeg med for to dager siden, den er fra Burts Bees eller hva det heter, fikk kvise nr. 2 etter jeg tok den i bruk. De to kvisene jeg har fått er bare små, på det ene kinnet. Har opplevd det samme forrige gang jeg var seriøs med rens av ansikt Anonymous poster hash: d7aac...33d
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Bruker rens og fuktighetskrem fra sheseido. Bruker en ansiktsmaske fra lush, den heter noe med cupcake og er spesielt for tenåringshud (noe jeg er). Alt dette begynte jeg med i jula. Skrubben begynte jeg med for to dager siden, den er fra Burts Bees eller hva det heter, fikk kvise nr. 2 etter jeg tok den i bruk. De to kvisene jeg har fått er bare små, på det ene kinnet. Har opplevd det samme forrige gang jeg var seriøs med rens av ansikt Anonymous poster hash: d7aac...33d Supert Er det denne skrubben du har? I så fall ville jeg kuttet den ut, den gjør nok ikke så mye godt og jeg vil tro at den irriterer huden din. Man bør også bare begynne med étt produkt av gangen, og gjerne bruke det i en eller to uker før man introduserer et nytt produkt. Dette for at huden din ikke skal få for mye på en gang, men også for at du skal vite hvilket produkt som er synderen om du skulle reagere negativt. Sånn som nå kan det være hva som helst av det du bruker som gjør at du får uren hud. Anonymous poster hash: 9ae30...ea4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Supert Er det denne skrubben du har? I så fall ville jeg kuttet den ut, den gjør nok ikke så mye godt og jeg vil tro at den irriterer huden din. Man bør også bare begynne med étt produkt av gangen, og gjerne bruke det i en eller to uker før man introduserer et nytt produkt. Dette for at huden din ikke skal få for mye på en gang, men også for at du skal vite hvilket produkt som er synderen om du skulle reagere negativt. Sånn som nå kan det være hva som helst av det du bruker som gjør at du får uren hud. Anonymous poster hash: 9ae30...ea4 Yes, det er den skrubben jeg har :-) Har prøvd en fra dermalogica før, og merket at denne ikke kunne mple seg med den. Kutter ut skrubben i noen uker så får jeg se om det er årsaken. Da fortsetter jeg bare med rensen og fuktighetskremen en liten stund til, og så ser jeg om det blir verre eller bedre :-) Anonymous poster hash: d7aac...33d
vimsefrøken Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Hei :-) Har begynt å bli flink på å rense ansiktet mitt daglig og ta ansiktsmaske én gang i uken, og skrub 2-3 ganger. Etter jeg begynte med dette (2 uker siden) opplever jeg å få mer uren hud, er dette fordi alt "gørret" kommer ut og frem fra undersiden? Anonymous poster hash: d7aac...33d Det kan godt være at huden din responderer på at du har begynt å rense den skikkelig med at alle urenheter kommer ut til overflaten før huden blir bedre, men ettersom du begynte med så mange nye produkter på en gang, så kan det også være at du reagerer på ett eller flere av produktene. En annen ting er at du kanskje overstimulerer huden litt. Å skrubbe huden 3 ganger pr uke er mye hvis du ikke har vært nøye med hudpleie før. Jeg ville derfor anbefalt deg å skrubbe huden 1 gang pr uke, da samme dag som du tar ansiktsmaske, for å se om det ikke er overstimulering som forårsaker kvisene. Hvis du ikke har hatt mye urenheter eller problemer med huden før, så er det ikke nødvendig å skrubbe huden så ofte som du gjør. Hvis du er ute etter en skikkelig god ansiktsskrubb så er MD Formulations face & body scrub absolutt den beste skrubben jeg noensinne har brukt, og vet mange er enig med meg i det.
trampis Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Skrubben fra burt's bees inneholder store mengder kokosnøttolje, som er en veldig poretettende ingrediens. Shiseido har heller ikke gode hudprodukter. Enig i at MD sin face & body scrub er den beste skrubben :-)
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Skrubben fra burt's bees inneholder store mengder kokosnøttolje, som er en veldig poretettende ingrediens. Shiseido har heller ikke gode hudprodukter. Enig i at MD sin face & body scrub er den beste skrubben :-) Så du/dere er sikker på at det er produktene og ikke bare at urenhetene først må komme til overflaten? Har jo som sagt opplevd dette før når jeg var nøye på å rense ansiktet med produkter som dermalogicaAnonymous poster hash: d7aac...33d
trampis Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 Dette med at urenhetene må komme til overflaten først er noe jeg ikke har særlig stor tro på dessverre. Det kan ha noe for seg når det gjelder glykolsyreprodukter (MD f. feks), men de produktene du har brukt burde ikke ha en slik effekt på huden din - tror heller du har reagert på dem. Prøv heller å finne en skrubb med færre ingredienser, og en ren leiremaske - iherb har mange.
SBY Skrevet 8. januar 2015 #10 Skrevet 8. januar 2015 Jeg ambefaler deg å bruke Bioterm sine hudprodukter om det viser seg at du har ømfintlig hud. Selv bruker jeg ikke det (lenger), men de hjalp for meg i tenårene da jeg brått fikk kviser i panna. A-creme fra apoteket (200kr i norge, 100kr i sverige) er veldig fin å bruke nå på vinteren og er en rimelig og god krem. Ser du har fått gode tips ovenfor også
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #11 Skrevet 8. januar 2015 Jeg opplever ofte å få uren hud en liten periode når jeg begynner med nye produkter. Men det gir seg etter en liten stund Anonymous poster hash: 8163f...0ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå