Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så ei på KG skrev om blodpropp ETTER fødsel, det visste jeg ikke at var vanlig :O hva er sjansen for det, er det snakk om blodpropp i lungene og kan man forebygge det? Håper bare jeg fortsatt er på sykehuset om det skjer!

Anonymous poster hash: d45bd...46e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med legen din om dette.

Anonymous poster hash: 50321...d90

AnonymBruker
Skrevet

Nei, er så lenge til jeg skal dit, og vil ikke virke hysterisk :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel enda lengre til du skal føde?

Anonymous poster hash: 8d513...040

Skrevet

Hei! Foreslår du ringer til legen og snakker om dette. Bestevenninen min hadde skikkelig vonder smerter i lungene og dro inn til legevakten hvor hun ble innlagt ut dagen. Da var sønnen hennes nyfødt, kanskje en uke bare. Det er veldig viktig å gi beskjed med en gang dersom du merker ubehag! Det var lungene ja-

Du skal ikke være redd for dette, bare være gi beskjed dersom du skjenner noe.
Ring legen din i dag å få høre alt. Ikke stress :) Tenk heller på hvor mange dager det er til du skal få møte barne ditt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig få som skal ha forebyggende behandling. Forebygging vil si blodfortynnende sprøyter gjennom svangerskap og første ukene etter fødsel, og det vil gi risiko for større blødning. Snakk med legen din. Det er først og fremst dem som har hatt blodpropp selv som skal ha forebyggende.

Anonymous poster hash: 542c4...4b4

AnonymBruker
Skrevet

Det er ytterst sjelden å få blodpropp etter en fødsel. Da er det i såfall etter KS. Men snakk med legen/jordmoren din om bekymringen din, så får de roet deg

Anonymous poster hash: 898c4...89a
AnonymBruker
Skrevet

Takk alle :)

Skrevet

Det er liten sannsynlighet for det. Når det er sagt så er det en av årsakene til at jordmødrene helst vil at man skal opp av senga og få tatt seg en dusj et par timer etter fødsel. Det er med på å forebygge det. Derfor vil man at de som har tatt KS skal opp og gå så tidlig som mulig også. Vil tro de som har tatt ks vil få Fragmin i etterkant av operasjonen.

Skrevet

Jeg fikk blodfortynnende sprøyter dagen før og i seks dager etter keisersnitt for å forebygge blodpropp. Det er standard ved sykehuset her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...