Gå til innhold

Hvordan klarer dere andre på AAP osv dere økonomisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet vi bør være takknemlig for at det fins et system som tar seg av de eldre og syke. I andre land må familiene ta seg av de eldre og syke, og det er ikke alle som har familie til å hjelpe seg heller, så alle bør være takknemlige for systemet vi har - det er jo bedre enn ingenting?

Jeg får utbetalt 5500 hver 14 dag og jeg må bo hjemme, for ellers får jeg ikke spart noe. Jeg har ingenting imot å bo hjemme for en stund, og foreldrene mine har sagt at jeg kun får bo hjemme om jeg betaler mine egen utgifter og sparer mest mulig. Jeg er veldig heldig som har sånn foreldre, og skjønne godt kravene de setter. De skjønner jo at det er dyrt å leie, og jeg ville ikke sittet igjen med noe...

Men jeg ønsker å bo for meg selv, og leter og leter etter en hybel, men alt er så dyrt ... jeg bor i Oslo, så ønsker jo å bo i Oslo, iallfall slik at jeg kan ta kollektivtransport. Er ingen vits for meg å bo utenfor kollektivtransporten i Oslo, for da blir mnd.kortet dyrere...

Hvordan i alle dager klarer dere andre dere på APP osv?

Anonymous poster hash: b9a2e...91f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leier en leilighet på størrelse med en hybel og spiser billig, samt middag hos foreldre og besteforeldre flere ganger i uken. Klarer ikke å spare noe.

Anonymous poster hash: 71843...262
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt spent på det selv, om hvordan det vil gå.

Anonymous poster hash: ee050...9d0

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå lever jeg og samboer på min aap som er 6250kr to hver andre uke.

Det går så vidt men vi fyrer med olje så er bare dyr regning noen ganger i året. Så må spare opp til det.

Når jeg bodde alene i oslo så klarte jeg å spare for husleie var bare på 5000kr.

Anonymous poster hash: 92646...b9c
AnonymBruker
Skrevet

leier en råtten hybel, mugg, galt med elektrisk annlegg, knuste vindu, 2 stk stekeplater, ingen bod...men jeg klager ikke. vet jeg ikke har andre muligheter. Hvis jeg blir kastet ut så vet jeg seriøst ikke hva jeg gjør...hva er vitsen med slike satser ??

Anonymous poster hash: c2d49...505
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

leier en råtten hybel, mugg, galt med elektrisk annlegg, knuste vindu, 2 stk stekeplater, ingen bod...men jeg klager ikke. vet jeg ikke har andre muligheter. Hvis jeg blir kastet ut så vet jeg seriøst ikke hva jeg gjør...hva er vitsen med slike satser ??

Anonymous poster hash: c2d49...505

Hvor i landet bor du?

Anonymous poster hash: 92646...b9c

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke leie en hybel i Akershus? Du kan ta buss til Oslo, eller buss til tog/t-banestasjon.

Anonymous poster hash: bd41d...09d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det går vel sånn ca. akkurat rundt. Klarer ikke spare noe.

Anonymous poster hash: 75348...a47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke leie en hybel i Akershus? Du kan ta buss til Oslo, eller buss til tog/t-banestasjon.

Anonymous poster hash: bd41d...09d

Da må jeg jo kjøpte mnd.kort for Oslo og Akershus, og det blir jo dyrere ... Vet ikke om det er noe særlig billigere å bo i Akershus enn i Oslo. Jeg er dessuten med på ting noen ganger i uken i Oslo, så det blir litt tungvindt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser av sparepengene som i utgangspunktet var egenkapital til egen bolig.

Anonymous poster hash: 0ef2b...905
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok lang utdannelse og jobbet lenge i godt betalt jobb. Har mer utbetalt på AAP enn min bedre halvdel som jobber 100 % + overtid.

Anonymous poster hash: 0d97c...89c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer det ikke.

Jeg har fått leilighet av foreldrene mine (man får jo ikke lån og laveste leien i Bergen er 7000 kr, kan ikke bo i kollektiv pga sykdommene jeg har). Jeg har også fått bil, fordi jeg ikke er i stand til å ta kollektivtransport av ulike årsaker.

For at det skal gå rundt betaler de også telefonregning, fellesutgifter her jeg bor, strøm og forsikringer.

Når jeg må begynne å betale disse tingene selv så går det ikke lenger. Ikke sjans i havet.

Anonymous poster hash: b12e8...173
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du skal bo i Oslo, må du belage deg på å bo i kollektiv et godt stykke fra sentrum østover.

Anonymous poster hash: f6fa3...353
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utbetalt 10.200 hver 14. dag i AAP og det går greit. Selvfølgelig flere tusen enn da jeg jobbet, men skal på ingen måte klage. Husk at AAP er veldig individuelt.

Anonymous poster hash: 51b4f...317
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg fikk 6800 i måneden, men når noen skriver annenhver uke ble jeg usikker. Jeg bruker for øvrig av sparepengene. Jeg jobbet og sparte mye ca 3 år før jeg ble syk.

Anonymous poster hash: 23606...8bc
AnonymBruker
Skrevet

(Hadde over 100 000 i sparepenger)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg fikk 6800 i måneden, men når noen skriver annenhver uke ble jeg usikker. Jeg bruker for øvrig av sparepengene. Jeg jobbet og sparte mye ca 3 år før jeg ble syk.

Kan jeg spørre om du har en plan for når sparepengene tar slutt?

AnonymBruker
Skrevet

Vet du ikke hvor mye du får i måneden?

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre om du har en plan for når sparepengene tar slutt?

Håper jeg får jobb snart, men kan jo ikke vite. Skal inn i noe nav program nå. Jeg bruker såpass lite penger at jeg kan overleve 6 mnd til. Er mulig jeg kvalifiserer til bostøtte, men føler ikke jeg burde bruke penger som ikke er mine. Er ikke noe begeistret for AAP heller. Krisebackupplan blir å flytte tilbake til foreldrene mine.

Vet du ikke hvor mye du får i måneden?

Jeg fikk noe tilbakebetalt og fikk en slipp det stod 6800 på. Jeg tenkte at det betydde 6800 i måneden. Jeg har ikke sett så nøye etter for det spiller ingen rolle, jeg tar av sparepengene om jeg må det, og jeg prøver fortsatt å komme meg inn i arbeidslivet. Er ikke noe jeg kan gjøre annerledes om det er 6800 hver 14 eller 30 dag.

AnonymBruker
Skrevet

Håper jeg får jobb snart, men kan jo ikke vite. Skal inn i noe nav program nå. Jeg bruker såpass lite penger at jeg kan overleve 6 mnd til. Er mulig jeg kvalifiserer til bostøtte, men føler ikke jeg burde bruke penger som ikke er mine. Er ikke noe begeistret for AAP heller. Krisebackupplan blir å flytte tilbake til foreldrene mine.

Jeg fikk noe tilbakebetalt og fikk en slipp det stod 6800 på. Jeg tenkte at det betydde 6800 i måneden. Jeg har ikke sett så nøye etter for det spiller ingen rolle, jeg tar av sparepengene om jeg må det, og jeg prøver fortsatt å komme meg inn i arbeidslivet. Er ikke noe jeg kan gjøre annerledes om det er 6800 hver 14 eller 30 dag.

Går du på arbeidsledigshetstrygd kan det stemme at du får 6800 i mnd.

Om du går på AAP så er det nok 6800 hver 14.dag.

Sender du meldekort hver 14.dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...