AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #1 Skrevet 6. januar 2015 Jeg har mistrives sterkt i min tidligere leilighet, da jeg bodde alene og hadde inget sosialt nettverk. Jeg bestemte meg derfor for å flytte inn i kjellerleiligheten hos besteforeldrene mine sammen med min yngre bror. Leiligheten i seg selv er veldig romslig og så vidt jeg vet utfyller den Husbankens krav for bostøtte. Jeg går på AAP for tiden og mottar foreløpig bostøtte, men skal jo nå melde om flytting og lurer på om dere vet om man beholder bostøtte uavhengig av at jeg da vil bli boende under besteforeldrene mine? Det skal vel ikke ha noe å si? Jeg kommer også til å bytte kommune i sammenheng med flyttingen, men det er vel ikke noe problem for NAV å overføre saken min til den nye kommunen hvis jeg har mulighet til å fortsette på aktivitetsplanen min der heller? Anonymous poster hash: 89792...126
Gjest tuppesjura Skrevet 6. januar 2015 #2 Skrevet 6. januar 2015 Det kommer vel an på om du betaler husleie eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 Har du egen inngang og du har kontrakt og betaler husleie skal det være håp Anonymous poster hash: 4821b...2d5 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Dette må du undersøke med de som utbetaler bostøtte, enten du har husbank eller kommunal bostøtte. Kommunal bostøtte varierer fra kommune til kommune. W saken din hos nav blir automatisk overført til nytt kontor på ny adresse.Anonymous poster hash: 4f2ae...1fb 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #5 Skrevet 6. januar 2015 Jeg vil tro du får bostøtte dersom du har en leie å vise til. Selv bor jeg i kjeller hos besteforelder, og jeg får borteboerstipend. Anonymous poster hash: 5ac97...4a9 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #6 Skrevet 6. januar 2015 Jeg vil tro du får bostøtte dersom du har en leie å vise til. Selv bor jeg i kjeller hos besteforelder, og jeg får borteboerstipend. Anonymous poster hash: 5ac97...4a9 Du kan bo hjemme hos foreldre og motta borteboerstipend (ikke på vgs), og du kan også motta bostøtte om du er på AAP, men KUN om du har egen inngang til rom/hybel/leilighet i en del av huset der du også har tilgang til bad og kjøkkenkrok. Anonymous poster hash: 54492...7e6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #7 Skrevet 6. januar 2015 Alle kravene er nok innfridd ja. Det er en helt egen inngangsdør og både kjøkken, bad, soverom og stue. Vil selvfølgelig betale for meg og få ordnet med leiekontrakt så fort jeg kan (må jo fortsatt betale 3 måneder hos forrige utleier om ikke de finner ny leietager innen det). Tusen takk for svar! Anonymous poster hash: 89792...126
Meridian Skrevet 6. januar 2015 #8 Skrevet 6. januar 2015 Alle kravene er nok innfridd ja. Det er en helt egen inngangsdør og både kjøkken, bad, soverom og stue. Vil selvfølgelig betale for meg og få ordnet med leiekontrakt så fort jeg kan (må jo fortsatt betale 3 måneder hos forrige utleier om ikke de finner ny leietager innen det). Tusen takk for svar! Anonymous poster hash: 89792...126 Om det så var kun 1 rom med hybelkjøkken i det ene hjørnet, dusj og toalett i det andre hjørnet, seng i det tredje hjørnet og utgangdør i det fjerde hjørnet, så oppfyller det kravene til å få bostøtte selv om du bor i en del av huset til foreldrene/besteforedre. De ser på selve inntekten av hele husstanden, tror jeg, så om du hadde bodd sammen med besteforeldrene sine, ville du ikke fått bostøtte siden besteforeldrene dine også har inntekt. Men om du bor i en egen hybel/leilighet i huset til besteforeldrene dine, ser du kun på inntekten for de som bor i denne hybelen/leiligeheten ... vet ikke om de regner med broren din ... du bør snakke med NAV, de kan gi et klart svar så blir det ikke noe tull... Men jeg ville tro man kunne bo med en bror, søster, søskenbarn eller venn? Har hørt om de som bor med kjæreste og de får ikke bostøtte siden kjæresten tjener penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå