AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #1 Skrevet 6. januar 2015 Jeg ble fridd til for et halvt år siden og siden har vi vært i sparemodus! Jeg innser at vi kommer til å klare å spare akkurat nok til bryllupet innen det skal være i juni. Jeg har alltid sett for meg at det morsomste med å gifte seg er å dra hjem med mannen etter bryllupet og dra på bryllupsreise noen dager etterpå og være fnisete og lykkelig og nyte tiden etterpå. Men nå blir det altså ikke bestillt noen bryllupsreise, fordi vi må se ann hvor mye vi har fått spart fram til juni og hva regninga blir på. Så kjedelig å ikke ha det å glede seg til egentlig. Vi vil ønske oss bidrag til bryllupsreise i gave, men når vi har fått gavene så er det sikkert ikke så lett å finne drømmeturen på noen dagers varsel. Noen som har vært i samme situasjon? Mange tar vel en tur litt senere, men ift jobben min så er det kun på sommeren jeg kan ta fri så lenge i strekk. Så da blir det liksom neste sommer, og det blir ikke det samme. Hilsen småskuffa brudAnonymous poster hash: e2eab...35f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #2 Skrevet 6. januar 2015 Jeg ble fridd til for et halvt år siden og siden har vi vært i sparemodus! Jeg innser at vi kommer til å klare å spare akkurat nok til bryllupet innen det skal være i juni. Jeg har alltid sett for meg at det morsomste med å gifte seg er å dra hjem med mannen etter bryllupet og dra på bryllupsreise noen dager etterpå og være fnisete og lykkelig og nyte tiden etterpå. Men nå blir det altså ikke bestillt noen bryllupsreise, fordi vi må se ann hvor mye vi har fått spart fram til juni og hva regninga blir på. Så kjedelig å ikke ha det å glede seg til egentlig. Vi vil ønske oss bidrag til bryllupsreise i gave, men når vi har fått gavene så er det sikkert ikke så lett å finne drømmeturen på noen dagers varsel. Noen som har vært i samme situasjon? Mange tar vel en tur litt senere, men ift jobben min så er det kun på sommeren jeg kan ta fri så lenge i strekk. Så da blir det liksom neste sommer, og det blir ikke det samme. Hilsen småskuffa brudAnonymous poster hash: e2eab...35f For en som har slike tanker om hvordan ting skal bli, skjønner jeg at du er skuffet. Jeg tenkte slik selv, men innser at uansett hvor vibrerer vil det bli en fantastisk tur, fordi det er med min kommende ektemann. Jeg gleder meg over å ha funnet den ene jeg vil være med og har satt den nydelige reisen på hylla. Det er en prosess for noen, men i all hovedsak kan en ta slike turer senere også. Anonymous poster hash: c53e0...e20 1
Åselin Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 Jeg ble fridd til for et halvt år siden og siden har vi vært i sparemodus! Jeg innser at vi kommer til å klare å spare akkurat nok til bryllupet innen det skal være i juni. Jeg har alltid sett for meg at det morsomste med å gifte seg er å dra hjem med mannen etter bryllupet og dra på bryllupsreise noen dager etterpå og være fnisete og lykkelig og nyte tiden etterpå. Men nå blir det altså ikke bestillt noen bryllupsreise, fordi vi må se ann hvor mye vi har fått spart fram til juni og hva regninga blir på. Så kjedelig å ikke ha det å glede seg til egentlig. Vi vil ønske oss bidrag til bryllupsreise i gave, men når vi har fått gavene så er det sikkert ikke så lett å finne drømmeturen på noen dagers varsel. Noen som har vært i samme situasjon? Mange tar vel en tur litt senere, men ift jobben min så er det kun på sommeren jeg kan ta fri så lenge i strekk. Så da blir det liksom neste sommer, og det blir ikke det samme. Hilsen småskuffa brudAnonymous poster hash: e2eab...35f Hva med å dra en billig tur til feks Riga, eller låne/leie en hytte e.l. i Norge? Bare dere to, god mat, fjellturer, spa, eller bare kos innendørs. rett og slett noe helt avslappende dager, hvor dere planlegger drømmereisen til året etter, og gleder dere over hverandre. Vi ønsker oss også bidrag til bryllupsreise, men vi legger ut for det allerede nå, dette er penger vi ellers hadde (og skal) sette som sparing til felles bolig. Et alternativ er å låne en sum av noen? Og betale tilbake etter bryllupet? 1
Pipzky Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Vi skal ikke ha bryllupsreise :-o vi får brudesuiten på hotellet, og så er det tilbake til hverdagen. Vi gifter oss om 10dager 😀 vi har en liten pode å ta hensyn til samt at i mitt yrke kan man ikke ta ut ferie fra desember til juni.
juliane Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Kanskje dere kan få til en avtale med et reisebyrå om at dere kun betaler et depositum før bryllupet, og så betaler rett før avreise med bidragene dere har fått i bryllupsgave? Evt låne av noen som en foreslo over her, jeg hadde med glede lånt bort mine sparepenger til venner eller familie som skulle på bryllupsreise! De vet jo at dere betaler tilbake med en gang bryllupet er over også. (Da regner jeg selvfølgelig med at dere bestiller en reise dere er helt sikre på blir dekket av bidragene dere får i gave.)
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Dra på hyttetur eller en billig Sydentur rett etter bryllupet og ta en drømmeferie året etter Anonymous poster hash: 6d565...1b3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Vi giftet oss på en torsdag, hadde bryllupsreise fredag-søndag, og var på jobb mandag. En stor reise tok vi ett år senere. Ser at det hadde vært ideelt med en langvarig reise rett etter bryllupet, men livet er jo sjelden så ideelt. Det handler om å nyte det man får til Anonymous poster hash: 708be...53c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Ta turen noen uker/mnd senere. masse flotte steder å dra som ikke koster skjorta.. Anonymous poster hash: ef749...c19
kaleidoskop Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 Det er også prioriteringer av penger. Har en venninne som "klager" på at hun ikke får råd til bryllupsreise, men de har et ganske overdådig bryllup i mine øyne. De skal bruke 12 000 kr på blomster. Her tenker jeg man kan plukke dem selv. De har leid inn en ganske fancy bil til flere tusen kroner, er bilen så viktig? Kan man ikke låne en venns bil som er litt finere og nyvasket, personlig kunne jeg kjørt min gamle bil, det er jo bare for å komme seg fra kirken og videre. Hun valgte å kjøpe en brudekjole til 17 000 kr som var ganske lik en til 12 000 kr. Her kunne hun fint også ha spart litt. Det var små detaljer som skilte dem (i mine øyne) Hun har kjøpt inn eget bestikk fordi hun ikke synes det som var på lokalet var fint nok, og likevel klager hun på at de ikke har råd til bryllupsreise. Nå har sikkert ikke du gjort alle disse tingene, men det er enkelte ting man kan spare på i bryllup og prioritere anderledes 2
Gjest Haaploes Skrevet 7. januar 2015 #10 Skrevet 7. januar 2015 Et alternativ er å låne en sum av noen? Og betale tilbake etter bryllupet? Evt låne av noen som en foreslo over her, jeg hadde med glede lånt bort mine sparepenger til venner eller familie som skulle på bryllupsreise! De vet jo at dere betaler tilbake med en gang bryllupet er over også. (Da regner jeg selvfølgelig med at dere bestiller en reise dere er helt sikre på blir dekket av bidragene dere får i gave.) Akkurat slik tankegang ødelegger vennskap, samt sørger for at TV3 kan lage programmer som Luksusfellen. Så ble det ikke helt som du hadde tenkt, TS - da gjelder det å rokke om på tankegangen. Lykke til med bryllup!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #11 Skrevet 7. januar 2015 Billige campinghytter i Sverige sikkert.Anonymous poster hash: 65357...caf
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #12 Skrevet 7. januar 2015 Hva med en rimelig spa-tur til f.eks Palanga (Litauen) og så se hvor mye dere får i gave og planlegge en dyrere tur neste sommer? Å bruke pengene på forhånd kan slå feil ut dersom man ikke får så mye som beregnet, ellers ville jeg muligens vurdert kredittkort (men da MÅ man vite at man klarer å betale kjapt tilbake, så kun dersom f.eks. foreldre og svigers har gitt tydelige signaler om at en større pengegave kan forventes). Anonymous poster hash: 7d0d2...14f
Gjest Gjest_Idja Skrevet 7. januar 2015 #13 Skrevet 7. januar 2015 Vi dro ikke på bryllupsreise, og angrer VELDIG på det. Det var tilbake til hverdagen med en gang, og det var litt brutalt og hardt, ingen tid til å nyte tiden som nygift. Men en bryllupsreise må jo ikke være en reise langt bort. Trenger strengt tatt ikke være en reise en gang - bare ordne til en ferie hjemme, dere to? Handle inn god mat, planlegg noen turer i skog og mark, eller dra omså på telttur?! Det er ikke det å reise bort som er viktig, men det å ha tid til å nyte dagene sammen som nygift. Det er det jeg angrer på at vi ikke fikk, og den nygift-følelsen får man jo aldri igjen. :/
Gjest Daenerys Skrevet 7. januar 2015 #14 Skrevet 7. januar 2015 Hva med en liten weekend rett etter bryllupet, og en lengre bryllupsreise når dere har spart opp? Vi reiser sannsynligvis neste år, to år etter bryllupet, men det er likevel drømmereisen, som vi velger å kalle bryllupsreisen
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #15 Skrevet 8. januar 2015 Det er også prioriteringer av penger. Har en venninne som "klager" på at hun ikke får råd til bryllupsreise, men de har et ganske overdådig bryllup i mine øyne. De skal bruke 12 000 kr på blomster. Her tenker jeg man kan plukke dem selv. De har leid inn en ganske fancy bil til flere tusen kroner, er bilen så viktig? Kan man ikke låne en venns bil som er litt finere og nyvasket, personlig kunne jeg kjørt min gamle bil, det er jo bare for å komme seg fra kirken og videre. Hun valgte å kjøpe en brudekjole til 17 000 kr som var ganske lik en til 12 000 kr. Her kunne hun fint også ha spart litt. Det var små detaljer som skilte dem (i mine øyne) Hun har kjøpt inn eget bestikk fordi hun ikke synes det som var på lokalet var fint nok, og likevel klager hun på at de ikke har råd til bryllupsreise. Nå har sikkert ikke du gjort alle disse tingene, men det er enkelte ting man kan spare på i bryllup og prioritere anderledes TS her. Jeg er enig med deg. Dessverre er det ikke så mye å spare inn på for meg. Har kjøpt rimelig kjole på nett Skal ikke ha bil Skal ikke ha fotograf Skal sminke meg, lakkere negler og ordne hår selv. Mest sannsynlig skal jeg plukke mine egne markblomster til bordpynt Det viktige for meg er at alle de viktigste personene for oss får komme. Vi skal ha ca 70-80 gjester og velger ca billigste mat vi kan få og kjøper inn alkohol fra systembolaget. Trivelig blir det likevel.Anonymous poster hash: e2eab...35f 1
melatonin Skrevet 9. januar 2015 #16 Skrevet 9. januar 2015 TS her. Jeg er enig med deg. Dessverre er det ikke så mye å spare inn på for meg. Har kjøpt rimelig kjole på nett Skal ikke ha bil Skal ikke ha fotograf Skal sminke meg, lakkere negler og ordne hår selv. Mest sannsynlig skal jeg plukke mine egne markblomster til bordpynt Det viktige for meg er at alle de viktigste personene for oss får komme. Vi skal ha ca 70-80 gjester og velger ca billigste mat vi kan få og kjøper inn alkohol fra systembolaget. Trivelig blir det likevel.Anonymous poster hash: e2eab...35f Høres ikke ut som om dere slår unødvendig på stortromma. Man kan være heldig å få billige turer til ganske fine steder vis man er villig til å ta noen "hoppepåturer", vi fikk en fin og billig tur til santorini i august et år, i mai var vi i zachyntos for 2500 pr pers, var der uka før sessongen startet for fult, kan sikkert få noe billig på høsten og. Dette var jo da charter, men det er jo ofte det som blir billig og ekelt og da. jeg ville nok heller ha ventet litt og hatt en bryllupsreise enn å la være.
peppermyntete Skrevet 11. januar 2015 #17 Skrevet 11. januar 2015 Hva med å sjekke restplass dagen etter bryllupet? Jeg har reist på ferie sånn mange ganger og det er de fineste feriene jeg har vært på, til en super pris!
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2015 #18 Skrevet 11. januar 2015 Hva med å sjekke restplass dagen etter bryllupet? Jeg har reist på ferie sånn mange ganger og det er de fineste feriene jeg har vært på, til en super pris! Ja, noen ganger havnet i bakgård med høner og katter, men sanneligen ble det 6 Stjerners hotell med alt inkludert de fleste gangene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå