AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Er over 34 og har fullt BSU-kontoen. Er det lurt å betale ned på lånet nå?Anonymous poster hash: 019a6...a16
Glitnir Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Det kommer an på hvilke renter du har. Jeg har spart min BSU-konto siden den har langt høyere rente enn det vi betaler på boliglånet. 2
Zzyzx Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Vilkårene på min BSU endres nå til de samme som for høyrente i samme bank, så for min del går den nå i sin helhet inn i lånet.
Tingelling Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Vilkårene på min BSU endres nå til de samme som for høyrente i samme bank, så for min del går den nå i sin helhet inn i lånet. kan du ikke flytte BSU kontoen til en annen bank med de gode rentebetingelsene? Det er ikke mye arbeid. Så lenge renteinntektene er høyere enn renteutgiftene, bør du fortsette å la den rente seg.
Zzyzx Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Nei, så vidt jeg har skjønt så kan jeg ikke flytte den når jeg er for gammel til å spare i den. Ellers ville jeg vurdert det.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 Er over 34 og har fullt BSU-kontoen. Er det lurt å betale ned på lånet nå?Anonymous poster hash: 019a6...a16 Hvis renten på boliglånet er høyere enn renten på BSU-kontoen lønner det seg å betale. Hvis renten på BSU-kontoen er høyere enn renten på boliglånet lønner det seg å beholde pengene på konto. Anonymous poster hash: 1cc45...a92 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Tusen takk for svar! 😊 Ble usikker på om størrelsen på lånet ville ha noe å si for lønnsomheten den ene eller andre veien. Jeg får undersøke rentene nærmere- lånet står i en annen bank enn BSU-pengene. Mvh TSAnonymous poster hash: 019a6...a16
nojac Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Tusen takk for svar! Ble usikker på om størrelsen på lånet ville ha noe å si for lønnsomheten den ene eller andre veien.I noen tilfeller kan en nedbetaling av lån føre til en låneprosent som kvalifiserer til en gunstigere lånerente. Sjekk grensene i din bank! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå