Gå til innhold

Katt kommer ikke inn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten vår har tidligere kommet inn med en gang vi har ropt, selvom den ikke har vært ute så ofte. Nå har vi prøvd 3 ganger med en time mellom hver, og den kommer ikke. Har lett rundt huset, men ser ikke ut til at den er i nærheten :/ Hva bør vi gjøre? Redd for at den skal bli borte hvis den ikke kommer inn før vi legger oss...

Anonymous poster hash: b3183...f63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har han være ute? Katter kommer ikke alltid når man roper, trenger ikke være noe galt av den grunn. :)

Skrevet

Noen katter streifer litt innimellom, det pleier ikke å være noe farlig. Katten til ei venninne av pappa var borte 2 mnd i fjor sommer og 4 mnd i år, men han kom tilbake han :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å rope på at katten skal komme inn? Da vi hadde katt (i 10 år), lot vi bare katta være ute til den ville inn. Den viste tydelig når den var klar for å komme inn. På natten var den alltid ute, selv om den sutret litt etter å komme inn.

Anonymous poster hash: 52989...ecb
Skrevet

Det er bra å venne pus til å komme når man roper, spes. om man ikke har kattedør el.lign der den kan komme inn. Det kan skje ting som gjør at man må ha pus inn fordi man f.eks må reise et sted på sparket. Meen, katter er katter.. Det hender seg altså at de sitter rett rundt hjørnet og hører deg rope.. "Jeg hører deg altså matmor, men akkurat nå er jeg fryktelig opptatt med å studere noe her, så jeg gidder bare ikke å komme. :jolie: Sånn er de. :roll:

Her har jeg 3 "alvorlighetsgrader" av innkalling. Det starter med: "Pusina, nå må du komme da", sånn i kveldingen, og som oftest kommer hun da.

Men gjør hun det ikke, tar vi det opp til trinn 2, som er å riste med godisboksen, og "Puuusina, komme så skal du få noe godt!"

Bringer dog ikke det heller resultater, slår vi på stortromma og kauker "Puuuuuuusina, komme skal du få FISK!!" Og da vet jeg at om hun hører dette, kommer hun. Sikkert som banken! Jeg er sikker på at hun hadde sluppet en mus fra kjeften om hun så utsikter til å få fersk fisk! :fnise:

Så jeg anbefaler å lære pus å forbinde et ord med noe uimotståelig godt, og så bruke det ordet når det virkelig er "alvor". Men obs. obs: Ikke misbruke! For det første det serveres når pus da er i hus! For om det ikke gjøres, mister det sin kraft umiddelbart (for dette er en av de tingene pus aldri vil glemme!). For det andre er det sånn som med oss og ribba/eller pinnekjøttet: Det hadde ikke blitt mye stas om vi hadde fått det servert en gang i uka. Men gjøres det riktig, er det utrolig effektivt. :kul:

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet

Har den kommet inn? Min har vært ute ett døgn nå:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...