AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Idag når jeg gikk min vanlige skolevei som tar ca 10 minutter å gå oppdaget jeg en bil som stod parkert opp etter fortauet litt lenger foran meg. Siden det er en vanlig skolevei og dem som går på samme skole som meg (og barneskolen som er likeved) og som bor i samme område som meg må gå den veien der så tenkte jeg at det kanskje var noen foreldre som skulle plukke noen opp eller lignende. I det jeggår forbi kikker jeg kjapt inn i vinduet i bilen der alle lysene er på. Jammen sitter det ikke en mann i 30 åra og runker i bilen sin! Det tok noen skritt før jeg helt skjønte hva jeg så og jeg stoppet opp. Jeg snudde meg for å ta bilnummeret i tilfelle dette var ulovlig og vips var han bånn gass bortover. Jeg lurer på om dette er ulovlig? Synes det var veldig ekkelt av han satt på en SKOLEVEI og runket. Fikk ikke tatt bilnummeret fordi jeg ikke hadde på brillene og fikk ikke lest de siste tallene før han var borte. For en ekkel type! Er veldig i tvil om jeg skal si ifra til politiet eller advare skolene om at de bør sende ut meldinger til foreldrene ti skolebarna som går denne veien at de må være forsiktige. Jeg er 17 år og følte meg nesten "voldtatt" på en måte av å bare gå forbi ham. Jeg gikk i en stram tights og litt (ikke mye) utringet topp (hadde ikke knippet igjen jakka øverste knapp) som bidro til at jeg føler at han kanskje satt det for å "se". Hva bør jeg gjøre? Er det lov? Anonymous poster hash: c4106...911
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Lurt å si ifra til skolen omkring ettersom det er ved en barneskole. Dette er grisete, og bør virkelig sies i fra om, hvordan mannen og bilen så ut! Anonymous poster hash: f336a...332 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Det er ikke lov, nei. Egentlig høres det ut som et nokså klassisk tilfelle av blotting. Huff, så ekkelt. Det er mulig du har skremt han vekk for godt, men jeg synes likevel du skal ta kontakt med politiet og beskrive mannen, bilen og episoden så godt som du klarer. Det kan hende at han har holdt på sånn andre steder eller finner seg nye ofre, så da gjelder det å gi politiet så mye informasjon som mulig. Det kan også være aktuelt for politiet å ta kontakt med skolene i nærheten. Kanskje har de allerede fått meldinger fra andre elever. Jeg har opplevd lignende og synes det var virkelig vemmelig. Ikke vær redd for å be om hjelp til å bearbeide det som skjedde.Anonymous poster hash: 0d81c...320 13
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Det er ikke lov, nei. Egentlig høres det ut som et nokså klassisk tilfelle av blotting. Huff, så ekkelt. Det er mulig du har skremt han vekk for godt, men jeg synes likevel du skal ta kontakt med politiet og beskrive mannen, bilen og episoden så godt som du klarer. Det kan hende at han har holdt på sånn andre steder eller finner seg nye ofre, så da gjelder det å gi politiet så mye informasjon som mulig. Det kan også være aktuelt for politiet å ta kontakt med skolene i nærheten. Kanskje har de allerede fått meldinger fra andre elever. Jeg har opplevd lignende og synes det var virkelig vemmelig. Ikke vær redd for å be om hjelp til å bearbeide det som skjedde.Anonymous poster hash: 0d81c...320 Dette! Anonymous poster hash: 1681f...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Lurt å si ifra til skolen omkring ettersom det er ved en barneskole. Dette er grisete, og bør virkelig sies i fra om, hvordan mannen og bilen så ut! Anonymous poster hash: f336a...332 Jeg anbefaler å kontakte politiet først. Det er vel mye å forlange at en 17-åring skal kontakte barneskoler. Dessuten er det viktig at politiet får beskjed. Muligens vil TS bli bedt om å peke ut personen fra foto hvis dette er en mann som har gjort seg skyld i sedelighetsforbrytelser tidligere.Anonymous poster hash: 0d81c...320 5
Ugly truth Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Denne borde ligge på familjeforumet, ikke dette. Forøvrig er jeg helt enig med AB over. Kontakt politi! Veldig bra du oppdaget dette! Kjempe flink er du som gjør noe med dette. Bravo! 2
duck Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Jeg er 17 år og følte meg nesten "voldtatt" på en måte av å bare gå forbi ham. Jeg gikk i en stram tights og litt (ikke mye) utringet topp (hadde ikke knippet igjen jakka øverste knapp) som bidro til at jeg føler at han kanskje satt det for å "se". Hva bør jeg gjøre? Er det lov? Anonymous poster hash: c4106...911 Her har vi opphavet til falske voldteks anklager og beskyldninger om seksuell trakassering. Ikke nok med at kvinner føler seg voldtatt når de ikke blir det, men klesvalget deres er med på å avgjøre hvor sårbare de er for mannlig oppmerksomhet. 7
GammelKaktus Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Bra du gir beskjed, så kan skole og foreldre være ekstra påpasselige. Du vet aldri når slike mennesker tar det til neste steg å kanskje prøver å lokke med seg barn bilen osv. Har vært et par tilfeller av det her hvor jeg bor det siste året, er skikkelig ekkelt. Og uansett hvordan en jente går kledd, om hun så går naken så sitter ikke normale mennesker og runker rett ved en barneskole. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 Her har vi opphavet til falske voldteks anklager og beskyldninger om seksuell trakassering. Ikke nok med at kvinner føler seg voldtatt når de ikke blir det, men klesvalget deres er med på å avgjøre hvor sårbare de er for mannlig oppmerksomhet. Åh, klapp igjen!!! Anonymous poster hash: 0b4f5...56f 13
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #10 Skrevet 7. januar 2015 Pedofile menn er bare ekkelt. Ta bilnummeret neste gang og anmeldt drittsekken!!Anonymous poster hash: 34f42...89a 2
Japp Skrevet 7. januar 2015 #11 Skrevet 7. januar 2015 Hvor mange siffer av registreringsnummeret fikk du med deg? Og fikk du med deg type bil?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #12 Skrevet 7. januar 2015 Her har vi opphavet til falske voldteks anklager og beskyldninger om seksuell trakassering. Ikke nok med at kvinner føler seg voldtatt når de ikke blir det, men klesvalget deres er med på å avgjøre hvor sårbare de er for mannlig oppmerksomhet. Innlegget ditt er et eksempel på at folk, uansett kjønn, som blir utsatt for seksuell trakassering ikke blir tatt alvorlig og skylden legges på offeret og dets kles- og væremåte. Blotting av denne typen ER seksuell trakassering, helt uavhengig av offerets kjønn, alder, oppførsel osv. Anonymous poster hash: 0d81c...320 11
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #13 Skrevet 7. januar 2015 Her har vi opphavet til falske voldteks anklager og beskyldninger om seksuell trakassering. Ikke nok med at kvinner føler seg voldtatt når de ikke blir det, men klesvalget deres er med på å avgjøre hvor sårbare de er for mannlig oppmerksomhet. Vet du hva? Forsøket ditt på å prøve å TIE en 17-åring(!!) som har opplevd noe som var skremmende og ekkelt for henne, som i tillegg er ulovlig er helt fantastisk patetisk!! -NEI det er ikke lov å sitte å onanere i bilen sin! Selv om bilen er privat eiendom hjelper ikke det når man er utenfor en skole eller andre offentlige plasser. Og du duck, som er så fryktelig glad i kvinner. Skal vedde på at du hadde begynt å sutre om menn som ikke tør å melde fra når de er utsatt for seksuell trakassering, fornærmelser eller overgrep om det hadde vært omvendt og en ung gutt hadde sett ei dame holde på sånn. Men er ikke sikkert han er pedofil selv om han satt utenfor skolen. Kan være ille for han om det var tilfeldig og han blir anklaget for pedofili. Men det var helt klart ekkelt og ikke ok det han gjorde og ts bør kontakte politiet eller foresatte og at de kontakter politiet. Veldig synd at du måtte se noe sånt, ts. Og ikke hør på sånne oppgulp om at hva du har på deg har noe å si! Anonymous poster hash: feb31...833 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #14 Skrevet 7. januar 2015 Enig med de andre her, kontakt politiet. Jeg er i dag en voksen kvinne, men husker enda redselen da jeg gikk forbi en blotter på vei hjem fra barneskolen. Jeg var 8 år, venninna som gikk sammen med meg var 9 år. Vi kikket inn i en bil som sto parkert på bussholdeplassen og det var ingen tvil om hva mannen gjorde inni der. Skikkelig ekkelt. Vi var redde for at han skulle kidnappe oss (forsto nok ikke helt der og da hva han holdt på med) og løp gråtende hjem begge to.Fortalte det til mamma som ringte politiet umiddelbart. Politiet tok dette alvorlig og det ble bl.a snakket om på skolen i ettertid. Anonymous poster hash: 00dfb...4bd 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #15 Skrevet 7. januar 2015 Denne fortellingen hører hjemme hos politiet. Få hjelp av noen voksne og kontakt politiet. Anonymous poster hash: b1286...047 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #16 Skrevet 8. januar 2015 Ring 02800, da kommer du i kontakt med politiet. Om du ikke ønsker å ringe denne gangen, så vær iallefall på vakt. Lagre nummeret på telefonen din og ringer du om du ser han igjen. Var du nær bilen så burde du tatt ett bilde. Uansett så fortell de voksne på skolen om det! + foreldrene dine, selvsagt!Anonymous poster hash: afbac...49c 2
Julianne85 Skrevet 8. januar 2015 #17 Skrevet 8. januar 2015 Hvis det er synlig for noen er det ikke lov. Gjør man det i sin egen bil i en skog foreks, er det ok. Langs en skolevei mens ungene er på vei til/ fra skole er det ikke lov. Da vil man at barna skal se det. Dette er blotting. Ta skiltnummeret og ring politiet hvis det er tilfelle. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #18 Skrevet 8. januar 2015 Ring politiet. Og nei, det er ikke lov å runke på et offentlig sted. Trafikkert vei = offentlig sted. Anonymous poster hash: 6075f...91e 2
Gjest Salvesen Skrevet 8. januar 2015 #19 Skrevet 8. januar 2015 Og nei, det er ikke lov å runke på et offentlig sted. Trafikkert vei = offentlig sted. Anonymous poster hash: 6075f...91e Ups...da gjorde undertegnede seg sannelig til seksualforbryter i romjulen...på E6. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #20 Skrevet 8. januar 2015 Jeg anbefaler å kontakte politiet først. Det er vel mye å forlange at en 17-åring skal kontakte barneskoler. Dessuten er det viktig at politiet får beskjed. Muligens vil TS bli bedt om å peke ut personen fra foto hvis dette er en mann som har gjort seg skyld i sedelighetsforbrytelser tidligere.Anonymous poster hash: 0d81c...320 Haha. Tror du TS husker ansiktet? Kanskje hun må gjenkjenne "snoppen" hans? ÆSJ!! LOL.. Måtte bare;)Anonymous poster hash: 4aab3...eae 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå