Gå til innhold

Gutt som sitter alene etter skolen en times tid.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor rett ved en barneskole, og ser en gutt daglig som sitter igjen etter SFO i en god time og venter på foreldrene.

Jeg kom i snakk med han en dag og han fortalte at han er åtte år.

Han ser veldig ensom ut og tuster bare rundt for seg selv eller sitter på huskene.

Jeg får så vondt av han!

Har ikke barn selv, men dette kan da ikke være normalt eller greit?

Hva synes dere?

Vurderer å ta en tekefon til skolen å gi beskjed. Selv om jeg av og til har sett personale som går sent, og da har de jo sett han?

Anonymous poster hash: b0004...277

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta enten en telefon, tekefon vet jeg ikke hvordan fungerer!, til skolen og spør etter rektor, eller send en bekymringsmelding til bv.

Anonymous poster hash: 3e7b0...10e

• Liker 1
Skrevet

Uff stakkars barn :( syns du skal ringe skolen, skjer det ikke forandringer så burde kanskje barnevernet få vite det. Det er jo ikke normalt at en guttunge på åtte skal sitte alene en time etter SFO. Har man ikke mulighet til å hente ungen, så må man ordne det på en annen måte enn at han skal tusle rundt alene! stakkars gutt :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta enten en telefon, tekefon vet jeg ikke hvordan fungerer!, til skolen og spør etter rektor, eller send en bekymringsmelding til bv.

Ikke jeg heller i grunn :P

Men jeg tar nok en telefon til skolen i morgen da.

På denne tiden blir det jo mørkt mens han venter der også!

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uff stakkars barn :( syns du skal ringe skolen, skjer det ikke forandringer så burde kanskje barnevernet få vite det. Det er jo ikke normalt at en guttunge på åtte skal sitte alene en time etter SFO. Har man ikke mulighet til å hente ungen, så må man ordne det på en annen måte enn at han skal tusle rundt alene! stakkars gutt :(

Godt å høre det ikke bare er meg som reagerer!

Jeg vet at slikt ikke var normalt da jeg var liten, men tidene forandrer seg jo.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig flotr at folk observerer, tenker og bryr seg.:)

• Liker 4
Skrevet

Syns det er veldig fint at du bryr deg og tar det opp! Ikke alle ville gjort det dessverre :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liten oppdatering ;)

Ringte skolen i dag tidlig, og de takket for at jeg sa ifra, så får vi håpe det ordner seg så fort som mulig :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så bra du sa fra!! Å sitte ute alene til kl 18 (hvis han er der en time etter sfo stenger) er bare drøyt!!! det er mange måter foreldrene kan ordne dette på. hadde det vært meg ville jeg arrangert det slik at jeg og andre foreldre byttet på henting av barna hvis jeg var alene slik at jeg kunne sitte lengre i blant og hentet tidligere når det var min tur, eller at jegog mannen byttet på så den ene dro tidligere hjem for å hente, om vi var to.

Anonymous poster hash: 472a1...e61
  • Liker 1
Gjest Phoenix
Skrevet (endret)

Ser du han igjen så ring barnevernsvakten så kan de komme. Det vil nok stramme opp foreldrene.

Men flott at du ringte skolen. :) Det må jo være fryktelig kaldt å sitte ute nå

Endret av Phoenix
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Supert at så mange er enig med meg i dette :)

Ja, han sitter en time etter sfo, så det er jo seint!! Som sakt har ikke jeg barn, men om jeg hadde hatt det hadde jeg lett sakt opp drømmejobben for å slippe en slik situasjon.

Vi får som sakt håpe det ordner seg, jeg var ikke hjemme i ettermiddag så fikk ikke sett om han var ute i dag, men en tanke slår meg jo; burde ikke skolen ha sett dette? Jeg ser jo de av og til går sent fra jobb, og man skulle tro de på sfo reagerer når han alltid står igjen når de går for dagen? Gutten er veldig pratsom med meg hvertfall, så de kunne jo bare spurt han litt ut?

For alt jeg vet kan det jo hende de har gjort det, men han har stått der såpass lenge at det burde blitt en slutt på det hvis det er tilfellet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bør være en bedre løsning at han går hjem alene med nøkkel? Enn at gutten er ute i all slags vær midt på vinteren. Det er vel nærskolen sin han går på og?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bør være en bedre løsning at han går hjem alene med nøkkel? Enn at gutten er ute i all slags vær midt på vinteren. Det er vel nærskolen sin han går på og?

Det vet jeg ikke..

AnonymBruker
Skrevet

Veldig flotr at folk observerer, tenker og bryr seg.:)

Og HANDLER!

Anonymous poster hash: b492a...a70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liten oppdatering ;)

Ringte skolen i dag tidlig, og de takket for at jeg sa ifra, så får vi håpe det ordner seg så fort som mulig :)

Vet de hvem det gjelder da? Ut fra hva jeg leser i media vil ikke skolen gjøre noe som helst. Kun si "takk for at du sa ifra".

Det blir ikke fulgt opp og som det meste annet i Norge: det får null (0) konsekvenser.

Anonymous poster hash: b492a...a70

AnonymBruker
Skrevet

Så flott at du bryr deg!

Jeg tok kontakt med skolen da jeg så at en liten gutt ble plagd av en stor gutt på vei hjem fra skolen. Stakkars, han var så liten og tynn med den store skolesekken på ryggen, men det skjedde ingenting, selv om de hadde mange forslag i telefonen.

Jeg måtte selv finne ut av hvem den store gutten var, men det er jo ikke akkurat New York jeg bor i heller da.

Dro hjem til familien litt sent en ettermiddag og foreldrene ble kjempeglade for at jeg sa i fra :Nikke: .

Etter dette så jeg aldri at den lille gutten ble plagd, så det hjelper å bry seg :)

Anonymous poster hash: 5cc8c...3ce
Skrevet

Så deilig å høre at det finnes mennesker som deg 😍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...