Gå til innhold

Overstimulert hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør hunden din når den blir overstimulert og ikke finner roen?

Jeg har lagt merke til at hvis vi er lenge på et nytt sted og det skjer mye blir hunden min til slutt overtrøtt. Den finner ikke roen slik den gjør hjemme eller når den har vært i samme hus en stund. Hunden gjør ofte litt merkelige ting som å bite i buksebenet eller forsøke å jokke. Den roer seg hvis jeg er fysisk med den. Med fysisk mener jeg at jeg aktivt koser/klapper/holder hendene på kroppen.

Anonymous poster hash: 8a4d4...f67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da fortsetter du med å klappe/kose med den til den er rolig igjen, deretter kan du be h*n legge seg, på f.eks plassen sin

Anonymous poster hash: 6abb8...b2e
Skrevet

Har bare hatt det problemet på valp, men da er det typisk overslagshandlinger som du beskrev over.

Har hunden et fast sted å ligge hjemme, f.eks. en hundeseng? Jeg hadde lagt et fleeceteppe eller lignende oppå det igjen, og tatt det med på besøk - så har hunden et eget sted å ligge som den kjenner igjen. Prøv å ro ned hunden om den stresser seg opp, med kos eller hva enn som funker, og be den legge seg på plassen sin. :)

AnonymBruker
Skrevet

Min hund ble slik noen ganger. Noe som skjedde fort da hun hadde masse issues pga flere tidligere hjem og at hun var en BC-blaning. Men hun hadde si frisone i buret i bilen. Der falt hun alltid til ro og du merket hun pustet ut med en gang hun kom i bilen.

Anonymous poster hash: 10c5c...cfc
AnonymBruker
Skrevet

Hjemme har hunden en plass, men liker like gjerne i sofaen, i fanget, i ekstrasengen eller på gulvteppet. Den er klar over hvor plassen er og går dit på kommando. Den går også i buret i bilen på kommando. Jeg har alltid et kjent teppe med inn, men jeg må sitte på/ved siden av teppet for at hunden skal roe seg.

Den finner roen etter en dag på nytt sted, men ved dagsbesøk kan den bli ganske overstimulert, også fordi alle skal leke, prate og kose. Den hører også godt på nei, men det nytter ikke fordi enkelte mennesker bare ikke klarer å si nei eller sier det så rolig og behersket at hunden ikke skjønner noe av det.

Vi bruker kun bur i bilen og har buret uten dør på soverommet når vi er bortreist og da legger den seg i buret og blir der hvis vi er tilstede. Er det veldig ufint å bruke bur på besøk? Med døren igjen?

Er ikke snakk om lenge om gangen og bare for å få roet ned. Jeg har ikke mulighet til å sitte med hånden på hunden hele selskapet for jeg skal også spise, leke med barna eller hjelpe til.

AnonymBruker
Skrevet

Ligger like gjerne*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...