Gå til innhold

ESTA-registrering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid tar det å ESTA-registrere seg? Vil man måtte vise godkjente papirer på Gardermoen? Og er det nødvendig når man bare skal hoppe av på Newark Liberty International og fraktes videre med privatjet til Peru? Jeg spør på vegne av to fiktive venner som i det som forhåpentlig vil bli en bok må reise på to dagers varsel. Ingen av dem har vært i USA før, og ingen av dem har noe rulleblad.

Anonymous poster hash: a3590...9f0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar så lang tid du bruker på å fylle ut skjema på nett, finne visakortet og betale gebyret. Papirer får man ikke, alt går elektronisk.

Selv om man bare mellomlander må man ha ESTA eller visum.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det tar så lang tid du bruker på å fylle ut skjema på nett, finne visakortet og betale gebyret. Papirer får man ikke, alt går elektronisk.

Takk for raskt og presist svar! Da har de tid til å ordne dette før de drar. :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for raskt og presist svar! Da har de tid til å ordne dette før de drar. :)

hvis ikke er det vel bare å skrive om boka? :P

Anonymous poster hash: 46f49...1dc

Skrevet

Papirer får man og må skrive ut. Jeg måtte vise det :)

AnonymBruker
Skrevet

Papirer får man og må skrive ut. Jeg måtte vise det :)

Vanligvis trenger man ikke det. Men pleier ha det med for sikkerhets skyld.

U.S. regulation does NOT require a Visa Waiver Program (VWP) traveler to present a printed copy of the ESTA authorization page in order to travel. However, it is recommended that you print a copy for your records. Also, some airlines may ask you to bring a copy, in which case you should print it out.

Anonymous poster hash: 1f80c...7ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk til alle som har svart. Da lar jeg heltene mine skrive ut papirene så de er sikret å unngå trøbbel. De må uansett skrive ut andre reisedokumenter, så det er allerede dokumentert at de disponerer en skriver.

Skrevet

PS; De aller fleste får sin ESTA godkjenning umiddelbart, men da vi skulle til USA i fjor høst var det to av reisefølge på 6 som ikke fikk sin godkjenning før etter 4 dager (ingen grunn til at de ikke skulle få denne umiddelbart på lik linje med oss andre).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...