Amber Skrevet 2. august 2004 #1 Skrevet 2. august 2004 Jeg er bare så skuffet over hvor dårlig mat man blir servert rundt om i dette landet. På Røros fikk vi Amerikansk hamburger til 130,- og da var det en ihjelstekt karbonade på tørt brøg, og slapp kinakål, tatt fra den delen av kålen som skal kastes og ikke serveres! Altså dette var bare et eksempel, men dette har jeg opplevd mange plasser. Værst var det på Otta. Huff jeg blir så sint, når jeg er på ferie vil jeg kose meg og spise ute, men fra nå av er jeg nesten fristet til å ta med mat selv... Vi har jo mye turister i dette landet, kanskje ikke så rart at de tar med seg mat selv? Dyrt og dårlig frister ikke til gjentakelse...
aline Skrevet 2. august 2004 #2 Skrevet 2. august 2004 prøve noe av det som er typisk mat for stedet du er på, så har man kanskje mer flaks? sikker på at norske kjøttkaker ikke smaker akkurat som det skal i spania heller. Men synd du har vært uheldig.
Monstermagnet Skrevet 2. august 2004 #3 Skrevet 2. august 2004 prøve noe av det som er typisk mat for stedet du er på, så har man kanskje mer flaks? sikker på at norske kjøttkaker ikke smaker akkurat som det skal i spania heller. Men synd du har vært uheldig. Altså, klarer de ikke steke en hamburger, så tror jeg ikke jeg ville spist noe mer avansert fra menyen deres iallefall..
aline Skrevet 2. august 2004 #4 Skrevet 2. august 2004 Så dersom ett serveringssted i en by ikke klarer å lage amerkansk hamburger, så klarer de mest sannsynelig ikke å lage noe annet heller? var det en hamburgersjappe eller en restaurant. (har spist ute på Røros mange ganger, riktignok aldri hamburger, og aldri opplevd dårlig mat)
Lula Skrevet 2. august 2004 #5 Skrevet 2. august 2004 Dårlig mat finnes i alle byer i alle land... Her som andre steder må man se an spisestedene.
Monstermagnet Skrevet 2. august 2004 #6 Skrevet 2. august 2004 Så dersom ett serveringssted i en by ikke klarer å lage amerkansk hamburger, så klarer de mest sannsynelig ikke å lage noe annet heller? Klarer de ikke steke en hamburger/karbonade riktig, noe de fleste greier uten problemer, så tror jeg ikke de klare så mye annet på kjøkkenet heller. Når de også har utdaterte varer (tørt hamburgerbrød), og bruker de dårligste delene på råvarene (se hovedinnlegg) så tror jeg ikke de klare å lage mye annet heller nei.
aline Skrevet 2. august 2004 #7 Skrevet 2. august 2004 er det ikke litt vesentlig hva slags mat stedet EGENTLIG prioriterer? Dersom det i utgangspunktet er annen mat som blir satset på, så kan de ha glimrende mat selv om ikke hamburgeren er superb. dessuten så er det forskjell på utesteder, selv om ETT sted kanskje er dårlig (dårlige spisesteder finner du overalt) så sier det jo ingenting om standarden i norge på mat? kanskje trådstarteren bare var maks uheldig? jeg har ihvertfall spist innmari god mat flere steder i norge (Røros inkludert), men ikke fastfood da, for det liker jeg ikke.
Monstermagnet Skrevet 2. august 2004 #8 Skrevet 2. august 2004 er det ikke litt vesentlig hva slags mat stedet EGENTLIG prioriterer? Dersom det i utgangspunktet er annen mat som blir satset på, så kan de ha glimrende mat selv om ikke hamburgeren er superb. dessuten så er det forskjell på utesteder, selv om ETT sted kanskje er dårlig (dårlige spisesteder finner du overalt) så sier det jo ingenting om standarden i norge på mat? kanskje trådstarteren bare var maks uheldig? jeg har ihvertfall spist innmari god mat flere steder i norge (Røros inkludert), men ikke fastfood da, for det liker jeg ikke. Joda, forsåvidt aline, men å lage en hamburger er veldig basic stuff. Ikke så anderledes fra kjøttkaker, koteletter eller mye annet. Forresten. Hamburger er ikke nødvendigvis fastfood. Du får hamburger på mange restauranter også.
aline Skrevet 2. august 2004 #9 Skrevet 2. august 2004 jeg har smakt dårlige kjøttkaker jeg, det sa ingenting om hvordan den andre maten smakte, og jeg hadde ihvertfall ikke dømt dem for kjøttkakene dersom det f.eks. var en kinarestaurant jeg fikk de dårlige kjøttkakene på, uansett hvor basic det er, så hadde det jo vært noe annet spisestedet satset på.
Gjest Anonymous Skrevet 2. august 2004 #10 Skrevet 2. august 2004 Vi skulle spise lunsj, så vi var ikke på noen fancy restaurant, men det het visst Hotel kafeen ellen noe på Røros... en vanlig kafe med andre ord. Men tror ikke det ville spilt noen rolle hva vi bestilte for å si det sånn... På Hunderfossen spiste vi og på den kafeteriaen inne ved bassenget, og ble utrolig skuffet der og. Et usselt lite stykke lasagne (sånn frossen mat greie), en liten flekk salat (like dårlig som på Røros) og et lite tørt grovt rundstykke uten smør. Og det og var dyrt! Ikke ble vi mett heller. Grrr
Lula Skrevet 2. august 2004 #11 Skrevet 2. august 2004 er det ikke litt vesentlig hva slags mat stedet EGENTLIG prioriterer? Dersom det i utgangspunktet er annen mat som blir satset på' date=' så kan de ha glimrende mat selv om ikke hamburgeren er superb.[/quote'] NEI sånn er det faktisk ikke. Om et spisested er bra så gjenspeiles det i alle rettene. OGSÅ evt. hamburger e.l. som de bare har satt på menyen for å tilfredstille evt. turister og "særinger". Har de litt yrkesstolthet og profesjonalitet så nedprioriterer de ikke en type rett og tillater at den er dårlig, men er super-nøye og dyktige på andre ting. Dette er jeg enig i. Som jeg skrev over: Du finner dårlige spiseteder over alt i hele verden. Også i Norge. Man må se an stedet!
Amber Skrevet 2. august 2004 Forfatter #12 Skrevet 2. august 2004 Det var meg som skrev innlegget over her... jeg var visst logget ut plutselig........
aline Skrevet 2. august 2004 #13 Skrevet 2. august 2004 vel, mulig det, personlig hadde jeg ikke avskrevet en kinaresaurant fordi om pølse i brød der ikke var den beste i verden.
Lula Skrevet 2. august 2004 #14 Skrevet 2. august 2004 vel, mulig det, personlig hadde jeg ikke avskrevet en kinaresaurant fordi om pølse i brød der ikke var den beste i verden. Dette blir en litt søkt sammenligning synes jeg. Er det er bra sted så gjennomføres det i alle retter, uansett, selv om noen kan være av "enklere" karakter.
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2004 #15 Skrevet 2. august 2004 Hamburger blir vel aldri noen stor opplevelse, uansett hvor den kjøpes.. Jeg tror at man ofte ikke tar seg råd til å spise på "ordentlige" restauranter mens man er på ferie, og dermed opplever mye dårlig mat. Reiste rundt i vestlandet forrige sommer. Vi brukte ikke mye penger på mat, og noen av maten var rett og slett dårlig.
Monstermagnet Skrevet 2. august 2004 #16 Skrevet 2. august 2004 Hamburger blir vel aldri noen stor opplevelse, uansett hvor den kjøpes.. Da har du ikke spist på "hvaheternådenrestauranten igjen" på Karljohan. (ligger like ved The Scotsman) Noen som vet hvilken jeg mener? Sinnsykt gode hamburgere.
Gjest TomKrus Skrevet 2. august 2004 #17 Skrevet 2. august 2004 Da har du ikke spist på "hvaheternådenrestauranten igjen" på Karljohan. (ligger like ved The Scotsman) Noen som vet hvilken jeg mener? Sinnsykt gode hamburgere. Norges beste burger lager fortsatt Sesam her i byen. MMM, ble sulten nå.
Monstermagnet Skrevet 2. august 2004 #18 Skrevet 2. august 2004 Norges beste burger lager fortsatt Sesam her i byen. MMM, ble sulten nå. Jøss. Oppsiktsvekkende. Lager burgerne sesam?
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2004 #19 Skrevet 2. august 2004 Da har du ikke spist på "hvaheternådenrestauranten igjen" på Karljohan. (ligger like ved The Scotsman) Noen som vet hvilken jeg mener? Sinnsykt gode hamburgere. Woodstock? Har spist der, hvis det var der du mente. Ok mat.
Gjest TomKrus Skrevet 2. august 2004 #20 Skrevet 2. august 2004 Jøss. Oppsiktsvekkende. Lager burgerne sesam? Nei, sesam lager burgerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå