Poets Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Hei! I morgen bikker jeg over på dag 100 i denne syklusen. Det er syklus nr 2 etter pilleslutt i august. Jeg holder på å gå på veggen!! Hjelpes.. Har utflod hele tiden, som skifter farge og konsistens for hver dag som går.. Har smerter i nedre del av magen også, ømt i området ved livmor og eggstokkene.. Jeg skal til legen på mandag, men vet ikke hva jeg kan vente av svar hos han.. Har noen opplevd lignende? Gikk du til legen? Var det noe hjelp og få? Jeg gikk på Diane p-piller. Første syklus etter bortfallsblødning var på 40 dager. Jeg vet at syklusene kan være lange og uregelmessige det første året etter pillebruk, men såå lenge med smerter, utflod og humørsvingninger er ikke gøy.. Btw - jeg har tatt både EL og G-tester jevnlig, så jeg er ikke gravid. Hilsen frustrert førstegangsprøver :-(
Gjest Solstråla88 Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Høres ut som meg for to år siden du😊 min fastlege gjorde ingenting med det, mente det ville gå seg til, noe det gjorde. Du kan ta ibux og paracett for smertene pg selvfølgelig prøve deg hos legen, men de er ikke pliktige til å henvise deg videre gør det har gått et år. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Dessverre kan det bli slikt etter pilleslutt og du må nesten bare smøre deg med tålmodighet Anonymous poster hash: 54602...df8
Poets Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2015 Uff.. Ja jeg vet. Jeg må nok det! Jeg skal til legen av andre grunner også, men jeg skal iallefall fortelle om det, så får vi ser hva han sier! 😊 Til dere som opplevde det samme; når fikk du mensen igjen? Hvor lang tid tok det? Hvor lang var din lengste syklus? Takker for alle svar! 😊
Gjest Solstråla88 Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Uff.. Ja jeg vet. Jeg må nok det! Jeg skal til legen av andre grunner også, men jeg skal iallefall fortelle om det, så får vi ser hva han sier! 😊 Til dere som opplevde det samme; når fikk du mensen igjen? Hvor lang tid tok det? Hvor lang var din lengste syklus? Takker for alle svar! 😊 Min lengste var vel på rundt 100 dager. Ville bare tatt det helt med ro, det er hormonene som klusser for deg
marihihia Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Jeg gikk på diane, og hadde sykluser på 45-60 dager ca et år etter pilleslutt, så normalisere det seg
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Vet ikke om dette hjelper. Men her er det noen som har svar på noe av det legen kan gjøre: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=899186. Anonymous poster hash: 93b0f...ed4
Gjest Solstråla88 Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Vet ikke om dette hjelper. Men her er det noen som har svar på noe av det legen kan gjøre: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=899186. Anonymous poster hash: 93b0f...ed4 Det eneste legen kan gjøre er å henvise videre evt ta blodprøver for og sjekke hormonene. Det er ganske tydelig her at det er ubalanse i hormonene så kort tid etter pille slutt. Av egen erfaring er det best å la kroppen rydde opp selv og ikke begynne med mer hormoner, det ble det bare enda mer kluss av.
Poets Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #9 Skrevet 8. januar 2015 Takk for alle svar! Jeg ser hva legen har å si, og tar det derfra 😊 Men det er ingen sjans for at jeg kan bli gravid i denne syklusen? Er ikke mensen ETTER EL, dvs at jeg kan få EL før jeg evt får mensen? Eller er håpet helt ute, til det stabiliserer seg? 😊
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. januar 2015 #10 Skrevet 8. januar 2015 Takk for alle svar! Jeg ser hva legen har å si, og tar det derfra 😊 Men det er ingen sjans for at jeg kan bli gravid i denne syklusen? Er ikke mensen ETTER EL, dvs at jeg kan få EL før jeg evt får mensen? Eller er håpet helt ute, til det stabiliserer seg? 😊 Det er ikke sikkert du har el, derav lange sykluser. Det går, men er veldig vaskelig med slike sykluser
thinkywinky Skrevet 8. januar 2015 #11 Skrevet 8. januar 2015 Jeg fikk vel ikke igjen mensen på et halvt år eller noe sånt, men det gikk seg da til. Ble gravid på 2-3 forsøk mener jeg det var. Kroppen er klar når den er klar
My_Lady Skrevet 8. januar 2015 #12 Skrevet 8. januar 2015 Her var det ganske likt når jeg sluttet på p-ringen. Første syklys på ca 35 dager, neste på ca 90 dager, den ble jeg gravid på, fikk positiv test på dag 97. Jeg hadde tydelige EL smerter 3 uker før jeg tok testen. Så er mulig å ha EL og bli gravid med lange sykluser
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #13 Skrevet 10. januar 2015 Da jeg ble singel i min ungdom droppet jeg pillene, og var da 17 år. Tok 1,5 år + et par hormonkurer før mensen og eggløsning kom på plass. Imellomtiden la jeg på meg nærmere 15 kilo, og dette var også årsaken til at jeg fikk hormoner - kroppen min, huden min og humøret var helt i ubalanse. Etter dette var syklusene på 35-40 dager. Lavkarbo ble redningen for en perfekt 28 dagers syklus, og jeg sitter nå med et barn som sover i sengen sin og nr. 2 i magen Anonymous poster hash: e659a...d48
Poets Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #14 Skrevet 12. januar 2015 Hei igjen dere! Da var jeg hos legen i dag, og pga jeg har mye smerter og mye unormal utflod osv, ble jeg henvist til sykehuset for ultralyd (tror jeg), så vi får se hvordan det går!😊
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #15 Skrevet 12. januar 2015 Hei, jeg slet også med lange sykluser etter p pille slutt, tok kontakt med legen men fikk beskjed om at jeg bare måtte vente for at kroppen skulle stabilisere seg. Etter ca 10måneder klarte jeg ikke vente lengre så jeg gikk til privat gynekolog og fikk ultralyd. Det viste seg at jeg hadde PCo og måtte få medisin for å få eggløsning. Mitt tips er å sjekk at alt er sånn det skal være, det kan godt være at kropen bare trenger tid, men det var ikke slik i mitt tilfellet. Anonymous poster hash: b7b61...adf
Poets Skrevet 18. januar 2015 Forfatter #16 Skrevet 18. januar 2015 Da har jeg vært der og jammen fant de ut av noe.. Jeg har PCO :-/ Skal tilbake om 3 mnd - og dersom det ikke har skjedd noe, så skal jeg starte med noen medisiner. Og dersom jeg ila 6 mnd ikke blir gravid, er det snakk om operasjon :o
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #17 Skrevet 18. januar 2015 Da har jeg vært der og jammen fant de ut av noe.. Jeg har PCO :-/ Skal tilbake om 3 mnd - og dersom det ikke har skjedd noe, så skal jeg starte med noen medisiner. Og dersom jeg ila 6 mnd ikke blir gravid, er det snakk om operasjon :o Men betyr PCO at man ikke kan få barn uten hjelp? Vet ikke mye om det, har bare sett litt på forumet her. Kanskje litt teit å spørre om, men er du overvektig? I så fall var det noen som sa at det hjalp å gå ned i vekt. Litt motsatt fra normalt - at man må ha en så og så høy vekt for å kunne bli gravid, altså ikke være for tynn. Men at det er motsatt for PCO. Anonymous poster hash: df968...e67
Poets Skrevet 7. februar 2015 Forfatter #18 Skrevet 7. februar 2015 I dag fikk jeg noe lignende mensen!!! Endelig. Men det er veldig rosa, og veldig lite... Satser på det kommer mer og skikkelig! 😃
Gjest Solstråla88 Skrevet 7. februar 2015 #19 Skrevet 7. februar 2015 Men betyr PCO at man ikke kan få barn uten hjelp? Vet ikke mye om det, har bare sett litt på forumet her. Kanskje litt teit å spørre om, men er du overvektig? I så fall var det noen som sa at det hjalp å gå ned i vekt. Litt motsatt fra normalt - at man må ha en så og så høy vekt for å kunne bli gravid, altså ikke være for tynn. Men at det er motsatt for PCO.Anonymous poster hash: df968...e67 Du kan bli gravid uten hjelp ved pco, men det går oftere raskere ved hormon stimulering
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå