Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg skal på opplæring i ny jobb, men har fått magesjau. Jeg har lyst å ringe meg syk, men er redd for å få fravær, og vil helst bare flytte opplæringen. Må bedriften lønne meg hvis jeg ber om å få flyttet opplæringsvakten til en annen uke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg skal på opplæring i ny jobb, men har fått magesjau. Jeg har lyst å ringe meg syk, men er redd for å få fravær, og vil helst bare flytte opplæringen. Må bedriften lønne meg hvis jeg ber om å få flyttet opplæringsvakten til en annen uke?

Åkke meg som - har du magasjau blir du hjemme uansett!!!!!! Hold deg til 48-timersregelen, tenk på kollegaene dine!

• Liker 1
Skrevet

Åkke meg som - har du magasjau blir du hjemme uansett!!!!!! Hold deg til 48-timersregelen, tenk på kollegaene dine!

Klart jeg blir hjemme ;) Det er bare samvittigheten som rår. Det ER kjipt å måtte ringe inn syk på opplæringsvakt

Skrevet

Klart jeg blir hjemme ;) Det er bare samvittigheten som rår. Det ER kjipt å måtte ringe inn syk på opplæringsvakt

Ja, det er kjipt, det skjønner jeg. Men ring så fort som mulig, og finn en ny dag du kan komme tilbake på. De fleste har forståelse for sykdom.

Skrevet

Du får bare ringe og beklage. Magesjau går jo rundt nå, så det er nok ikke så vanskelig for dem å tro deg. Men ville ikke kranglet noe på å få betalt for den.

Skrevet

Du får bare ringe og beklage. Magesjau går jo rundt nå, så det er nok ikke så vanskelig for dem å tro deg. Men ville ikke kranglet noe på å få betalt for den.

Nei det er derfor jeg spør. Jeg vil helst IKKE få betalt for den. Jeg vil ikke starte et arbeidsforhold slik. Jeg vil bare at det skal bli avtalt et nytt tidspunkt

Skrevet

Du må ha jobbet i 4 uker for å få lønn ved sykemelding og 8 uker ved egenmelding.

Skrevet

Du må ha jobbet i 4 uker for å få lønn ved sykemelding og 8 uker ved egenmelding.

Det er staten begge deler

Gjest Phoenix
Skrevet (endret)

Det er staten begge deler

Også? Det gjelder fortsatt med 4 og 8 uker som Nori sier. Endret av Phoenix
Skrevet (endret)

Også? Det gjelder fortsatt med 4 og 8 uker som Nori sier.

Ok, det er bra , så trenger ikke jeg å bekymre meg for det :-)

Endret av Hectine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...