Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er over 34 og har fullt BSU-kontoen. Er det lurt å betale ned på lånet nå?

Anonymous poster hash: 019a6...a16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvilke renter du har. Jeg har spart min BSU-konto siden den har langt høyere rente enn det vi betaler på boliglånet.

• Liker 2
Skrevet

Vilkårene på min BSU endres nå til de samme som for høyrente i samme bank, så for min del går den nå i sin helhet inn i lånet.

Skrevet

Vilkårene på min BSU endres nå til de samme som for høyrente i samme bank, så for min del går den nå i sin helhet inn i lånet.

kan du ikke flytte BSU kontoen til en annen bank med de gode rentebetingelsene? Det er ikke mye arbeid. Så lenge renteinntektene er høyere enn renteutgiftene, bør du fortsette å la den rente seg.

Skrevet

Nei, så vidt jeg har skjønt så kan jeg ikke flytte den når jeg er for gammel til å spare i den. Ellers ville jeg vurdert det.

AnonymBruker
Skrevet

Er over 34 og har fullt BSU-kontoen. Er det lurt å betale ned på lånet nå?

Hvis renten på boliglånet er høyere enn renten på BSU-kontoen lønner det seg å betale.

Hvis renten på BSU-kontoen er høyere enn renten på boliglånet lønner det seg å beholde pengene på konto.

Anonymous poster hash: 1cc45...a92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! 😊

Ble usikker på om størrelsen på lånet ville ha noe å si for lønnsomheten den ene eller andre veien. Jeg får undersøke rentene nærmere- lånet står i en annen bank enn BSU-pengene.

Mvh TS

Skrevet

Tusen takk for svar!

Ble usikker på om størrelsen på lånet ville ha noe å si for lønnsomheten den ene eller andre veien.

I noen tilfeller kan en nedbetaling av lån føre til en låneprosent som kvalifiserer til en gunstigere lånerente. Sjekk grensene i din bank!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...