Gå til innhold

jente kjøper klær hos dressmann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har litt lyst til å kjøpe meg en stor genser (4xl - 8 xl!) hos dressmann... Er dette teit?

Jeg vet egentlig ikke hvor stor 5XL er.. eller 9XL er..
Bruker XL og XXL (liker store gensere)..... Kommer jeg til å svømme i 9XL?

Dette er bare slaskeklær som kun skal brukes hjemme altså.
Tenkt å kjøpe meg ei stor nattbukse også, men er så usikker på størrelsene. vil ha kjempestort, men ikke så stort at det faller av...

Anonymous poster hash: f4f37...f68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem bryr seg. Kjøp slacke -lærne dine hvor du vil. Om noen spør så er det en gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9xl er på omtrentlig størrelse med et 4mannstelt, men det er vel ikke verre enn å prøve seg frem.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vel ikke noe galt i det.

Det er mange damer inne på klesbutikker for herrer og handler.

Når det gjelder størrelser må du bare prøve deg fram. Og siden det er slaskeklær er det ikke så farlig om det blir litt for stort.

Men 9xl blir nok i største laget. Som hun ovenfor sier, det er som et 4mannstelt.

Anonymous poster hash: 20163...d0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje jeg skal bestille meg en i 5XL... Det er vell ikke SÅ stort? Har en i 3XL, men den er like stor som en jeg har i XL... så det varierer litt i størrelser.

Synes herregensere er best, for de er så store og gode. Og "formløse".

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dressmann har forresten ganske store størrelser. Min far er er en stor og kraftig mann, og han bruker XL eller XXL. 9XL kan du bruke som dyne. Eller som partytelt i hagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange jenter som handler herreklær, lesber er vel en del av dem uten at det er noe galt i det :)
Kjøp klærne hvor du vil i hvilken avdeling du vil, det er jo tross alt DU som skal ha det på deg, ikke alle andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje jeg skal bestille meg en i 5XL... Det er vell ikke SÅ stort? Har en i 3XL, men den er like stor som en jeg har i XL... så det varierer litt i størrelser. Synes herregensere er best, for de er så store og gode. Og "formløse". TS Anonymous poster hash: f4f37...f68

Pleier ligfe inne en cm mål med henvisning til de ulike størrelsene, har du leita?

Anonymous poster hash: c3b57...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal bestille meg en i 5XL... Det er vell ikke SÅ stort? Har en i 3XL, men den er like stor som en jeg har i XL... så det varierer litt i størrelser.

Synes herregensere er best, for de er så store og gode. Og "formløse".

TS

Kan du ikke bare dra i butikken da? Når du står der og holder genseren i hånda så ser du jo hvor stor den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til Dressmann, eller andre butikker, og prøv :) Da finner du fort ut hvilken størrelse som er stor nok, for at den skal være stor og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gi deg en liten pekepinn angående størrelser hos Dressmann:

Jakke strrl 42 = XXXS

Jakke strrl 44 = XXS * Vanlig størrelse hos de fleste butikker, men kan være noe begrenset tilgang

Jakke strrl 46 = XS * Vanlig størrelse hos de fleste butikker, men kan være noe begrenset tilgang

Jakke strrl 48 = S * Vanlig størrelse hos de fleste butikker

Jakke strrl 50 = M * Vanlig størrelse hos de fleste butikker

Jakke strrl 52 = L * Vanlig størrelse hos de fleste butikker

Jakke strrl 54 = XL * Vanlig størrelse hos de fleste butikker

Jakke strrl 56 = 2XL * Vanlig størrelse hos de fleste butikker

Jakke strrl 58 = 3XL * Vanlig størrelse hos de fleste butikker

Jakke strrl 60 = 4XL * Vanlig størrelse hos de fleste butikker, men kan være noe begrenset tilgang

Jakke strrl 62 = 5XL

Jakke strrl 64 = 6XL

Jakke strrl 66 = 7XL

Jakke strrl 68 = 8XL

Jakke strrl 70 = 9XL

Størrelser merket med * er vanlige størrelser hos de fleste Dressmann-butikker. Jakke strrl 42 er mer sesongvare (Juletider og Konfirmasjonstider). Dersom du skal ha større størrelser må du på Dressmann XL. Med andre ord er ikke de størrelsene du er på jakt etter noe en ordinær Dressmann fører, derav Dressmann XL som fører størrelser mellom 2XL og 9XL. Nei, ansatte hos Dressmann reagerer ikke på at du kommer innom for å kjøpe klær der ;) Hadde noen kunder som kom for å kjøpe plagg der i min tid hos Dressmann :) Kjøpte tom en bukse til meg selv der, men da riktignok i størrelse 32/32 :)

Håper dette var til hjelp :) Ellers så er det bare å spørre dersom du lurer på noe mer!

Red. Glemte å legge til noe.

Endret av Jolene
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Joline: Jeg håper du jobber der? Hvis ikke kan du urovekkende mye om du ikke hentet alt fra nettet en plass om dressmann. Eventuelt handler alle klærne til mannen, og de 15 sønnene dine. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Joline: Jeg håper du jobber der? Hvis ikke kan du urovekkende mye om du ikke hentet alt fra nettet en plass om dressmann. Eventuelt handler alle klærne til mannen, og de 15 sønnene dine. ^^

Hehe, pleide å jobbe der ja :) Ser hva du mener :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, pleide å jobbe der ja :) Ser hva du mener :fnise:

Jeg skummet. Ser jo nå at du skriver at du jobbet der. ^^

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

trur det er en XL butikk her i byen... må ta meg en tur innom å se om jeg finner en stor kosegenser og nattbukse. :D

Trudde jeg var helt unormal som brukte manneklær jeg (bare treningsbukser (før) og gensere)
TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er da ikke teit å kjøpe klær på herreavdelinger! Jeg finner som regel mange kule klær og tilbehør på herreavdelingen hos H&M :)

Størrelsesmessig er det vel bare å prøve plaggene på, du kan jo gjøre dette hjemme også, det er jo bytterett på slike varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur det er en XL butikk her i byen... må ta meg en tur innom å se om jeg finner en stor kosegenser og nattbukse. :D

Trudde jeg var helt unormal som brukte manneklær jeg (bare treningsbukser (før) og gensere)

TS

Det er som regel ikke noe problem å kjøpe klær i herrebutikker ;) Så lenge man selv ikke er ukomfortabel, for det synes lett :P

Uansett, lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri vurdert å handle klær på herrebutikk og herreavdelingen, men ser her at noen gjør det og finner kule plagg og tilbehør, så da må jo jeg også ta en titt innom butikkene og avdelingene :P

Anonymous poster hash: 867e0...21e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...