Cilla Skrevet 2. august 2004 #1 Del Skrevet 2. august 2004 Helt siden lillejenta mi ble født (5 mnd siden) har det av og til kommet gul guffe ut av det ene øyet hennes. I perioder mer enn andre. I begynnelsen brukte jeg morsmelk og sprutet på øyet, men nå bare vasker jeg det bort med myk klut. Har tatt det opp med helsesøster og legen der og de sa så lenge det ikke blir rødt på det hvite er det ikke betent, og det mest sannsynlig er tette tårekanaler. Men i går var jeg på besøk med noen som hadde en tre uker gammel datter, og den babyen hadde hatt sånn grønn guffe. Legen hadde sagt at kom det gul eller grønn guffe ut var det betennelse, den babyen hadde ikke vært rød på det hvite. De fikk kloramfenikoldråper for dette. Det er ferietid for fastlege min, så er usikker om jeg skal kontakte annen lege. Noen som har erfaringer med øyebetennelse og tette tårekanaler, og forskjellen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 2. august 2004 #2 Del Skrevet 2. august 2004 Min datter har også vært plaget mye av dette. Helt fra fødselen har hun hatt tette tårekanaler. For det meste sa leger og helsesøster at vi måtte leve med litt verk. Men når det blir mye verk, gjerne gulgrønt og såpass at øynene var gjenklistret om morgenen, fikk vi kloramfenikol for å fjerne betennelsen. Kan ikke huske at hun var spesielt rød på det hvite. Vi ble også henvist til øyelege som sa det samme. Forøvrig er hun snart tre år nå, og det er flere månender siden hun har verket på øynene. Så de vokser det av seg. :-) Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg kontaktet lege for å høre. Dersom det er betennelse med mye verk smitter det jo veldig lett andre barn og voksne også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 2. august 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 2. august 2004 Dersom det er betennelse og er smittsomt, har jeg kommet til det er rart ikke det andre øyet har blitt smittet. La ut samme problemet på nybaktmamma, og har kommet til jeg ser det an til legekontrollen på helsestasjonen i slutten av august. Takk for svar Lucia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå