Gå til innhold

Kjøring til og fra

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mor og far bor 10 mil unna hverandre. Barnet er hos far annen hver helg. Det har vært sånn at mor kjører barnet til samvær med far, da far jobber til kl 18 om kveldene og han ikke skal gå glipp av for mange timer med barnet. Og far kjører barnet tilbake til mor søndagskveldene. I og med at det er et stykke å kjøre, har de ofte møttes på halvveien.

Da de kjørte hele veien måtte begge gjennom 8 bommer t/r, ca 180 kr. Men når de møtes på halvveien er det kun den ene parten som må passere bommene, både fredag og søndag.

For den ene parten blir det 360 kr ekstra i mnd, og denne strekningen blir ikke kjørt utenom i forbindelse med samvær. Ikke at det er den store summen, men det vises godt på bomregningen.

Er dette noe som mor og far må bli enige om selv? Som skal stå i samværskontrakten? Altså med tanke på km som kjøres. Ser ikke for meg at det er noen regler på dette, men det skulle vært mer rettferdig om jeg kan si det på den måten.

Anonymous poster hash: 35ed0...539

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? Noen som har tilsvarende i sin kontrakt?

Anonymous poster hash: 35ed0...539

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er vanlig å kreve tilskudd i bompenger fra den andre parten, det er jo ikke den sin feil at den andre forelderen bor innenfor en bomsone.

Anonymous poster hash: fd278...310
Skrevet

Ei venninne av meg har noe sånt i samværsavtalen. Litt usikker på hvordan de gjør det, men hun snakket om at det blir nesten 5000 i året for bommene på veien til eksen. De har i hvert fall avtalt å dele summen på to.

AnonymBruker
Skrevet

Kontrakt..... Trodde man hadde en samværsavtale jeg.

Og det vanlige er å dele på utgiftene. Så sett opp et regnestykke og fordel utgiftene slik at det blir riktig for begge parter.

Anonymous poster hash: f4b29...172

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...