AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #1 Skrevet 6. januar 2015 Vi pleier ha norvegia sin gulost, men synes den begynner å bli så smakløs.. Hva er bedre, med litt mer smak? Uten at den blir for sterk og heller ikke smøreoster..Anonymous poster hash: 76e91...7bd
Ewe Skrevet 6. januar 2015 #2 Skrevet 6. januar 2015 Jeg er vokst opp med Norvegia, men liker Jarlsberg mye bedre! Men siden søsknene mine ikke likte den i barndommen, ble det alltid Norvegia, som jeg syns er veldig kjedelig og tam i smaken. Du kan prøve den? 3
Gjest avocadoen Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Jeg er vokst opp med Synnøve Finden og liker den osten veldig godt, men spiser også gjerne norvegia. Nå har vi den røde runde osten (gräddost?) og den synes jeg har mye smak.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #6 Skrevet 6. januar 2015 Ja! Jarlsberg er jo utrolig godt!! Og Edamer. Forbinder den med jul fra jeg var liten Takk for tips! Anonymous poster hash: 76e91...7bd
Gjest Emera Skrevet 6. januar 2015 #7 Skrevet 6. januar 2015 Det hender vi har Norvegia, men helst skal det være Edamer, vellagret Norvegia eller Synnøve Finden gouda.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #9 Skrevet 6. januar 2015 Vi veksler mellom de ulike variantene av "vellagret" fra Tine: Norvegia, Sveitser og Jarlsberg. Smaker i hvert fall litt mer enn den kjedeligste osten uten å bli alt for markert. Anonymous poster hash: 72c75...db5
Gjest crazycatlady Skrevet 6. januar 2015 #10 Skrevet 6. januar 2015 Samma det vel, gulost er gulost! 6
MarianneE Skrevet 7. januar 2015 #11 Skrevet 7. januar 2015 Samma det vel, gulost er gulost! Jeg liker godt Jarlsberg, men hjemme er Norvegia det faste innslaget siden alle liker det. Men, nå som Edamerost er i salg kjøpes den.
bollebølle Skrevet 7. januar 2015 #12 Skrevet 7. januar 2015 Som regel Norvegia, men jeg foretrekker Jarlsberg når jeg skal ha salami under
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #13 Skrevet 7. januar 2015 Spiste en del norvegia før, men er enig med TS i at osten er så smakløs og kjedelig. Det smaker jo veldig lite, og nå kjøper jeg det ikke lenger. Nå spiser jeg en del graddost, og det smaker utrolig godt! Pleier også å kjøpe ost i Sverige som jeg syns smaker veldig bra. Anonymous poster hash: 0e54e...4ff
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #14 Skrevet 7. januar 2015 Jeg er vokst opp med Synnøve Finden og liker den osten veldig godt, men spiser også gjerne norvegia. Nå har vi den røde runde osten (gräddost?) og den synes jeg har mye smak. Den har mye smak, og den smaker bra! Yndlingsosten min Anonymous poster hash: 0e54e...4ff
PPM Skrevet 7. januar 2015 #15 Skrevet 7. januar 2015 Dere som vil ha litt mer smak kan prøve å "glemme" den på benken over natten, før den settes i kjøleskapet. Funker fint på for eksempel den ellers så smakløse "hvitost" fra first price. Jeg har gjort dette i flere år nå, ikke daua enda. Når det er sagt, så går det mest i jarsberg, eller noen av de lignende variantene som fåes i sverige.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #16 Skrevet 7. januar 2015 Varierer mellom gräddost, synnøve finden, norvegia, first price og jarlsberg. Som regel gräddost eller synnøve finden. Anonymous poster hash: d103e...7d7
chouette Skrevet 7. januar 2015 #17 Skrevet 7. januar 2015 Jarlsberg<3 Men kniper det litt økonomisk velger jeg den kilosblokken fra Rema til 60 kr. Da har jeg ost i nesten en måned:)
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #19 Skrevet 7. januar 2015 Jeg har hvitost på skiva. Norvegia. Anonymous poster hash: 3a5f0...c00
Schadenfreude Skrevet 7. januar 2015 #20 Skrevet 7. januar 2015 (endret) Hollansk gauda, edamer, gräddost, ridder, port salut, vellagret cheddar. Har til enhver tid minst tre sorter "gulost" i kjøleskapet, men de smakløse Norvegia- og Synnøve Finden-ostene er aldri å finne der. Til nød går det med ekstra vellagret Norvegia. Ost skal ha smak, ikke bare være en pregløs gummimasse. Prøver å lære opp ungen til å bruke de spesifikke ostenavnene også. Sikkert poppis i barnehagen når ungen insisterer på brie Endret 7. januar 2015 av Schadenfreude
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå