studentjenta Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Lillesøsteren min og venninnen hennes blir daglig mobbet og trakket på, på skolen. Foreldrene mine og foreldrene til venninnen hennes har tatt det opp med rektor på skolen, men ingenting hender. Jeg ser hun har det vondt, hun forteller meg at hun er nedfor, gruer seg til å gå på skolen. Har dere noen tips om hva jeg kan gjøre? Det gjør så vondt å ikke kunne hjelpe..
PPM Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Da jeg var liten så ble sånt der løst med vold eller trusler om det hvis man var så heldig å ha et storesøsken. - Det du vel kan gjøre er å ta kontakt med plageåndenes foresatte og høre hva de sier. Skjønner godt at du er fortvilt over dette. Håper det at det ordner seg snart.
Gjest Magdalene Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Du bør be foreldrene dine ta tak, og ikke nøye seg med at skolen ikke setter inn tiltak. Ellers er det ikke så mye man kan gjøre som storesøster i forhold til skolen tror jeg. Hvor gammel er de, og hvor gammel er du?
Timza Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Lillesøsteren min og venninnen hennes blir daglig mobbet og trakket på, på skolen. Foreldrene mine og foreldrene til venninnen hennes har tatt det opp med rektor på skolen, men ingenting hender. Jeg ser hun har det vondt, hun forteller meg at hun er nedfor, gruer seg til å gå på skolen. Har dere noen tips om hva jeg kan gjøre? Det gjør så vondt å ikke kunne hjelpe.. Involver lillesøsteren din hos deg og dine eldre venner. Trenger ikke være så mye og lenge, men nok til at mobberne ser det. For min del holdt det som oftest å bare dukke opp og være der når jeg så at de ble rakket ned på. Så fort mobberne så at mine yngre søsken hadde en eldre og større storebror så forsvant det automatisk som regel. Gikk det for langt, som når de ble eldre, så måtte jeg rett og slett ta tak i dem. Si at slikt gjør man ikke med min søster eller min bror, ettersom det de gjør mot dem, kan de like så godt gjøre mot meg også og det kommer med sine konsekvenser. Jeg slo eller var aldri voldelig, ettersom det aldri var behov for det. Dog jeg hadde nok vært det for å beskytte dem om det skulle vise seg å være nødvendig. En annen ting som kan fungere er å gjøre ting som kan gjøre de andre misunnelig. Vis mobberne at hun ikke er noen taper, hun har jo deg som er en awesome storesøster som har tilgang til øl, fester og eldre gutter f.eks. avhengig av hvor gammel hun er selvfølgelig. Men greit å bruke det til senere når hun blir 15-16 år. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Jeg tenker også at du kan organisere vennene dine litt, et prosjekt for dere, stopp mobberne. Uten å bli voldelige, men la dem få merke at de skal holde seg unna søsteren din og venninnen hennes. Selvfølgelig i tillegg til skriftlig kommunikasjon med skolen og evt anmelde skolen hvis de ikke tar grep - men dette er det foreldrene deres som bør gjøre, kanskje. Anonymous poster hash: d2648...49f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Foreldrene får stå på kravet, om at skolen må hjelpe til. Når jeg selv gikk siste året på barneskolen, ble min lille spinkle venninne mobbet og banket av en større jente. Da tok jeg selv fatt i denne jenten, jeg var sterk, løftet henne opp, holdt henne fast og truet henne, om at hvis hun noensinne rørte min venninne igjen, så kom hun til å få skikkelig juling. Etter det gjorde hun aldri noe mot min venninne. Anonymous poster hash: 2290f...188
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Hvor gammel er hun og hvor gammel er du? Jeg sier meg enig med de over som foreslår at du involverer henne (og evt venninnen) litt i ting du gjør og dine venner. Det vil sikkert føles godt for henne at hun er del av et felleskap, og det fører til at hun skjønner at det finnes et godt liv utover skolen og alle mobberne. Har man positivt påfyll føled ofte problemene mindre Også er det jo en positiv effekt om dette "smitter over" på mobberne og de ser at hun gir litt blaffen og henger med eldre ungdommer. Kanskje hjelper det å spre dette blandt dine venner også? Så kan de hjelpe å holde et øye med henne.Anonymous poster hash: 633a6...a2e
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Hvis noen var slemme mot meg når jeg var yngre tok søsteren og kusinensom var et par år eldre kontakt med vedkommende, jeg vet ikke hva som ble sagt til de forskjellige, men de kom alltid å tryglet om tilgivelse i etterkant. Kan tenke meg at de ikke var spesielt snille, men det er desverre ikke mye mer enn å bruke makt man kan om man "bare" er storesøster. Anonymous poster hash: 7e827...628
studentjenta Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #9 Skrevet 7. januar 2015 Jeg er i tyveårene, og hun er femten. Foreldrene mine har hatt kontakt med skolen flere ganger, sist i dag. De sier de skal ta tak i situasjonen, men ingenting skjer. Barn i den alderen kan være så slemme. Jeg bor flere timer unna, og derfor gjør det situasjonen for meg enda vanskeligere. Vi har et nært forhold og snakker om alt. Hun bor på en liten plass, og dermed er det ikke så lett å unngå eller bytte vennekrets heller. Heldigvis har hun et par gode venner som er der for henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå