Gå til innhold

Hvilken gulost har du på skiva?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier ha norvegia sin gulost, men synes den begynner å bli så smakløs..

Hva er bedre, med litt mer smak? Uten at den blir for sterk og heller ikke smøreoster..

Anonymous poster hash: 76e91...7bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vokst opp med Norvegia, men liker Jarlsberg mye bedre! Men siden søsknene mine ikke likte den i barndommen, ble det alltid Norvegia, som jeg syns er veldig kjedelig og tam i smaken. Du kan prøve den? :)

• Liker 3
Skrevet

Jarlsberg . Edamer.

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg er vokst opp med Synnøve Finden og liker den osten veldig godt, men spiser også gjerne norvegia. Nå har vi den røde runde osten (gräddost?) og den synes jeg har mye smak.

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Jarlsberg er jo utrolig godt!! :jepp:

Og Edamer. Forbinder den med jul fra jeg var liten :)

Takk for tips!

Anonymous poster hash: 76e91...7bd

Skrevet

Det hender vi har Norvegia, men helst skal det være Edamer, vellagret Norvegia eller Synnøve Finden gouda.

AnonymBruker
Skrevet

Vi veksler mellom de ulike variantene av "vellagret" fra Tine: Norvegia, Sveitser og Jarlsberg. Smaker i hvert fall litt mer enn den kjedeligste osten uten å bli alt for markert.

Anonymous poster hash: 72c75...db5
Gjest crazycatlady
Skrevet

Samma det vel, gulost er gulost! :P

• Liker 6
Skrevet

Samma det vel, gulost er gulost! :P

:hoho:

Jeg liker godt Jarlsberg, men hjemme er Norvegia det faste innslaget siden alle liker det.

Men, nå som Edamerost er i salg kjøpes den.

Skrevet

Som regel Norvegia, men jeg foretrekker Jarlsberg når jeg skal ha salami under :P

AnonymBruker
Skrevet

Spiste en del norvegia før, men er enig med TS i at osten er så smakløs og kjedelig. Det smaker jo veldig lite, og nå kjøper jeg det ikke lenger. Nå spiser jeg en del graddost, og det smaker utrolig godt!

Pleier også å kjøpe ost i Sverige som jeg syns smaker veldig bra.

Anonymous poster hash: 0e54e...4ff
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vokst opp med Synnøve Finden og liker den osten veldig godt, men spiser også gjerne norvegia. Nå har vi den røde runde osten (gräddost?) og den synes jeg har mye smak.

Den har mye smak, og den smaker bra! Yndlingsosten min :)

Anonymous poster hash: 0e54e...4ff

Skrevet

Dere som vil ha litt mer smak kan prøve å "glemme" den på benken over natten, før den settes i kjøleskapet. Funker fint på for eksempel den ellers så smakløse "hvitost" fra first price.

Jeg har gjort dette i flere år nå, ikke daua enda.

Når det er sagt, så går det mest i jarsberg, eller noen av de lignende variantene som fåes i sverige.

AnonymBruker
Skrevet

Varierer mellom gräddost, synnøve finden, norvegia, first price og jarlsberg.
Som regel gräddost eller synnøve finden.

Anonymous poster hash: d103e...7d7
Skrevet

Jarlsberg<3 Men kniper det litt økonomisk velger jeg den kilosblokken fra Rema til 60 kr. Da har jeg ost i nesten en måned:)

Skrevet

Jeg liker norvegia fyldig best.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hvitost på skiva. Norvegia.

Anonymous poster hash: 3a5f0...c00
Skrevet (endret)

Hollansk gauda, edamer, gräddost, ridder, port salut, vellagret cheddar. Har til enhver tid minst tre sorter "gulost" i kjøleskapet, men de smakløse Norvegia- og Synnøve Finden-ostene er aldri å finne der. Til nød går det med ekstra vellagret Norvegia.

Ost skal ha smak, ikke bare være en pregløs gummimasse.

Prøver å lære opp ungen til å bruke de spesifikke ostenavnene også. Sikkert poppis i barnehagen når ungen insisterer på brie :fnise:

Endret av Schadenfreude

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...