Gå til innhold

Din verste sjef? Del din historie her!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle har vel erfart en dårlig sjef, noen hakket verre enn andre osv.

Min verste sjef hadde en tendens til å manipulere omgivelsene for å oppnå ønsket effekt. Det verste var når sjefen prøvde å kvitte seg med en sykmeldt ansatt ved å forsøke på en "hyggelig" måte å manipulere den sykmeldte under dekke av "omsorg" der han ga uttrykk for at han var bekymret for ham og at det ville vil bli tøft og stor overgang for ham å komme tilbake og at han burde vurdere at det ikke ville være bedre å ha fullt fokus på å bli frisk, uten å måtte stadig komme tilbake til disse oppfølgningsmøtene og prøve å jobbe i ulike perioder. Toppen av kransekaka var når sjefen, fortsatt under dekke av å være omsorgsfull, spurte kameratslig hva slags favorittserie den sykmeldte hadde og sa han kunne spandere alle sesonger av den slik at han kunne kose seg og slappe av mens han fokuserte på å friskne til.

Når det ikke gikk som sjefen ville (han ble gjennomskuet), da opplevde den sykmeldte at sjefen fra å være en jovial og kameratslig person til å bli en liten tyrann, for nå forlangte han at den sykmeldte skulle møte på jobb hver dag og jobbe det han kunne og ellers være på jobb og trene litt og gå hjem samtidig som de andre.

En slik sjef som skifter mellom å være omsorgsfull på falske premisser, til å bli en liten tyrann er en sjef man ikke bør være "under" for lenge. Det er bare å tenke "ny jobb snarest mulig" om man får en slik sjef.

Anonymous poster hash: 5b0a5...17b
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rektor som sitter fengslet på grunn av medvirkning til underslag av tosifret millionbeløp

Anonymous poster hash: 677d9...494
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sjefen min ringte jobben en dag og spurte hvem av de ansatte som var yngst (meg..). Neste dag var jeg sparket...

Anonymous poster hash: 08623...c82
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en sjef. Avdelingssykepleier som kun gikk rundt med kaffekoppen sin og trodde hun var såååååå godt lik. Gjorde aldri noe, løftet ikke en finger! Hadde sikkert ikke utført et morgenstell siden hun fikk jobben som avdelingssykepleier. Forbanna møkkakjerring. Vi meldte fra til sjefen, og heldigvis fikk hun påpakk

Anonymous poster hash: 7da42...552
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet på en pizzarestaurant. Sjefen kom innom kanskje tre ganger i året. Da tok han alltid en runde hos oss kokkene og stoppet opp og kritiserte hver og en av oss. Det verste var at han alltid tok over bakinga for å vise hvordan et skulle gjøres. Han ødela alltid så man må måtte starte på nytt.

Anonymous poster hash: 6ea73...1a5
  • Liker 3
Gjest tuppesjura
Skrevet

En sjef som ikke klarte å skjule at hun ikke likte meg noe særlig.

Endte med at når det skulle ansettes ca 30 stk fra midlertidig til fast, hvor kravet i utlysningen var bachelor, så ble jeg forbigått til fordel for folk uten bachelor. Orket ikke kjøre sak på det siden jeg ikke ønsket å være der men en sånn sjef. Brukte en annen avdelingsleder som referanse og fikk kjapt ny jobb! I dag er jeg veldig glad for det for jeg har en mye mer spennende jobb i dag med mye bedre lønn enn mine tidligere kollegaer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet på en pizzarestaurant. Sjefen kom innom kanskje tre ganger i året. Da tok han alltid en runde hos oss kokkene og stoppet opp og kritiserte hver og en av oss. Det verste var at han alltid tok over bakinga for å vise hvordan et skulle gjøres. Han ødela alltid så man må måtte starte på nytt.

Anonymous poster hash: 6ea73...1a5

😂😂

Anonymous poster hash: fdd5a...6fa

• Liker 1
Skrevet (endret)

Var ikke direkte sjefen min, men eier av firmaet jeg jobbet i. Han mente jeg burde ta ut opparbeidet overtid som avspasering. Dette var på et tidspunkt hvor jeg allerede hadde jobbet to uker over oppsigelsestiden min, og hadde vært satt opp til å jobbe hver dag i den tiden med massevis av overtid hver uke. Fordi firmaet hadde ansatt en utlending som trengte ekstra lang opplæring ettersom han overhodet ikke var lokalkjent eller kunne norsk.

Grunnen til at jeg sluttet var at firmaet ikke klarte å finne avløser til meg en dag i uka/på ferier og jeg var lei av å jobbe 5 10-12-timersdager i uka når avtalen var 4.

Endret av Singha
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en sjef som var raus med ukvemsordene overfor folk han ikke likte. De fleste som var saklig uenige med ham ble kalt idioter eller dumskaller. Han hadde favoritter som kunne slippe unna med store og kostbare feil, mens andre aldri ble sett eller anerkjent til tross for innsats og resultater utenom det som kunne forventes i de ulike stillingene. Derimot var han raskt på pletten med skyllebøtter dersom disse gjorde noe feil; gjerne feil han selv var delaktig i.

Til slutt havnet også jeg i hans unåde. Da jeg ble sykemeldt fra denne jobben ble jeg truet med oppsigelse uten forvarsel; ikke på grunn av udugelighet, latskap eller dumhet, men fordi jeg var syk. Han trengte at folk var på jobb, må vite. Det var jo hans ansvar å ta opp dette "problemet", som leder. Ellers ville jo firmaet gå konkurs. At hans ansvar som leder kanskje også burde være å skape rammer for levelige arbeidsforhold slik at folk kunne stå i jobb falt ham ikke inn. Etter en tid som sykemeldt kom jeg så smått tilbake i jobb, og da ble jeg mistrodd og mistenkeliggjort. Jeg sa opp og har sjelden vært så lykkelig som da jeg snudde ryggen til dette stedet på siste arbeidsdag.

Anonymous poster hash: 44794...ade
Skrevet

Sjef med "psykopatiske trekk". Det som ble foreslått av assistene i barnehagen jeg jobbet i, opplevde raskt å bli avfeid, men likevel et halvt år kom hun med ideen, og tok selvsagt æren for den. Var mye md den dama, når det var sykdom var det ikke snakk om at hun kom ut og hjalp litt f.eks, eller jobbet overtid for å få hjulene til å gå rundt, og hun hadde dessuten fri hver fredag....hørte senere at hun sa opp, etter nesten 20 år i samme barnehage. Ingen avslutning eller noe, hun ble sykmeldt og alt ble så mye bedre etterpå og foreldre fornøyde.

Anonymous poster hash: c03c0...6a5

• Liker 1
Gjest shalott
Skrevet

Avdelingslederen som lurte på om jeg hadde "kost meg godt hjemme" da jeg var sykemeldt med en vanskelig og smertefull spontanabort... Det var like før jul, hun (som hadde levende barn hjemme) kunne ikke bare slappe av litt sånn midt i verste julestria. Jeg hadde ellers desidert lavest fravær på jobben, hadde prøvd å få barn i mange år og var veldig langt nede. Dessverre ble jeg bare målløs.

Gjest Salvesen
Skrevet

Har ikke vært så uheldig med mine sjefer, men hadde en gang en løk av en avdelingsleder da jeg jobbet på kjøttfabrikk. Vi var vel 8-10 stykker som stod rundt et bord og pakket julesylter - kjøtt, fett, kjøtt, fett, press, neste. Og så videre. Skikkelig kjip samlebåndsjobb. Riktignok kunne jobben ha vært noe mer lystbetont dersom vi fikk lov til å snakke med hverandre, men det fikk vi altså ikke lov til av denne avdelingslederen. I stedet stod vi da der alle med hver sine radioøreklokker og vekslet knapt et ord, som om vi alle var fullstendig sosialt tilbakestående. Dust...

• Liker 6
Skrevet

Heldigvis hatt sjefer som jeg var på bølgelengde med inntil nylig. Min nye sjef gir uttrykk for å like meg, men likte dårlig at hun snakker så nedverdigende om andre på andre avdeliger. Hun kunne alltidsi at " de og de er så håpløse og hjernedøde". Plutselig en dag var jeg den håpløse. Overhørte henne og min kollega der de sa at jeg var helt på bærtur. Det verste var at jeg sto på i jobben, var under opplæring og aldri snakket stygt om noen.I tillegg var det helt riktig det jeg hadde gjort. Dette provoserte meg og føltes blodig urettferdig. Trøsten er at hun er 40 og jeg 27 med langt mer vett allerede nå.

Anonymous poster hash: 3ff46...78a

• Liker 6
Skrevet

Min nåværende sjef tror jeg er bipolar/schizo eller noe i den duren. Han kan være kjempehyggelig for så å snu humøret på 1sekund og bli utrivelig.

Han leker offer ganske ofte, han har jo sååååå mange folk å tenke på og såååå vanskelig, men når han er på jobb så gjør han virkelig ingenting. Han blir også veldig sur pga kritikk. Han snakker om at vi må tørre å si våre meninger og blabla, men er våre meninger negative så blir han dritsur, han vil vel egentlig at vi alle skal gre han med hårene..

Hvis noen er misfornøyd med noe så klager de og hvis noen spør om noe så maser de...virker som om han liker å ha tittelen sjef, men liker ikke arbeidsoppgavene som følger med...

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde en gang en sjef da jeg hadde helgejobb på barnepass (Jeg var 14) som til stadighet lot meg stå med aleneansvaret for barna mens hun måtte ditten og datten og ble borte en times tid, men det toppet seg den gangen det var 10 barn fra 1-7 år av diverse nasjonaliteter som jeg måtte passe alene i tre timer, fordi hun bare MÅTTE til frisøren. Siden jeg var så ung og dette var min første jobb, turte jeg jo heller ikke si i fra. men jeg sluttet rimelig fort etter den siste episoden.

Anonymous poster hash: a46fe...d4e
Skrevet

Min tidligere sjef tvang oss ansatte til å synge og danse på morgenmøtene våres. Vi måtte f.eks ta "Hode, skulder, kne og tå" for å skape god stemning for resten av dagen. Jeg sa flere ganger at det ikke er helt min greie og ble kalt inn til et møte der han skrek at jeg skapte dårlig stemning og måtte skjerpe meg, og at jeg aldri ville få noen lønnsøkning om jeg ikke ble med på dette.

Han var skikkelig Dr Jekyll and Mr Hyde, ene dagen var han smørblid, kjøpte lunch til oss og tok en spøk, dagen derpå ropte han og kjeftet for alt. For noen uker siden skrek han til vikarene også, hun ene fikk sammenbrudd og begynte å gråte. Da ropte han "SLUTT MED DEN GRININGA!". Glad jeg kom meg vekk. Har fått ny jobb og der er det ikke sånn. Deilig å slippe å grue seg til å gå på jobb.

Anonymous poster hash: 28f19...f8b
  • Liker 10
Skrevet

Den ene sjefen jeg har nå lager mat til alle unntatt meg. Når en av de andre spør "skal ikke hun også spise sammen med oss?" sier han "ho der er ikke mitt problem". Han har også veldig skiftende humør, i det ene øyeblikket er han glad og spøker med meg, i det neste nekter han å si et ord, og det går utover oss begge siden vi er avhengige av hverandre for å få gjort arbeidsoppgavene.

En annen sjef prater alltid om hvor stort ansvar han har, hvor sliten og syk han er og at han tenker på alle andre enn seg selv. Samtidig nekter han å ansette flere slik at vi alltid er underbemannet. Om han ansetter noen er det svart til 60 kr timen, og de blir selvfølgelig ikke lenge "fordi de er late". Selv leser han bare avisen eller er på Facebook når han er på jobb. Grrr.

Anonymous poster hash: e7a84...f8e

• Liker 2
Skrevet

Han mente kanskje ikke å være så fæl, men jeg hadde en som var mest opptatt av å slippe unna selv. Jeg ble oppgradert og fikk ansvar, noe som forsåvidt var fint, men det betydde også at jeg jobbet meg syk over en lengre periode. Jeg hadde personalansvar, men ikke fullstending, så jeg satt igjen med udugelige og "billige" ansatte som kom og gikk som de ville. Resultatet var at jeg måtte ta vaktene dems. Ble til slutt sykmeldt i flere måneder. Da jeg kom tilbake var alt ved det gamle... faktisk var det forventet at jeg jobbet mer, siden jeg burde være uthvilt etters sykmeldingen. Sa opp kort tid etter.

Anonymous poster hash: 822a6...755
Skrevet

Rektor som sitter fengslet på grunn av medvirkning til underslag av tosifret millionbeløp Anonymous poster hash: 677d9...494

Har du hatt han som sjef? Fortell hvorfor han var den verste ....

Skrevet

På min tidligere arbeidsplass så ble det ansatt en mellomleder som viste seg å være en manipulerende, psykopatisk bitch. Hun klarte å forandre ett fantastisk godt arbeidsmiljø til ett der de ansatte ble sykmeldte pga psykisk stress og de sa opp.

Denne mellomlederen har fortsatt makt over sjefen og i tillegg til å ødelegge firmaet så har hun klart å ødelegge hele familien til sjefen også!

Anonymous poster hash: 44961...d4c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...