AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Fireåringen vår sluttet etter egen vilje med bleie for over ett år siden. Alt har gått fint med tissingen, hun var tørr om natten fra dag en. Men bæsjing har vi uhell med hver eneste dag. Det virker som om det er psykisk, hun vil ikke bæsje og prøver sitt beste å ikke gjøre det. Da går det selvfølgelig i buksa istedet. Hun får også magesmerter. Det har toppet seg i jula, og i dag har hun bæsjet på seg en gang i barnehagen, tre ganger hjemme og en gang i badekaret før leggetid... Hun klager over magevondt. Jeg har kontaktet helsestasjonen og skal få time der, men foreløpig har de bare sagt at vi skal late som ingenting og bare tørke opp. Men det har vi prøvd tidligere, uten resultat. Å prate med henne om hva som ligger bak er nyttesløst, og å bli sur er også selvfølgelig ingen vits. Så vi er ganske rådløse. Er det noen som har opplevd noe lignende, som har noen råd eller tips? Kan legge til at hun nekter å bruke bleie, og at vi skal til legen for å utelukke noe fysisk. Anonymous poster hash: be888...02b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Jeg var redd for å bæsje i do når jeg var liten, fordi det ploppet i vannet. Løsningen ble å legge litt papir i do før toalettbesøket. Ikke sikkert det er så enkelt, men kanskje verdt et forsøk 😊Anonymous poster hash: 68ff8...ab7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 Satt foran min lillebror og passet på han hver gang. Etter hvert turte han å slippe en hånd for å tørke seg selv og. Han satt stiv som en pinne første gangene. Gikk bra! 13 års alders forskjell på oss. Anonymous poster hash: ca754...4ce
Gjest Magdalene Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 (endret) Slik var det for jenta vår også. Om hun væske så mange ganger om dagen, så kanskje hun er obstipert? At hun ikke får tømt seg skikkelig? Er hun hard i magen? Drikker hun nok vann? Smart med et legebesøk. Og da kan det jo være at dere bør prøve laktulose, event svisker og slike ting? Og etablere dorutiner? Bæsjer hun til noen spesiell tid? Om det er etter Bhg, så kanskje ta en lesestund mens hun sitter på do når dere kommer fra jobb/Bhg? Endret 8. januar 2015 av Magdalene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå