AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #1 Skrevet 6. januar 2015 Fra nyttår gikk jo tollgrensen opp fra 200,- til 350,-. Men så står det også oppgitt på toll.no at denne summen innebærer frakt og forsikringsavgift. Jeg pleier å bestille en del fra svenske og danske nettbutikker, men disse tar da gjerne en 200 til 250,- i fraktavgift så hvordan slår dette ut da? Har jeg da kun tilbake 100,- jeg kan handle for uten å overskride tollgrensa for det vil jo si det samme som at jeg får 100,- mindre å handle for da mesteparten av beløpet går bort til fraktavgiften. Er det jeg som har misforstått? Anonymous poster hash: cd338...bef
mijaa Skrevet 6. januar 2015 #2 Skrevet 6. januar 2015 Høres ut som du har forstått det riktig! Men det var da voldsomt til fraktkostnader? Hva i alle dager er det du handler? :o Synes forøvrig at den nye tollsatsen er utrolig tullete, i praksis har de jo økt den med en 50-lapp bare. Utrolig tullete! 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 Ja, da skjønner jeg virkelig ikke poenget og hvorfor den norske næringsstanden hyler så fælt for jeg trodde denne ordningen skulle være en positiv ting for forbrukere. I mitt tilfelle så vil det i praksis si at jeg kun kan handle varer for 100,- for å holde meg under tollgrensa fremfor 200,- som man kunne tidligere De aller fleste interiørbutikker har såpass høy fraktavgift uansett hva du bestiller. Anonymous poster hash: cd338...bef
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Noen butikker gir deg gratis frakt om du bestiller over en viss sum, se betingelsene på den enkelte nettbutikk. Om denne summen er under tollgrensa, kan du bruke alle de 350 kronene på varer. Men pass på valutasvingninger og evt. gebyr! Anonymous poster hash: 43bbb...fbe
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Ja, da skjønner jeg virkelig ikke poenget og hvorfor den norske næringsstanden hyler så fælt for jeg trodde denne ordningen skulle være en positiv ting for forbrukere. I mitt tilfelle så vil det i praksis si at jeg kun kan handle varer for 100,- for å holde meg under tollgrensa fremfor 200,- som man kunne tidligere De aller fleste interiørbutikker har såpass høy fraktavgift uansett hva du bestiller. Anonymous poster hash: cd338...bef Opprinnelig forslag var 500 kr. Lobbyvirksomhet (norske nettbutikker) klarte å senke denne til 350 kr inkludert frakt. Disse fikk da viljen sin og klarte i praksis å senke 200kr-grensen for veldig mange tilfeller slik du opplever. Det beste i de fleste tilfeller hadde vært om de ikke hadde gjort noen endringer i det hele tatt. Anonymous poster hash: 5ec12...453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå