Gå til innhold

ung med problemer, håp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er 21 år og føler at livet ikke akkurat har gått på skinner. Mtp: forhold, familie, venner og utdanning.

Jeg var i et forhold som gjorde at alle problemene jeg hadde ble værre enn de var når jeg trodde det ikke gikk an å få det værre. Så jeg sliter litt(veldig) med å stole på nye personer og til og med veldig kjente (familie).

Jeg har en utdanning (fagbrev) men føler meg likevell misslykket fordi andre på min alder driver med større utdanninger. Går selv første året på høgskole, men har ikke tenkt å fortsette etter jeg er ferdig med siste semester av første året.

Jeg har noe som kalles sosial fobi, som jeg selvsagt jobber med daglig for å bli bedre. Noe jeg selv kan si at jeg har blitt da dagligedagse problemer som handling og skole nå går greit de fleste dager.

Så spörsmålet mitt er egentlig om jeg har en sjangs til å finne meg en snill kjæreste ettervert. Eller om dette er noe som kommer til å stå i veien for meg alltid ? om noen har noe erfaring med det da..

Og kan jo legge til at jeg krever ikke så mye mer i et forhold enn det som manglet i det som ødela meg. Snill, respekt er to ord jeg har printet inn i gjernen min, og at jeg kan ungå å bli trygt ned psykisk og fysisk. (min ex. var psykopatisk)

Ble litt mye her, men kan jo håpe at noen har opplevd noe lignende som har kommet seg og fått et enklere liv. :)

Anonymous poster hash: 7a0bf...2d7

Anonymous poster hash: 7a0bf...2d7

Anonymous poster hash: fc56f...4af
Videoannonse
Annonse
Gjest Blomsterert
Skrevet

Dette høre klisje ut,og jeg ville unngått å skrive det om det ikke var for at du virker til å være oppegående og VIL. Men du kan selfølgelig få det livet du ønsker! Det er ditt valg,og da må du finne ut hva du egentlig vil.

Syns ikke det er ok at du ikke er fornøyd med fagbrav! Det er bra det,og du jobber jo veldig bra med din sosiale fobi,det er beundringsverdig,og det forteller meg at du har mye innsikt og/eller styrke.

Barndom og ungdomstid preger oss jo,men du virker til å vite det,og i ditt tilfelle har det resultert i unødvendig dårlig selvtillit. Selfølgelig kan du finne en ny og BEDRE kjæreste. Du har mange sjanser,det er et løfte! :-)

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Ja, jeg vil virkelig forbedre livet mitt. Jeg tenkte om noen hadde opplevd noe lignende at det kunne gi meg et større håp som kan gjøre det enklere for meg og se fremover istede for bakover. :)

Jeg har det jo mye bedre enn jeg hadde det og lærte jo egentlig en del av å være i det forholde. Altså jeg prøver å se på det som noe som kan utvikle meg som en person ikke som noe som skal få lov å trykke meg ned lenger. (altså jeg prøver å omstille tankene mine til en positiv måte på alt det jeg tidligere bare har funnet negativt). om det var forståelig forklart da.

Gjest Nanna87
Skrevet

Hvorfor skal du droppe ut av Høyskole når du har lyst på høyere utdanning? Og hva studerer du?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lyst på høyere utdanning har jeg funnet ut. Jeg vil over i arbeid så jeg kan ha tid til å jobbe med meg sellv å føle meg vellykket på min måte! :) Selv om andre tar høyere utdanning og de blir fornøyd med det, så trur jeg ikke det hadde hjulpet meg. Så ja, jeg vil heller få et vellykket liv på min egen måte enn å følge strømmen som de fleste andre gjør. :)

AnonymBruker
Skrevet

Siden du skriver på singelforumet går jeg ut ifra at du mener håp på dating-markedet.

Jenter bryr seg mer om at gutter skal ha høyere utdanning (for å få respekt for dem os.v.).

Gutter bryr seg ikke så mye om det i jenter så lenge du er fornøyd med det du gjør og ikke klager os.v.

Anonymous poster hash: 145cf...7c9
AnonymBruker
Skrevet

ja dating markedet resten er det jo jeg som må jobbe med :)

Hmm, håper vertfall det er håp når jeg har funnet meg litt mer til rette med meg selv, bo sted og jobb :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...