83` Skrevet 6. januar 2015 #1 Del Skrevet 6. januar 2015 Hei Har nettopp fått tilsendt et par vintersko av merket Pier One fra Zalando. Var veldig lette og gode å gå i. Men - av en eller annen grunn er jeg litt tvilsom til om de holder den norske vinteren. De kostet 1000,-, så vil ikke kjøpe noen som både er kalde og lækker vann første dagen. Jeg fryser lett på føttene! Jeg har et par Sorel som selfølgelig er både varme og tette, men de er så klumsete og tunge å gå i. Pier One var en drøm å ha på i forhold. Men -noen som har erfaring med dette merket på sko? Visstnok laget i tyskland (kanskje derfor jeg ble litt i tvil også, har et annet tyskprodusert skopar fra Zalando av merket Anna Field -desse er også veldig gode å gå i, men er kalde og blir lett våte...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 7. januar 2015 #2 Del Skrevet 7. januar 2015 Jeg har et par skinnboots med fòring fra Pier one, jeg er veldig fornøyd. Ikke tar de inn vann og jeg er god og varm på føttene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 10. januar 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 10. januar 2015 Ja, da har jeg iallefall fått erfare at 1000kroners-vinterskoa fra Pier One ikke tåler verken kulde eller vann... Hvorfor står det på beskrivelsen at de er ment for snø og regn, men blir kalde og våte etter 10 min i snøen? Jaja... har enda en gang lært at jeg bør holde meg til kjendte merker når jeg handler på nett.... (er bare så fristende å prøve noe nytt og fresht av og til;) ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 10. januar 2015 #4 Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) Du har impregnert skoene, ikke sant? Mer eller mindre alle vintersko må impregneres, uansett pris. Unntaket er vel stort sett de fra Timberland i nubuk. Endret 10. januar 2015 av SmallTalk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 11. januar 2015 Forfatter #5 Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) Impregnert de nei? Viss det er krav om at jeg selv må impregnere de før bruk for å få den effekten de sier i omtalen at skoene har, så bør de skrive det. Har aldri impregnert andre vintersko heller, og likevel har de holdt på varmen og holdt vannet ute. Klart må man impregnere etter en tids bruk, men når de er nye synest jeg man bør slippe det. Endret 11. januar 2015 av 83` Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 11. januar 2015 #6 Del Skrevet 11. januar 2015 Impregnert de nei? Viss det er krav om at jeg selv må impregnere de før bruk for å få den effekten de sier i omtalen at skoene har, så bør de skrive det. Har aldri impregnert andre vintersko heller, og likevel har de holdt på varmen og holdt vannet ute. Klart må man impregnere etter en tids bruk, men når de er nye synest jeg man bør slippe det. Hva du synes er nok egentlig ikke veldig relevant... Det er nok ikke uten grunn at man vanligvis får en anbefaling om å t.o.m impregnere GoreTex-sko når man kjøper de. De fleste sko er vanntette dersom de brukes på skikkelig vinterføre (dvs snøføre), men så fort det blir litt vått, så er det ikke mange som holder helt tett over lengre tid. Og spesielt ikke dersom de f.eks er av skinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #7 Del Skrevet 11. januar 2015 Jeg har aldri impregnert noen sko, og det har heller aldri vært noe problem. Kjøper men skikkelige (tunge og solide) vintersko, tåler de vinteren. JAnonymous poster hash: 7daf1...370 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #8 Del Skrevet 13. januar 2015 Ja AnonymBruker; er nok bare det som er godt nok. Tunge kraftige vintersko -selv om de som er lette og nette ofte frister mer SmallTalk: Jeg synest det jeg synest er veldig relevant jeg Jeg mente det burde stå i produktteksten at skoene måtte impregneres før bruk viss de skulle være av den kvalitet omtalen beskrev. Er vel ikke så rart å mene det viss dette er noe de opplyser om i butikken før man kjøper lignende sko? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå