AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Hei. Jeg er i en prosess hvor jeg vil ned ca 2 kg, og jeg er heelt besatt av havregrøt. Jeg elsker det. Men hvor mye av det er egentlig bra? Eneste grunnen for at jeg spørr er pga karbohydratene.. Jeg kan gjerne spise det til frokost, lunsj OG kvelds. Jeg passer jo på at det ikke går over kcal inntaket mitt. Men som sagt, jeg spørr pga karbohydratene. Så, hvor mye kan man egnt spise uten at det gjør noe? Anonymous poster hash: f8893...0a4
mijaa Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Så lenge du ikke overskrider på kalorier tror jeg ikke det har noe å si 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Det er greit å begrense seg innenfor den karbohydratmengden du ønsker å ligge på. I utgangspunktet er det kalorier inn - kalorier ut som styrer vektnedgangen. Matematisk kan dt beskrives på denne måten: Ligger du på f.eks. 35% protein, 45% karbohydrater og 20% fett daglig og du inntar 2000 kcal per dag kan du spise: 2000 * 0,45 = 900 kcal / 4 = 225 gram karbo. Havregryn inneholder ca 63 gram karbo per 100g. Dvs du kan spise 225 / 63 * 100 = 357 g havregryn per dag dersom du ikke spiser noe annen karbohydrat. Anonymous poster hash: d62c6...a6e 1
Gjest Runforit Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Du kan spise havregrøt til det renner ut ørene dine når det kommer til vektnedgang så lenge du er i underskudd, men kroppen trenger balanse mellom fett, proteiner og karbs eller blir du feilernært. 1
Miss Cage Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Ät så mycket havregröt du vill och njut av livet! Det är verkligen det godaste som finns. Ingen morgon utan havregröt i mitt hus! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå