Gå til innhold

Vaske tøy HVER dag..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har det vært litt sølete vær i det siste, men hver dag når jeg henter i barnehagen, får jeg med kjeledressen og votter som må vaskes. Jeg vasker den seriøst hver dag.

Votter har vi flere par av, men kjeledress har vi bare en av her, far har også bare en.

I andre barnehager vet jeg at de noen steder spyler barna, på sommeren vel og merke, etter de har vært ute i grisevær.

Pleier dere å vaske hver dag også? Kan de virkelig ikke bare børste av all den sanda?

Anonymous poster hash: b3128...c31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden vasker du det HVER dag? Tåler de ikke skitt?

Anonymous poster hash: e777a...27a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vasker du den hver dag?

Kan du ikke bare la den tørke for så å børste bort skitten?

Anonymous poster hash: 61f2d...b5e
AnonymBruker
Skrevet

barnehagen til min gutt, så blir vi oppfordret til å ta den med til helga for å vaske den.. Hver dag var jo vel drøyt da..vil tru med så mye vasking av dressen så blir den vel mindre vannavisende (hvis dressen i utgangspunktet skal tåle litt vann)

Anonymous poster hash: 38b78...237
  • Liker 1
Skrevet

Når hun får det med seg hjem så betyr det at de vil at det skal vaskes. Hva med å bare spyle i dusjen ? så sparer du maskinvasken til helgen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker når jeg ser at klærne er for skitne til å gå ute i (vi går til barnehagen). Blir vasket flere ganger per uke i dårlig vær. Ikke noe problem for meg.

Anonymous poster hash: 2356f...dfa
AnonymBruker
Skrevet

Betyr jo ikke at du skal vaske den da :P herregud! De mener du skal ta den med hjem og tørke den, evt børste av skiten. Er det virkelig så vanskelig å forstå. vasker du dressen hver dag er den ødelagt for lengst, de tåler ikke å bli vaska så ofte. Noen må ha ting inn med teskje.

Anonymous poster hash: 33867...d5d
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Er det en eldre barnehage med dårlig tårkeplass for våte dresser?

Anonymous poster hash: b1a2b...de0

Gjest Magdalene
Skrevet

Vi får beskjed om å vaske dressene hver dag når det er så grisete som nå.

De kler på seg selv inne i garderoben (som også er lekeplass inne ). Man man bare børster av sanden blir det fryktelig møkkete inne i garderoben.

Så ikke noe herregud! her altså.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi får beskjed om å vaske dressene hver dag når det er så grisete som nå.

De kler på seg selv inne i garderoben (som også er lekeplass inne ). Man man bare børster av sanden blir det fryktelig møkkete inne i garderoben.

Så ikke noe herregud! her altså.

Tror jeg janne jeg hadde funnet en ekstradress. Enten enbillig brukt eller en obs dress. Hadde blitt gal avbå måtte vaske hver dag.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Tror jeg janne jeg hadde funnet en ekstradress. Enten enbillig brukt eller en obs dress. Hadde blitt gal avbå måtte vaske hver dag.

Er jo ikke akkurat store jobben med å slenge det i maskinen og trykke på noen knapper..

Skrevet (endret)

Her vi bor er det og ganske grisete ute så barna har regntøy utenpå dressen, så spyler de bare av før de går inn. Hvis dressen er litt møkkete en dag tørkes den og børstes, også vasker vi i helgen. Det gjør jo ikke noe om det er litt skitt. Alle vet at barna er ute å leker.

Endret av Plengionika
AnonymBruker
Skrevet

Er jo bare å la den tørke og så børste av skiten, du trenger ikke vaske den hver dag. Eventuelt ville jeg kjøpt en foret regndress så slipper du det problemet ettersom den kan spyles. Skjønner ikke at flere ikke gjør det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikke akkurat store jobben med å slenge det i maskinen og trykke på noen knapper..

Fibrene i dressen blir ødelagt om du vasker den hver dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale ALLE foreldre om å kjøpe foret regndress, da slipper dere møkkete dresser hele tiden, som dere føler må vaskes....

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Fibrene i dressen blir ødelagt om du vasker den hver dag.

Heldigvis så er det ikke slikt vått møkkavær hver da høsten og vinteren gjennom 😉

Skrevet

barnehagen til min gutt, så blir vi oppfordret til å ta den med til helga for å vaske den.. Hver dag var jo vel drøyt da..vil tru med så mye vasking av dressen så blir den vel mindre vannavisende (hvis dressen i utgangspunktet skal tåle litt vann)

Anonymous poster hash: 38b78...237

Og i barnehagen til jenta mi oppfordrer de til å vaske sjeldent, helst ikke før skitten kommer på innsiden omtrent! Vasker du ofte så ødelegger du vanntettheten.. Så lenge de har folk som vasker der hver dag, så er det jo ikke så nøye, tenker jeg :)

Gjest Magdalene
Skrevet

Og i barnehagen til jenta mi oppfordrer de til å vaske sjeldent, helst ikke før skitten kommer på innsiden omtrent! Vasker du ofte så ødelegger du vanntettheten.. Så lenge de har folk som vasker der hver dag, så er det jo ikke så nøye, tenker jeg :)

I vår Bhg vaskes det på morgenen.

Om ungene skal ut etter frokost vil det si at det er skittent i garderoben fra kl 9:30...

AnonymBruker
Skrevet

I vår Bhg vaskes det på morgenen.

Om ungene skal ut etter frokost vil det si at det er skittent i garderoben fra kl 9:30...

NOK EN GANG: Ta med dressen hjem, heng den til tørk og børst av den! Da er dette problemet LØST! Eventuelt, kjøpe en foret regndress!

• Liker 5
Gjest Kritisk
Skrevet

Vil anbefale ALLE foreldre om å kjøpe foret regndress, da slipper dere møkkete dresser hele tiden, som dere føler må vaskes....

Skriver under på dette med foret regndress! Det er gull verdt i slikt møkkavær som det er nå :) De fra reflex er kjempe gode!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...