AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Jeg tror jeg drepte en kattunge da jeg var liten Og jeg klarer ikke slutte å tenke på det noen gang. Pusen vår hadde fått kattunger og som vanlig klappet vi kattungene. En dag løftet jeg opp kattungen og da den var ca 5 cm over bakken mistet jeg den husker jeg. En del timer senere var den død. Den falt på beina sine og det var ikke så særlig langt ned, men uansett! Jeg er så utrolig lei meg for det og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har aldri snakket med noen om det. Anonymous poster hash: d6056...95a
masekopp Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Det er jo trist, men det hjelper jo ikke å tenke på det. Er ikke sikkert at det var derfor heller.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Det er jo trist, men det hjelper jo ikke å tenke på det. Er ikke sikkert at det var derfor heller. Nei, den kan ha hatt en medfødt skade selvsagt. Men jeg er så glad i dyr at jeg føler det er helt grusomt gjort av meg, men det var jo et uhell da. Anonymous poster hash: d6056...95a
PPM Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Var den helt nyfødt da eller? Selv da så er et fall på 5cm neppe nok til å gjøre noen skade.
Gjest HeiHade Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Hvor gamle var disse kattungene? Jeg kan ikke se for meg at en kattunge skal kunne dø av å slippes 5 cm over bakken. Problemet med slike gamle minner er at de endrer seg etter hva vi tror skjedde. Jeg vil tro at du en gang i tiden kom til å tenke på den kattungen som døde av andre årsaker, tenkte på den gangen du lekte med den og etterhvert begynte du å danne deg feilaktige minner av at du skadet den på noe vis.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Var den helt nyfødt da eller? Selv da så er et fall på 5cm neppe nok til å gjøre noen skade. Den var vel en dag eller to gammel. Jeg vet ikke, jeg bare føler det var min feil. Husker mamma spurte meg om jeg hadde vært borti katten da vi fant den død, og jeg turte ikke si at jeg hadde mista den 5 cm.. Anonymous poster hash: d6056...95a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Hvor gamle var disse kattungene? Jeg kan ikke se for meg at en kattunge skal kunne dø av å slippes 5 cm over bakken. Problemet med slike gamle minner er at de endrer seg etter hva vi tror skjedde. Jeg vil tro at du en gang i tiden kom til å tenke på den kattungen som døde av andre årsaker, tenkte på den gangen du lekte med den og etterhvert begynte du å danne deg feilaktige minner av at du skadet den på noe vis. Jeg husker det som skjedde som at det var i går. Og jeg trodde med en gang da vi fant den død at det var min feil. Jeg synes også at det kanskje er rart at den skulle dø av et så lite fall, men det er jo mulig om den slo hodet i veggen på kassen f.eks og døde av skadene Anonymous poster hash: d6056...95a
Gjest HeiHade Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Hvor gammel var du? Man kan ikke forvente at unger skal skjønne alt i så unge aldre. Da er det opp til foreldrene å være til stede mens ungene leker med sårbare vesener.
Timza Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 Trur neppe et fall på 5cm er nok for å drepe ei kattunge.
Gjest SunflowerPenguin Skrevet 7. januar 2015 #10 Skrevet 7. januar 2015 Slikt kan skje. Og om du var ganske liten da dette skjedde sá er det lett for at du ikke tenker sá mye over det du gjór der og da. Om du fóler at det vil lette mer pá samvittigheten sá kan det hende at det ville vaert lurt á fortelle moren din om det uhellet her. Tror ikke at ho vil ta det sá hardt ná, er ikke sikkert at ho ville ha vaert sá hard mot deg da det skjedde heller.
PPM Skrevet 7. januar 2015 #11 Skrevet 7. januar 2015 Jeg husker det som skjedde som at det var i går. Og jeg trodde med en gang da vi fant den død at det var min feil. Jeg synes også at det kanskje er rart at den skulle dø av et så lite fall, men det er jo mulig om den slo hodet i veggen på kassen f.eks og døde av skadene Anonymous poster hash: d6056...95a Jeg tror du kan slå fra deg dette her. 5 cm er ikke nok. Jeg har sett et matvrak av en kattemor stå å trykke ut unger mens hun spiste kjøttboller, det var mer enn 5 cm der for å si det sånn, de tok heller ingen skade. De klatrer og/eller henger fast på mor og triller ned fra henne helt fra de er nyfødt og ikke har åpnet øynene enda, der er det også mer enn 5 cm.
annev Skrevet 7. januar 2015 #12 Skrevet 7. januar 2015 Jeg har hatt mange kattunger, og tror neppe du er årsaken til at den døde..for når kattemor tar kattene i nakkeskinnet og barer den, hender det at hun løper med de i munnen og slipper de ned.så dette kan du nok slå fra deg skyld..er noen ganger slik at ikke alle katter er helt friske ved fødsel , og er nok slik det har vært hos deg:-)
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #13 Skrevet 7. januar 2015 Synes du skal forsøke å legge dette bak deg. Det er vel lite trolig at et fall på 5 cm var årsaken til at kattungen døde. Jeg husker selv da vår katt fikk sitt første kull. Noen timer etter fødselen ble det torden, og kattemoren var livredd. Hun spratt opp av kattekassen og sprang bort, og én av kattungen hang fast i henne. Den falt hardt ne i gulvet. Men ble ikke skadet. Fallet var høyere enn 5 cm, og kattemoren var i fart. Anonymous poster hash: 31737...cd5
minister-mio Skrevet 7. januar 2015 #14 Skrevet 7. januar 2015 Om det var slik at fallet førte til at den døde så er det slikt som kan skje. Ikke plag deg selv.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #15 Skrevet 7. januar 2015 5 cm er selvsagt ikke nok. Katter er ekstremt motstandsdyktige og tåler mye!! Somnoen skriver de faller jo høyere når de detter ned fra pelsen til moren sin. Tipper du som liten ble redd over at du mistet den og kombinert med spørsmålet fra din mor vokste skyldfølelsen over hodet på deg, fordi du var så redd for å ha skadet den. Ikke tenk mer på det, slikt skjer.. Selv fikk min kanin 2 kaninunger som begge døde, helt av seg selv noen dager etter fødsel.. virket ikke mammaen ga dem så mye mat, var ikke så mye nær dem. men det er slikt som skjer med dyr i blant.. ikke din feil Anonymous poster hash: 633d5...e89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå