Gå til innhold

hormoner

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

nei ikke enda,skal tilbake og ta noen prøver snart men mens jeg venter på det er jeg litt nysgjerrig. legen sa liksom ikke så mye til meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Det kan jo for eksempel være stoffskiftehormoner (tyroksin), og da kan forhøyede verdier bety at du har en overaktiv skjoldbruskkjertel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

OK, hva slags symptomer har du?

Har du for mye tyroksin i blodet, kan du få det man kaller forhøyet stoffskifte. Da kan du få symptomer som at du går ned i vekt til tross for at du spiser like mye, du kan bli varm og svette mer enn før, du er rastløs, har hjertebank og har vanskelig for å sove.

Jeg hadde slike symptomer, og legen testet meg for forhøyet stoffskifte, men jeg var tydeligvis innenfor normalområdet. Ubehandlet kan det være farlig for kroppen, for det sliter på kroppen i det lange løp. Men det finnes sannsynligvis gode medisiner. Isåfall må de tas hver dag resten av livet.

Men jeg vet ikke om dette gjelder deg; tyroksin er jo bare ett av mange hormoner i kroppen din. I tillegg har du jo for eksempel insulin, som hjelper til med å bryte ned komplekse karbohydrater til glukose som kroppen kan nyttiggjøre seg, du har kjønnshormoner, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg er litt rastløs og sover dårlig,men ikke gått ned noe i vekt..kan være så mangt som du sier. får bare se hva legen finner ut.

hørte noe om at det også kunne være pga stress,har hatt en veldig stressende tid nå.

uannsett tusen takk for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...