Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må nesten bare spørre.. Men er det ikke alt for tidlig å ta en blodprøve for å sjekke om jeg er gravid i dag, da jeg hadde mensen 21 desember (og en syklus på 26 dager)? Det var legen som sa at hun ville at jeg skulle sjekke, men synes det hørtes alt for tidlig ut å sjekke det allerede nå.

Anonymous poster hash: 55538...a76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blodprøver gir svaret tidligere enn g-tester.

Anonymous poster hash: 21fe2...19d
AnonymBruker
Skrevet

Blodprøver gir svaret tidligere enn g-tester.

Anonymous poster hash: 21fe2...19d

Ja det er jo sant, men er det ikke uansett litt tidlig?

Skrevet

Det er altfor tidlig. Det burde legen vite.

Skrevet

Da er du jo på syklusdag 18 idag? Det er alt for tidlig å teste. Veit man kan ta blodprøve på syklusdag 20-22 sånn ca for å se om du har hatt eggløsning, ikke det legen din ville?

AnonymBruker
Skrevet

Da er du jo på syklusdag 18 idag? Det er alt for tidlig å teste. Veit man kan ta blodprøve på syklusdag 20-22 sånn ca for å se om du har hatt eggløsning, ikke det legen din ville?

Siden muligheten for at jeg er gravid er der så ville hun teste før jeg fikk satt inn en p stav. Men ser ikke helt vitsen i å teste så tidlig da jeg mest sannsynlig må ta en test til om noen dager for å være helt sikker

Gjest Margit Spat
Skrevet

En test i dag vil høyst sannsynlig være negativ enten du er gravid eller ei. Det er kun hvis testen, mot formodning, skulle være positiv at testen sier noe som helst.

Folk produserer visstnok ganske ulike mengder hormoner, så noen ytterst få vil kanskje få positivt resultat så tidlig etter eggløsning dersom de er gravide. Dermed er testen helt ubrukelig som indikasjon på om du kan sette inn p-stav eller ikke. Skal du sette inn dette må du jo være sikker på at du ikke er gravid, og det svaret får du ikke av en test i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...