Jens Skrevet 2. august 2004 #1 Skrevet 2. august 2004 Har noen noen gode ideer til hva vi skal gi til fadderbarnet til min mann til dåpen??
Gjest Tex Skrevet 2. august 2004 #2 Skrevet 2. august 2004 Kronasjer på konto. Den beste starten barnet kan få.
Jens Skrevet 2. august 2004 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2004 Vil gjerne gi noe personlig, siden min mann er fadder. Tenkte på noe sølv, eller noe man kan gravere...
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 2. august 2004 #4 Skrevet 2. august 2004 Hva med et rør til å ha dåpsattesten i (tinn, tror jeg..) Eller en dåpsasjett med vekt, fødselstid osv? Ta en tur innom en gullsmed og se hva de har :-)
Gjest heksa Skrevet 2. august 2004 #5 Skrevet 2. august 2004 smykke-skrin med en personlih hilsen inngravert.
Gjest Tex Skrevet 2. august 2004 #6 Skrevet 2. august 2004 Alle sånne ting får barnet sikkert en drøss av uansett..... Kjøp et lite gullkors hvis det er ei jente, eller en tro-håp og kjærlighet hvis det er en gutt. Og kronasjer på konto.
Tvilling76 Skrevet 2. august 2004 #7 Skrevet 2. august 2004 Et lite råd om dere kjøper sølv/tinn til å gravere på. Ikke gravér på forhånd (legg heller ved et gavekort der dere har betalt graveringen). Det er ikke mulig å bytte gaven om den er gravert på. En venninne av meg fikk 5 slike til å ha dåpsattesten i (alle var gravert på) og fikk ikke byttet til noe annet... :-(
diddi Skrevet 2. august 2004 #8 Skrevet 2. august 2004 Eller hva med en flott barnebibel? Eventyrbøker som "Den store godnatthistorieboka" ol. er fine, og dere kan fylle på med flere fra serien til jul/bursdag. Jente kan få emaljesmykke med Fadervår bak. (Veldig søte!). Eller hva med et gullhjerte. (Datteren min fikk ikke det i det hele tatt. Heller ikke gullkors. Så mange tenker at "det gir sikkert noen andre".) Sønnen vår fikk en flott sparebøsse som så ut som et lokomotiv (i tinn).
Gjest Anonymous Skrevet 2. august 2004 #9 Skrevet 2. august 2004 Hei. Til sønnene vår fant vi en kjempe fin personlig gave. På www.malurten.no har de kjempe fine bord, stoler, benker o.l til barn med disney motiv. I tillegg kan du få skrevet på en personlig hilsen. Dette er en gave barnet kan bruke i mange år og varer hele livet. Det er vel så personlig som du kan få det, med mindre du lager noe selv:) Hilsen Christine
Gjest Anonymous Skrevet 2. august 2004 #10 Skrevet 2. august 2004 Til tantungen min kjøpet jeg en ramme som man kunne fylle med gips og lage avtrykk av hånd og fot. Det blir i hvert fall personlig, og et minne for livet.
koldbruna Skrevet 2. august 2004 #11 Skrevet 2. august 2004 Eller gi ett gavekort f.eks fra Gullsmed så foreldrene kan kjøpe noe til barnet selv.Eller som andre her har skrevet før meg gi penger. Koldbruna
Isabel Skrevet 2. august 2004 #12 Skrevet 2. august 2004 Sånn greier til å ha dåpsattesten i. Kjøpes på gullsmed.. Ganske fint.. vet ikke hva det heter..
Gjest Diddl Skrevet 2. august 2004 #13 Skrevet 2. august 2004 Er det gutt eller jente? Til jente : Armbånd til å gravere navn på (de er søte på små lubne barnearmer) , smykker, smykkeskrin, kniv og gaffel i sølv- med barnemotiv. Til gutt : Gull-kors, Armbånd til gravering av navn, kniv å gaffel i sølv- med barnemotiv.. Slike typiske dåpsting blir ofte liggene- og kommer aldri til "nytte" Ellers er det jo fint å få penger- men er koslig med noe personlig!
Vimsevips Skrevet 3. august 2004 #14 Skrevet 3. august 2004 Penger i kombinasjon med noe annet. Barneservise, barnebestikk, smykker, bøker, sparebøsse.
Jens Skrevet 3. august 2004 Forfatter #15 Skrevet 3. august 2004 Tusen takk for mange fine tips!Det er til en jente. Penger er ingen vits, da denne lille familien er loaded av penger.
diddi Skrevet 3. august 2004 #16 Skrevet 3. august 2004 Søsteren min ga datteren vår et enkelt diamantanheng med en safir. Det var lite og svært enkelt og elegant, og i voksenstørrelse. Hun ønsket å gi noe som både kunne brukes med et barnekjede og et voksenkjede. Det er kjempelekkert. Jeg tror at det er noe som abolutt ikke blir liggende. Men når det er så mye som blir liggende så er jo et flott smykkeskrin tingen!!
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 3. august 2004 #17 Skrevet 3. august 2004 Min lille datter fikk også et voksensmykke i dåpspresang av sin mormor. Et nyyydelig diamantsmykke som jeg er sikker på at hun vil ha glede av også som voksen (kanskje aller mest da).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå