Gå til innhold

Wraps, substitutt for "lefse"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å lage sunne wraps av alle slag, så enkelt, godt og lett å ha med seg.

Men synes det er litt for mye kalorier i lefsene. Selv fullkornslefsene (de metter for lite iforhold til kaloriinnhold) Så lurer på om noen vet om noen vet om fullkornslefser som inneholder lite kalorier, eller andre ting jeg kan bruke istedet?

Anonymous poster hash: 3602c...1bc
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk speltlomper.

Anonymous poster hash: 6db8f...b43

• Liker 1
Skrevet

Bruk speltlomper.

Anonymous poster hash: 6db8f...b43

Hva er det som er så magisk med speltlomper? Hvorfor ikke bare bruke vanlige lomper? Finnes jo lomper med mindre kalorier enn speltlompene, og næringsinnholdet er jo tilnærmet likt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

stemmer det at en speltlompe inneholder ca. 20 kcal per stk? Det er jo ingenting!

Anonymous poster hash: 4ed8c...e1d
Skrevet

eggewrap - miks sammen to -tre egg, litt salt og evt litt annet krydder. Stek på medium varme til stivnet

AnonymBruker
Skrevet

stemmer det at en speltlompe inneholder ca. 20 kcal per stk? Det er jo ingenting!

Nei. De har vel rundt 60-70 tror jeg

Anonymous poster hash: 274aa...479

AnonymBruker
Skrevet

For eks. Buer speltlomper: http://www.buer-as.no/lomper-med-spelt.html

62 kcal per stykk

Anonymous poster hash: e01f2...141

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som er så magisk med speltlomper? Hvorfor ikke bare bruke vanlige lomper? Finnes jo lomper med mindre kalorier enn speltlompene, og næringsinnholdet er jo tilnærmet likt.

Ingenting magisk. Aner ikke hvorfor disse stadig blir fremhevet nærmest som noe magisk...

Skrevet

Ingenting magisk. Aner ikke hvorfor disse stadig blir fremhevet nærmest som noe magisk...

Da er vi to, alle skryter de jo opp i skyene selv om det finnes lomper med mye mindre kalorier og nesten akkurat samme innhold, med unntak av speltmelet.

• Liker 1
Skrevet

Vanlige ola-lumper/lefser er et godt alterantiv syns jeg. De selger vel fortsatt bondelefser eller hva det heter, som er store fine lefser - kjøp inn noen av disse og putt i fryseren om de ikke selges hele året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...