AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Jeg skal søke om statsborgerskap og for å få godkjent søknad trenger jeg å ha et viss antall timer. Da jeg først ble ansatt fikk jeg for få timer ift. kravet selv om jeg jobbet nesten fullt. Så jeg ba sjefen om en ny kontrakt. Først skrev han den ut, men han sendte ikke den til hovedkontoret. Jeg fersket han ved å ringe til HR og de fortalte meg at de ikke hadde fått det. Da ba jeg han om en ny en og han printet ut en ny en og ga meg den til å sende til HR. Plutselig ser jeg at konvolutten med kontrakten forsvant fra der jeg la den og det var bare meg og sjefen på jobb. Spurte han om han hadde sett den og han gjorde ikke det, men siden jeg plasserte det på et sted som var fri for kunder og at han har prøvd å unngå å sende den første gangen, er jeg sikker på at han kastet den. Lang historie kort, jeg fikk ny kontrakt igjen på samme dag etter mye mas, og skal sende til HR i dag. Spørsmålet mitt er vel kan dere komme på noen grunner til at han skulle finne på noe sånt? Og kan han ringe HR og si at kontrakten jeg sendte inn ikke er gyldig? eller går ikke det? Jeg er avhengig av at dette blir registrert hos hovedkontoret da UDI kommer til å ringe dem og be om bekreftelse, antar jeg. Hilsen frustrert butikkmedarbeider. Anonymous poster hash: 08797...9ca
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Et annet spørsmål jeg har er er det mulig å møte opp hos HR avdelingen hos firma jeg jobber for? Personen jeg snakket med på telefonen sa at hun iikke kunne gi meg noe info om kontrakten min over telefon pga. personvern.... TS Anonymous poster hash: 08797...9ca
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Jeg ville gått direkte til HR. Anonymous poster hash: f5384...b70
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Jeg ville gått direkte til HR. Anonymous poster hash: f5384...b70 Altså møte opp hos dem? Helt absurd at han holder på med sånt! TS Anonymous poster hash: 08797...9ca
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Altså møte opp hos dem? Helt absurd at han holder på med sånt! TS Anonymous poster hash: 08797...9ca Ja, gå til dem. Dersom du har noen spm. er det lettere for dem å svare. Anonymous poster hash: f5384...b70
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Ja, gå til dem. Dersom du har noen spm. er det lettere for dem å svare. Anonymous poster hash: f5384...b70 Ok, da skal jeg gjøre det. Håper de klarer å gi meg informasjon når jeg er der. Vet du om han bare kan ringe til HR og si at den nye kontrakten er ugyldig, helt uten videre? Anonymous poster hash: 08797...9ca
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Ok, da skal jeg gjøre det. Håper de klarer å gi meg informasjon når jeg er der. Vet du om han bare kan ringe til HR og si at den nye kontrakten er ugyldig, helt uten videre? Anonymous poster hash: 08797...9ca Nei jeg ser ikke hvordan eller hvorfor med mindre den ER ugyldig. Men hvis du snakker med HR så får du svar på alt, samt levert kontrakten og da er det vel ikke noe problem. Anonymous poster hash: f5384...b70
TrickyCicci Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Så lenge kontrakten er signert skal det ikke være noen mulighet for han å trekke tilbake muntlig, er det signert finnes det regler som skal følges for oppsigelse etc.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 Så lenge kontrakten er signert skal det ikke være noen mulighet for han å trekke tilbake muntlig, er det signert finnes det regler som skal følges for oppsigelse etc. Bare tenkte om han ringer HR og sier; ''Hei, X har sendt inn ny kontrakt, men vi skal lage en annen på x timer, så dere kan bare kaste den. '' Noe i den duren Skjønner at den ER gyldig siden den er signert, men hvis ikke den registreres hos HR så sliter jeg. Anonymous poster hash: 5eec7...61b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå