AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Vaskemaskinen har plutselig begynt å fylle seg med vann når den ikke er i bruk? Noen som har en idè om hva dette kan være? Den tømmer seg fint om jeg setter på tømmingsprogrammet, men det er jo slitsomt å sette på stoppekranen hver gang jeg skal gå fra vaskemaskinen også. Reparatør koster jo en formue, og man vet jo ikke om det er en vaskemaskinreparatør eller en rørlegger man skal ringe heller. Noen som har opplevd det samme? Dette er en to år gammel maskin fra AEG. Anonymous poster hash: ac487...ff6
Klar*a Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Er den ikke mer enn to år kontakter du bare butikken du kjøpte den i og ber de sende en reparatør. De er normalt å ha 2 års garanti og 5 års reklamasjon på hvitevarer. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Du skal vel skru av vannet på oppvaskmaskinen når den ikke er i bruk uansett? Står i min oppvaskmaskins bruksanvisning hvertfall. Uansett, du har 5 års garanti på alt av elektronikk og hvitevarer. Ring de du kjøpte maskinen av Anonymous poster hash: c7dce...b08
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Jeg kjøpte maskinen gjennom jobb, så da gjelder dessverre ikke garantien. Og det er en vaskemaskin, ikke en oppvaskmaskin. Noen andre tips/ideer? Anonymous poster hash: ac487...ff6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Vaskemaskinen har plutselig begynt å fylle seg med vann når den ikke er i bruk? Noen som har en idè om hva dette kan være? Den tømmer seg fint om jeg setter på tømmingsprogrammet, men det er jo slitsomt å sette på stoppekranen hver gang jeg skal gå fra vaskemaskinen også. Reparatør koster jo en formue, og man vet jo ikke om det er en vaskemaskinreparatør eller en rørlegger man skal ringe heller. Noen som har opplevd det samme? Dette er en to år gammel maskin fra AEG. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: ac48704882c2c5660b4ede5ecd51cff6"] ac487...ff6 [/ quote] Dette er så enkelt at du retter en reklamsjonssak mot butikken du kjøpte maskinen i. En vaskemaskin har 2 års garanti og 5 års reklamasjonsfrist, så her er du godt innafor. Reklmasjonsrett i 5 år har du etter forbrukerkjøpsloven, google og finn den i Lovdata. Klageskjemaer om du ikke vinner frem med muntlig henvendelse finner du på forbrukerrådet.no. At maskinen ikke slutter å ta inn feil er en fabrikkasjonsfeil, ikke en slitasjefeil eller feilbruk. Og du, rørleggerens jobb slutter der vaskemaskina sin leding kobles sammen med røruttaket. Og vaskemaskinreperatørens jobb begynner der slangen til vaskemaskina starter.Anonymous poster hash: 0aff1...b09
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Jeg kjøpte maskinen gjennom jobb, så da gjelder dessverre ikke garantien. Og det er en vaskemaskin, ikke en oppvaskmaskin. Noen andre tips/ideer? Anonymous poster hash: ac487...ff6 Garanti og reklamasjonsrett gjelder alle kjøp gjort i Norge. Kontakt forbrukerrådet, for dette er tull. Anonymous poster hash: 0aff1...b09
Glitnir Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Garanti og reklamasjonsrett gjelder alle kjøp gjort i Norge. Kontakt forbrukerrådet, for dette er tull. Anonymous poster hash: 0aff1...b09 Nja, er den kjøpt gjennom jobb (underforstått er kjøper firma og ikke forbruker) gjelder ikke forbrukerkjøpsloven. 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Nja, er den kjøpt gjennom jobb (underforstått er kjøper firma og ikke forbruker) gjelder ikke forbrukerkjøpsloven. TS her: Nettopp, forbrukerkjøpsloven gjelder ikke. Og den er akkurat over to år. Nettbutikken jeg handlet i, er for øvrig gått konkurs. Og når vaskemaskinen tar inn vann når den ikke skal, kan det jo kanskje være noe feil med kran/rør/tilkobling, tenkte jeg. Da kan det være jeg trenger en rørlegger. Uansett var jo mitt spørsmål om noen visste hva som kunne være feilen - ikke jussen bak det hele. Har noen andre opplevd at vaskemaskinen er full av vann når den har stått avslått? Anonymous poster hash: ac487...ff6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 Gjør som du vil, skjønner ikke hvorfor du spør om hjelp. Anonymous poster hash: 0aff1...b09
Frk Johansen Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 Jeg opplever må alkurat det samme, min maskin er en Miele som nok er omtrent 5 år. Jeg har trodd det kommer ifb med vasking, men nå oppdaget jeg nettopp at den fyller seg når den er avslått og har stått ubrukt. Det var like før det rant ut! Aner ikke hva dette skyldes. Fikk du fikset din TS?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #11 Skrevet 9. august 2015 Det høres ut som at rørene er delsvis tette. Anonymous poster hash: 586bf...0d9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 Jeg tror... TROR... at det er en eller annen sånn elektro-magnetisk "stoppekran" i maskinen som er slitt og ikke fungerer lenger. Jeg hadde en oppvaskmaskin som sluttet å fungere av motsatt grunn, den ville ikke ta inn vann lenger. Prøvde å fikse den magnetgreia, men fikk ikke tak i noen av riktig størrelse så ble til slutt til at jeg kjøpte en ny oppvaskmaskin (ja, jeg vet jeg vet jeg vet at TS prater om en vaskemaskin - jeg kjøpte for øvrig en ny vaskemaskin i samme slengen). Men om det er så lett å bytte på en vaskemaskin vet jeg ikke... Anonymous poster hash: 057bb...643
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #13 Skrevet 9. august 2015 Det høres ut som at rørene er delsvis tette. Anonymous poster hash: 586bf...0d9 Hadde rørene vært tette ville det ikke kommet inn vann eller langsomt kommet inn vann i maskinen når den gikk. Ikke omvendt, kommet inn vann når den ikke gikk. Anonymous poster hash: 057bb...643
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #14 Skrevet 9. august 2015 Problemer med aquastoppen vil jeg tro. Mulig det hjelper bare å bytte vanninntaks slangen. Spør på en butikk med mengder av brukte hvitevarer om du kan plukke en brukt vanninntaksslange for å prøve om feilen ligger der. Forøvrig må du ha samme merke på maskinene. Eller gamble og kjøpe en ny slange m/aquastopp. Anonymous poster hash: 52268...488
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #15 Skrevet 9. august 2015 Hadde rørene vært tette ville det ikke kommet inn vann eller langsomt kommet inn vann i maskinen når den gikk. Ikke omvendt, kommet inn vann når den ikke gikk. Anonymous poster hash: 057bb...643 Vel, dette skjedde for meg: Merket at vannet i vasken på badet rant sakte og det kom "klukkelyd". Vannet kom inn i vaskemaskinen. Jeg snakke med vaktmester og han foreslo en skikkelig rens. Alle problemer forsvant etter dette. Vann fra vask og vaskemaskin gikk ut i samme rør. Så: Anonymous poster hash: 586bf...0d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå