AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #1 Skrevet 6. januar 2015 Hei jeg er en reiseglad jente på 22 år som studerer i Tromsø, men har ikke reiseforsikring, det er ikke bare bare å navigere i denne jungelen med diverse forsikringer og som student har jeg ikke allverdens råd til å betale i dyre dommer. Jeg har nå innbo-pluss forsikring hos eika hvor jeg betaler rundt 1400kr ca i året. Jeg studerer første året øk.adm og tenkte litt på å kanskje melde meg inn i Econa når de har infomøte på universitetet nå til våren De har avtale med DNB om en studentpakke der man kan få Student mini: Reise, ulykke og innbo forsikring: kr 1 483,- i tillegg får man da også gratis PC-forsikring. Det står: "Gratis PC forsikring - noen bedre? Som studentmedlem i Econa kan det være verdt å merke seg at man som kunde i DNB får et svært fordelaktig tilbud. Man har eksakt det samme tilbudet som ordinære medlemmer får (som du kan lese mer om her), men i tillegg er det en rekke skreddersydde tilbud til deg som er student. DnB student pakke Med DNBs studentpakke får du feks: Ingen årspris for VISA kortet i fem år (normalt er VISA kort gebyret på 250,- kr pr år, som er likt i alle banker) Gebyrfrie uttak i minibank i Norge og utlandet Reise og avbestillingsforsikring (gratis) PC-forsikring (gratis)" Jeg har nå Sparebanken Narvik, vil jeg måtte bytte bank til DNB for å benytte meg av disse tjenestene eller kan jeg ha DNB i tillegg? Jeg har to andre lån i Sparebanken Narvik og må derfor ha den banken også. Noen som kan hjelpe meg litt med tips eller om dere vet om noe som kan passe meg bedre? Anonymous poster hash: 041b0...c42
troikaen Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 (endret) Det er veldig mange gode studenttilbud ute å går når det gjelder forsikring. Jeg har selv byttet fra Eika til et tilbud fra DNB fra min "fagforening" hvor jeg har gratis studentmedlemskap. Det jeg betaler er forholdsvis mye rimeligere enn det tilbudet du har funnet, så det kan være verdt å sjekke ut om studieretningen din har en forening du kan melde deg inn i. Studentmedlemskap i slike foreninger er ofte gratis, og det følger mange gode tilbud med. Jeg har kun forsikring gjennom DNB, bankkonto har jeg i min gamle, lokale bank. Endret 6. januar 2015 av troikaen
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Det er veldig mange gode studenttilbud ute å går når det gjelder forsikring. Jeg har selv byttet fra Eika til et tilbud fra DNB fra min "fagforening" hvor jeg har gratis studentmedlemskap. Det jeg betaler er forholdsvis mye rimeligere enn det tilbudet du har funnet, så det kan være verdt å sjekke ut om studieretningen din har en forening du kan melde deg inn i. Studentmedlemskap i slike foreninger er ofte gratis, og det følger mange gode tilbud med. Jeg har kun forsikring gjennom DNB, bankkonto har jeg i min gamle, lokale bank. Takk for flotte tips! :D Kontakter jeg rådgiver på mitt fakultet da for å finne ut om Økonomi- og Administrasjon har en fagforening? Anonymous poster hash: 041b0...c42
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #5 Skrevet 6. januar 2015 Avtalen mellom Econa og DNB utløp 31.12.14. Econa har inngått ny avtale med Danske Bank og Storebrand. Mer info på econas nettsider, men hvor mange detaljer du finner uten å være medlem og kunne logge inn, vet jeg ikke. http://www.econa.no/nytt-bank-og-forsikringstilbud-til-econas-medlemmer Sjekk ellers nettsidene til ulike forsikringsselskapet. Hvis du reiser mye, anbefaler jeg en helårs reiseforsikring. Det er mye billigere enn å kjøpe reiseforsikring pr. reise via f.eks. charterselskapene. Jeg synes det er uansvarlig å reise utenlands uten reiseforsikring. Du vet aldri hva som kan skje. Alle kan ha skikkelig uflaks. Anonymous poster hash: 4fedd...0e1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #6 Skrevet 6. januar 2015 Avtalen mellom Econa og DNB utløp 31.12.14. Econa har inngått ny avtale med Danske Bank og Storebrand. Mer info på econas nettsider, men hvor mange detaljer du finner uten å være medlem og kunne logge inn, vet jeg ikke. http://www.econa.no/nytt-bank-og-forsikringstilbud-til-econas-medlemmer Sjekk ellers nettsidene til ulike forsikringsselskapet. Hvis du reiser mye, anbefaler jeg en helårs reiseforsikring. Det er mye billigere enn å kjøpe reiseforsikring pr. reise via f.eks. charterselskapene. Jeg synes det er uansvarlig å reise utenlands uten reiseforsikring. Du vet aldri hva som kan skje. Alle kan ha skikkelig uflaks. Anonymous poster hash: 4fedd...0e1 Takk for at du sa ifra! :D Anonymous poster hash: 041b0...c42
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #7 Skrevet 6. januar 2015 Takk for at du sa ifra! :D Anonymous poster hash: 041b0...c42 Jeg har tidligere brukt reiseforsikringen de tilbyr når man bestiller reisene Anonymous poster hash: 041b0...c42
troikaen Skrevet 6. januar 2015 #8 Skrevet 6. januar 2015 (endret) Takk for flotte tips! :D Kontakter jeg rådgiver på mitt fakultet da for å finne ut om Økonomi- og Administrasjon har en fagforening? Anonymous poster hash: 041b0...c42 Econa er en slik forening/forbund. Den ligger igjen under "Akademikerne" - samme som mitt forbund gjør (ser at ordet forening er dårlig - det er forbund jeg mener). Du kan sjekke prisene her https://medlemsforsikringer.bafo.no/econaved å velge "student" og taste inn litt informasjon Tipper du får en årlig pris på 980,- Endret 6. januar 2015 av troikaen 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 Econa er en slik forening/forbund. Den ligger igjen under "Akademikerne" - samme som mitt forbund gjør (ser at ordet forening er dårlig - det er forbund jeg mener). Du kan sjekke prisene her https://medlemsforsikringer.bafo.no/econaved å velge "student" og taste inn litt informasjon Tipper du får en årlig pris på 980,- Tuusen takk! :D Anonymous poster hash: 041b0...c42
Gjest Gjest_Idja Skrevet 7. januar 2015 #10 Skrevet 7. januar 2015 Jeg vil absolutt anbefale å bli medlem av Econa! Er du ikke medlem av noen annen forening som har forsikringstilbud er nok econas tilbud bra for deg, men det er bare å sjekke opp i det når du melder deg inn og sammenligne priser. Et annet alternativ er å melde deg inn som studentmedlem i et LO-forbund. Da får du gratis innbo. Men da må du kjøpe reiseforsikring i tillegg, så totalen er ikke nødvendigvis billigere enn Econa - og Econa er jo mer relevant for deg. Jeg fikk veldig god hjelp av Econa da jeg fikk mitt første jobbtilbud, med gjennomlesning av kontrakt av deres advokat. Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå