Thorn Skrevet 6. januar 2015 #2 Skrevet 6. januar 2015 Jeg gikk i høst, og syns det var helt ok. Visste jo egentlig alt om kalorier og sunn/usunn mat fra før, så det jeg fikk mest ut av var forpliktelsen ved å skulle veie seg for noen hver uke. I tillegg syns jeg kursbøkene var veldig greie, både mtp oppskrifter og at de tar for seg en del ting som er veldig greie å tenke over underveis i vekttapet. Er ikke alltid hodet følger med når vekta går nedover. Det er forresten stor forskjell på kurslederne! Vi hadde to underveis i kurset, og hun som hadde vært kursleder lengst var helt klart best. Hun andre var ikke helt like flink til å motivere oss. Gikk likevel med seks kilo på de syv ukene, så var veldig fornøyd med det! 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 Jeg har, og syns det var veldig nyttig. Gikk ett kurs der man fysisk møtte opp, og neste kurs via nettet. var helt ærlig ikke disiplinert nok til å følge via nett, så anbefaler å faktisk møte opp på kurs! Det var kjekt å snakke med andre i samme situasjon, møte noen som forstår utfordringene, får tips og ideer. Kurslederen vår var et fyrverkeri av en dame, og evnet å finne noe positivt hos alle i uken som var gått, selv om vektnålen ikke pekte mye nedover, en virkelig motivator. Det jeg hadde mest nytte av å lære hva nok hvor mye jeg faktisk kan og bør spise, og hvordan kosten skal settes sammen. Gikk ned vel 10 kg pr kurs, som jeg dessverre la på meg igjen da jeg ble alvorlig stoffskiftesyk et par år senere. Men nå er jeg frisk og har tatt GR i bruk for å komme tilbake til mål. Denne gangen går jeg ikke på kurs, men bruker gullklubben på nett og snakker med likesinnede på nettet i steden for. Anbefaler at du gir det et forsøk. Anonymous poster hash: dd30c...ffc 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Jeg får mail derfra og får ikke slettet de. Har aldri hørt om dem ei gang? Hvorfor kommer mail fra dem? Det står sterkt jeg må logge meg inn for å slette. Vet d er litt of topic, men nå som det er tråd om dette... Anonymous poster hash: bed58...675
mijaa Skrevet 6. januar 2015 #5 Skrevet 6. januar 2015 Jeg har ikke gått, men vurderer det. Lurer veldig på om det er verdt prisen da, da jeg kommer til å gå mest for motivasjonen og forpliktelsen sin del.
Susan Sto Helit Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Jeg har gått nettkurs. Og syntes vel strengt tatt at jeg ble overlatt mye til meg selv. Så jeg tror egentlig at jeg hadde fått omtrent det samme ut av å være gullmedlem... Fikk noen gode tips på de tingene jeg slet mest med da, så på sikt så kan det nok være jeg har fått mer ut av det enn jeg følte der og da. Om du har mulighet, ville jeg tro at ett kurs der du møter andre som også skal ned, og dere kan dele erfaringer, er veldig greit å gå gjennom. Jeg har lært mye om balansering av kosthold, kaloritelling, treningsmengde i forhold til mat, det å sette seg riktig motivasjon, og hva jeg har som største utfordringer, som jeg må jobbe med for å nå målene mine. Vil nok anbefale de fleste å gjennomføre ett slikt kurs for å komme ordentlig igang. For da har man mer kunnskap om seg selv og hva som motiverer, som man kan bruke videre. På en måte så tvinger du deg selv til å gjennomføre når du har betalt mye, og må rapportere hver uke. Jeg gikk ned nesten 5 kg i løpet av nettkurset. (Nådde 5 kg uken etter. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå