AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #1 Skrevet 6. januar 2015 veier 85 kilo og vil gå ned 20 kilo. i dag for eksempel spiste jeg 2 knekkebrød med pålegg til frokost. en frukt til lunsj, to laksefileter med salat ved siden av til middag og til kvelds det samme som frokost. (også går jeg tur 5 dager i uken i 40 minutter) er det for lite? er veldig sulten Anonymous poster hash: f5c78...c8f
grrwaffmjau Skrevet 6. januar 2015 #2 Skrevet 6. januar 2015 Altfor lite. Og du burde erstatte knekkebrødene med noe mer mettende og næringsrikt som feks havregryn, egg etc:) 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 Synes det ser litt i underkant ut. Frokosten din er veldig liten. Spis et kokt egg eller noe annet proteinrikt i tillegg til knekkebrødene. Du må også ha en større lunsj, en salat med bønner og linser eller knekkebrød og en skyr f.eks. Anonymous poster hash: b3589...665
Lulilelu Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Du spiser lite. En frukt er ikke lunsj men et mellommåltid. Øk proteinmengden og fyll på med grønnsaker i tillegg til å begrense raske karbohydrater. Hvis du er veldig sulten så sier det seg selv at du spiser for lite og det er derfor noe du ikke vil klare å holde noe særlig lenge. Jeg vil anbefale deg å telle kalorier en stund slik at du får en oversikt over hvor mye du faktisk spiser på en dag og hvilket produkter som gir mest mat i forhold til kalorimengden. Her finnes mange gode apper eks. lifesum og my fitness pal
Gjest Runforit Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 veier 85 kilo og vil gå ned 20 kilo. i dag for eksempel spiste jeg 2 knekkebrød med pålegg til frokost. en frukt til lunsj, to laksefileter med salat ved siden av til middag og til kvelds det samme som frokost. (også går jeg tur 5 dager i uken i 40 minutter) er det for lite? er veldig sulten Anonymous poster hash: f5c78...c8f Du spiser for lite og for dårlig sammensatt. Du kommer til å klikke og kræsje i veggen før uka er omme. Du må ha inn mer proteiner og fett. Eks Frokost Eggeøre av 2 egg med skinkebiter og en halv avokado Eller Havregrøt kokt på vann med sukrin gold, kanel og banan Lunsj 1 laksefilet/kyllingfilet med masse grønnsaker, en klatt rømme og opphakkede nøtter Eller Wraps med karbonadedeig, grønnsaker, en ss rømme og salsasaus Mellommåltid En håndfull mandler Middag 200 gram kjøtt, en knytteneve fullkornsris/pasta/søtpotet etc. Massr grønnsaker og hjemmelaget saus (her er det bare fantasien som stopper deg. Sjekk ut matblogger. Du kan spise deg ned i vekt på både pizza, burger, lasagna etc) Dessert Honningmelon Meld deg inn på Myfitnesspal. Der får du en fin oversikt over hvor mange kcal du skal ha i deg hver dag og hvor mye ekstra du skal ha i deg de dagene du trener. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 veier 85 kilo og vil gå ned 20 kilo. i dag for eksempel spiste jeg 2 knekkebrød med pålegg til frokost. en frukt til lunsj, to laksefileter med salat ved siden av til middag og til kvelds det samme som frokost. (også går jeg tur 5 dager i uken i 40 minutter) er det for lite? er veldig sulten Anonymous poster hash: f5c78...c8f Jeg "slanker meg". Det vil si at jeg prøver og spise en del mindre enn til vanlig (jeg spiser veldig mye til vanlig, mulig derfor jeg må slanke meg ). Og jeg spiser sikkert dobbelt så mye som deg nå. Jeg tror du spiser lite ja..Anonymous poster hash: b1adb...f1f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Myfitnespal beregner at dersom jeg skal å gå ned 0,5 kg i uka skal jeg innta 1300 kcal pr dag. De dagene jeg trener bruker jeg ca 400 kcal i tillegg. Skal jeg da på treningsdagene spise 1700 kcal? Anonymous poster hash: dc717...16d
Gjest Runforit Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Myfitnespal beregner at dersom jeg skal å gå ned 0,5 kg i uka skal jeg innta 1300 kcal pr dag. De dagene jeg trener bruker jeg ca 400 kcal i tillegg. Skal jeg da på treningsdagene spise 1700 kcal? Anonymous poster hash: dc717...16d Ja. Du skal plusse på ekstra kcal når du trener. Da går du i 0 da 1300 kcal er minimumet du skal ha for å gå ned. Men 1300 hørtes litt lite ut(?) Er du veldig lav?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 Du spiser for lite og for dårlig sammensatt. Du kommer til å klikke og kræsje i veggen før uka er omme. Du må ha inn mer proteiner og fett. Eks Frokost Eggeøre av 2 egg med skinkebiter og en halv avokado Eller Havregrøt kokt på vann med sukrin gold, kanel og banan Lunsj 1 laksefilet/kyllingfilet med masse grønnsaker, en klatt rømme og opphakkede nøtter Eller Wraps med karbonadedeig, grønnsaker, en ss rømme og salsasaus Mellommåltid En håndfull mandler Middag 200 gram kjøtt, en knytteneve fullkornsris/pasta/søtpotet etc. Massr grønnsaker og hjemmelaget saus (her er det bare fantasien som stopper deg. Sjekk ut matblogger. Du kan spise deg ned i vekt på både pizza, burger, lasagna etc) Dessert Honningmelon Meld deg inn på Myfitnesspal. Der får du en fin oversikt over hvor mange kcal du skal ha i deg hver dag og hvor mye ekstra du skal ha i deg de dagene du trener. tusen takk! Anonymous poster hash: f5c78...c8f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #10 Skrevet 8. januar 2015 Myfitnespal beregner at dersom jeg skal å gå ned 0,5 kg i uka skal jeg innta 1300 kcal pr dag. De dagene jeg trener bruker jeg ca 400 kcal i tillegg. Skal jeg da på treningsdagene spise 1700 kcal? Anonymous poster hash: dc717...16d Ja. Du skal plusse på ekstra kcal når du trener. Da går du i 0 da 1300 kcal er minimumet du skal ha for å gå ned. Men 1300 hørtes litt lite ut(?) Er du veldig lav? Jeg la inn høyde: 165 cm og vekt: 83 kg. La inn ønsket vekttap på 8 kg (ned til 75 kg, i første omgang). Videre la jeg inn ønsket vekttap på 0,5 kg pr uke. Aktivitetsnivå la jeg inn som lav. Jeg har stillesittende yreksjobb 5 dager i uka, men er på ettermiddagene og i helgene aktiv "husmor" med 3 unger. I følge Myfitnesspal skal jeg da spise 1290 kcal pr dag. Jeg trener styrke 2-3 ganger pr uke, og jeg må jo da(som du sier) plusse på den kalorimengden jeg bruker på trening. Anonymous poster hash: dc717...16d
Gjest Runforit Skrevet 8. januar 2015 #11 Skrevet 8. januar 2015 Jeg la inn høyde: 165 cm og vekt: 83 kg.La inn ønsket vekttap på 8 kg (ned til 75 kg, i første omgang).Videre la jeg inn ønsket vekttap på 0,5 kg pr uke.Aktivitetsnivå la jeg inn som lav. Jeg har stillesittende yreksjobb 5 dager i uka, men er på ettermiddagene og i helgene aktiv "husmor" med 3 unger. I følge Myfitnesspal skal jeg da spise 1290 kcal pr dag. Jeg trener styrke 2-3 ganger pr uke, og jeg må jo da(som du sier) plusse på den kalorimengden jeg bruker på trening. Anonymous poster hash: dc717...16d Ok, jeg synes 1300 kcal er for lavt, ville ikke stolt 100% på den kalkualasjonen. Den siden er fin for å gi en pekepinn i forhold til kcal inntak og super til at du kan logge mat og trening, men ofte så bommer de sidene noe på kcal behov. De fleste har en basalforbrenning på 12-1300 kcal( kun det kroppen trenger for å opprettholde livsfunksjonene). Men prøv deg litt frem. Start med 1300 kcal de dagene du har fri, pluss på de 3 dagene du trener styrke(da MÅ du ha nok mat ellers bryter du bare ned kroppen uten å gi den næringen den trenger for å bygge seg opp og da er styrke ganske poengløst) og juster også opp litt ekstra i helgene når du er aktiv med ungene. I det hele og store så burde du i snitt ligge på minimum 16-1700 kcal i snitt per dag i uka. Du vil da uansett gå ned i vekt da du har spist mye mer enn det for å oppnå en vekt på 83 kg. Tenk livsstil og i det lange løp. Med nok mat og moderat underskudd over tid så lærer du både psyke og kropp å spise sunt og normalt og du vil lettere holde på den livsstilen og holde deg slank resten av livet fremfor å underspise, kræsje og gå på en smell.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #12 Skrevet 8. januar 2015 Ok, jeg synes 1300 kcal er for lavt, ville ikke stolt 100% på den kalkualasjonen. Den siden er fin for å gi en pekepinn i forhold til kcal inntak og super til at du kan logge mat og trening, men ofte så bommer de sidene noe på kcal behov. De fleste har en basalforbrenning på 12-1300 kcal( kun det kroppen trenger for å opprettholde livsfunksjonene). Men prøv deg litt frem. Start med 1300 kcal de dagene du har fri, pluss på de 3 dagene du trener styrke(da MÅ du ha nok mat ellers bryter du bare ned kroppen uten å gi den næringen den trenger for å bygge seg opp og da er styrke ganske poengløst) og juster også opp litt ekstra i helgene når du er aktiv med ungene. I det hele og store så burde du i snitt ligge på minimum 16-1700 kcal i snitt per dag i uka. Du vil da uansett gå ned i vekt da du har spist mye mer enn det for å oppnå en vekt på 83 kg. Tenk livsstil og i det lange løp. Med nok mat og moderat underskudd over tid så lærer du både psyke og kropp å spise sunt og normalt og du vil lettere holde på den livsstilen og holde deg slank resten av livet fremfor å underspise, kræsje og gå på en smell. Takk for tilbakemelding. Egentlig forstår jeg ikke helt hvorfor jeg veier så mye, for jeg spiser stort sett sunn mat, både regelmessig og ikke stor mengder. Har for en tid tilbake gått gjennom en operasjon som har satt meg i overgangsalder, og jeg ser ikke bort fra at vektøkningen kom av dette (før operasjonen lå jeg på 77 kg og ønsket også da å ned i vekt). Håper jeg klarer å komme med ned. Anonymous poster hash: dc717...16d
Gjest Runforit Skrevet 8. januar 2015 #13 Skrevet 8. januar 2015 (endret) Takk for tilbakemelding. Egentlig forstår jeg ikke helt hvorfor jeg veier så mye, for jeg spiser stort sett sunn mat, både regelmessig og ikke stor mengder. Har for en tid tilbake gått gjennom en operasjon som har satt meg i overgangsalder, og jeg ser ikke bort fra at vektøkningen kom av dette (før operasjonen lå jeg på 77 kg og ønsket også da å ned i vekt). Håper jeg klarer å komme med ned. Anonymous poster hash: dc717...16d Jeg tror dette kommer til å gå kjempebra Husk også at man legger på seg av sunn mat så lenge en spiser mer enn en forbrenner. Det er lett for å tro at en spiser mindre enn en faktisk gjør selv på sunn mat. Med logging så vil du iallefall få en fin oversikt og du ser klart og tydelig hvor mange kcal du får i deg hver dag. Bare tenk langsiktelig. Spis sunt og godt, tren 3 ganger i uka og så inn så mye hverdagsmosjon som mulig og husk at det er et maraton, ikke et kappløp Endret 8. januar 2015 av Runforit
Rainbow Skrevet 8. januar 2015 #14 Skrevet 8. januar 2015 Tråden er ryddet for farlig kostholdsråd. Rainbow81, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå