AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Jeg er naturlig mellomblond eller "kommunegrå". Har de siste 7 årene farget håret selv hjemme i farge nr 7. Det er blitt ganske mørkt, spesielt i lengdene. Jeg er lei av å måtte farge det hele tiden pga at hårene rundt ansiktet og småhår fort blir mye lysere enn resten og fordi håret blir rødaktig/oransje når det har gått en tid siden sist. Har lyst å stripe det mye hos frisør i lyse striper, men gjerne en varm tone. Deg jeg bekymrer meg for er om ansiktet mitt vil virke større om håret blir lysere? Jeg har ganske stort hode/ansikt og kraftig underkjeve, vil helst ikke at dette skal bli mer markert.... Jeg har brune øyne, men som sagt er naturlig mellomblond og var helt blond som liten. Tror dere lysere hår kan få ansiktet til å virke større? Anonymous poster hash: bac29...c39
masekopp Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Det kan det nok, men det er vel bare å prøve? Jeg trodde ikke jeg skulle kle blondt hår fordi det skulle fremheve "stygghetene" mine, men det ble ikke så annerledes som jeg skulle tro (har som regel hatt svart hår).
fresia Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 jeg tenker at det er motsatt. ansiktsformen er vel mer synlig om man har mørkere hår fordi kontrasten mellom hudfarge og hårfarge er større 2
Gjest Linn35 Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 jeg tenker at det er motsatt. ansiktsformen er vel mer synlig om man har mørkere hår fordi kontrasten mellom hudfarge og hårfarge er større Helt riktig! Og det er fordeler og ulemper med både lyst og mørkt. Mørkt fremhever, som du sier her, og det fremhever også øynene mer enn med blondt hår. Har man derimot blondt hår, ser man yngre ut enn med mørkt men man kan også se "blassere" ut. Og det er lettere å skjule de små grå med blondt hår kontra mørkt som man må passe på å farge hele tiden... Derfor går jeg for en mellomting, har mellombrunt hår med striper i forskjellige farger
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Helt riktig! Og det er fordeler og ulemper med både lyst og mørkt. Mørkt fremhever, som du sier her, og det fremhever også øynene mer enn med blondt hår. Har man derimot blondt hår, ser man yngre ut enn med mørkt men man kan også se "blassere" ut. Og det er lettere å skjule de små grå med blondt hår kontra mørkt som man må passe på å farge hele tiden... Derfor går jeg for en mellomting, har mellombrunt hår med striper i forskjellige farger Tror du øynene mine (brune) blir mer fremhevet med mørkt hår, slik som jeg har? Jeg trodde kanskje de ville komme bedre frem med lysere hår jeg? Tar sikkert feil:-) men positivt at mørkt fremhever ansiktet da...da tror keg at keg prøver meg som blond...:-) litt skummelt, men det er jo tross alt bare hår :-) Anonymous poster hash: bac29...c39
Gjest Enhjørning Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 Jeg merker ingen forskjell på ansiktet om jeg har lyst eller mørkt hår, men om jeg har mørkt føler jeg at jeg må bruke litt sminke samt farge øyenbrynene mine da jeg er naturlig lys. Hvis du ønsker blondt hår synes jeg du skal prøve deg på det! Men anbefaler at du får gjort det hos en flink frisør så du ikke får ødelagt hår
Gjest Linn35 Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Tror du øynene mine (brune) blir mer fremhevet med mørkt hår, slik som jeg har? Jeg trodde kanskje de ville komme bedre frem med lysere hår jeg? Tar sikkert feil:-) men positivt at mørkt fremhever ansiktet da...da tror keg at keg prøver meg som blond...:-) litt skummelt, men det er jo tross alt bare hår :-)Anonymous poster hash: bac29...c39 Mørkt hår rammer uansett inn ansiktet på en fin måte som gjør at øynene blir mer markerte. Jeg ser stor forskjell på hvordan øynene mine kommer frem med mørkt kontra lyst hår. Uten tvil mer markerte med mørkt hår. Med lyst kan jeg derimot ha litt mindre sminke, i og med at jeg er naturlig brunette og har mørke bryn, men det er også lett å se "blass" ut. Prøv deg frem, men gå ikke mange nyanser unna det som er din naturlige hårfarge. 2 til 3 nyanser ene eller andre veien blir alltid penest... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå