Gå til innhold

røyting - hvordan begrense det

Veronic

Anbefalte innlegg

Har en nydelig hund, blanding av boxer og flatcoated.

MEN den røyter vanvittig mye hele året!

Selv om den er korthåret skal jeg love det blir nok

hår :-(

Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann

Jeg har en flatcoated retriever og jeg har vært og fått B12 sprøyte hos dyrlegen, syns dfaktisk det har h julpet for min hund sin del. Verdt å prøve, for det er ikke særlig når det er hundehår overalt. Kanskje dyrlegen kan gi noen anbefaling når det gjelder fortype også. Lykke til! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde en hund som røytet mye hele tiden, men ga den ølgjær. Da avtok det litt i hvert fall. Ølgjær inneholder vitamin B og er bra for hud og hår for oss mennesker også! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan som de andre her sier, være lurt med et forbytte. Vår får Purina pro plan og det fungerer kjempebra.

Du kan jo og forsøke å børste litt for å få bort det verste. De har børster ("strigler") beregnet på kort pels også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi pleide å gi kaninene våre flytende b-vitamin tilskudd i vannet når de røytet som verst, og det fungerte fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt fôr og vask hunden med sjampo og balsam...

Sjampo og balsam var veldig effektivt for å bli kvitt mye pels fort hos vår Labrador... Skulle på utstilling og trodde han skulle shines først, vi. Jaaaada. Det endte med en nesten pelsløs hund. Det er fordi alt hår som ligger løst, ramler av med myk balsampels rundt seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som har en korthåret hund som røyter stort sett hele året. Hun bruker en sånn klesrulle (fås kjøpt på bl.a. H&M, Dressmann o.l til kr. 10,-). Bare rull over hunden og løs pels sitter fast på rulla. Smart syns jeg, men det fungerer nok kanskje best på mindre hunder. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...